AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #1 Skrevet 5. mars 2022 Hei, Jeg har nylig sluttet å amme babyen min. Hun er syv måneder gammel og ikke interessert i pupp lenger. Vi syns det er vanskelig å slå fast hvor mye og hvor ofte mme hun bør ha, ettersom jeg har ammet frem til nå. Ser på pakken at de anbefaler 3-4 måltid à 180-210 ml per døgn. For babyen vår sin del blir det heller 80-130 ml 7-10 ganger i døgnet. Hun er sulten like ofte som da hun ble ammet, men drikker derfor langt mindre mme per måltid enn det som anbefales. Kan legge til at hun har to måltider per dag (og elsker fast føde). Hun spiser stort sett grøt til lunsj og enten hjemmelaget middagsmos eller vår middag til middag. Hun legger seg kl. 18/19 og spiser hver tredje time, før hun står opp kl.7. Noen tips til hvordan vi bør legge opp flaskematingen? Anonymkode: 7a19c...55f
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #2 Skrevet 5. mars 2022 Ville latt henne regulere selv og se hva rytmen blir. Finnes ingen mal som passer alle her. Etterhvert vil hun spise mer fast føde, og da reduseres behovet for mme litt. Det sagt, hvis du trives med amming, så ville jeg fortsatt tilbudt bryst for å se om hun får interessen igjen. Mange som har en fase rundt den alderen hvor de mister litt interessen i en periode. Anonymkode: 1a452...79a
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #3 Skrevet 5. mars 2022 Burde ikke den ungen nå kun spise fast føde? Også melk noen få ganger om dagen? Anonymkode: e45a4...5ee
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #4 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Burde ikke den ungen nå kun spise fast føde? Også melk noen få ganger om dagen? Anonymkode: e45a4...5ee Melk skal vel være hovedernæring første året. Anbefales 2-3 faste måltider om dagen for babyer på syv måneder. AnonymBruker skrev (1 time siden): Ville latt henne regulere selv og se hva rytmen blir. Finnes ingen mal som passer alle her. Etterhvert vil hun spise mer fast føde, og da reduseres behovet for mme litt. Det sagt, hvis du trives med amming, så ville jeg fortsatt tilbudt bryst for å se om hun får interessen igjen. Mange som har en fase rundt den alderen hvor de mister litt interessen i en periode. Anonymkode: 1a452...79a Takk! Kanskje vi bare skal fortsette som vi gjør da? Syns det er vanskelig å bli klok på! Har prøvd å tilby i 1,5 mnd nå, men hun er så opptatt av verden rundt. Så nå blir det flaske. Anonymkode: 7a19c...55f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå