AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #1 Skrevet 5. mars 2022 Litt bakgrunnsinfo, vi har avstandsforhold der han bor cirka en timers kjøretur unna meg, vi har hatt avstand så og si helt fra begynnelsen av, vi treffes vanligvis annenhver helg og tilbringer som regel ikke mer enn to-fire dager sammen. Jeg er en typisk introvert, jeg trives aller best i mitt eget selvskap og trenger tid alene for å lade opp etter jeg har vært rundt folk. Jeg har nå vært på besøk hos kjæresten min rett i underkant av en uke, og jeg merker at jeg nå har blitt veldig sliten og blir gretten på småting som vanligvis ikke ville betydd noe. Jeg liker ikke at jeg er sånn i det hele tatt, min teori er at det er fordi jeg ikke har fått tid alene. Vi oppholder oss i et relativt lite område og tilbringer dagene hos han, på trening og ellers på butikken el. Jeg har savnet litt tid alene og har kost meg de få gangene jeg har blitt igjen alene og han har dratt på trening eller på skolen en kort tur. For meg virker dette naturlig da det er sånn jeg har hatt det hele livet mitt; jeg trenger tid helt alene for meg selv. Etter samtale med han nå så føler han at man burde få til å tilbringe en uke sammen med kjæresten sin uten at man skal bli sliten eller gretten. Derfor skriver jeg her. Er det noe jeg gjør galt, i såfall hvordan fikser vi det? Anonymkode: 8e04a...ae7 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #2 Skrevet 5. mars 2022 Det du beskriver, er helt normalt. Om dere bodde sammen, ville du jo hatt tid for deg selv. Anonymkode: 8f8ce...21c 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #3 Skrevet 5. mars 2022 Du burde være singel for alltid. Når du er så skjør og kjæresten er en belastning for deg. Nei du får avslutte forholdet og mure deg inne slik du liker best. Stakkars mann. Anonymkode: 9663b...3f8 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #4 Skrevet 5. mars 2022 Er kjæresten din ekstrovert siden han ikke skjønner dette? Anonymkode: 8f8ce...21c 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #5 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er kjæresten din ekstrovert siden han ikke skjønner dette? Anonymkode: 8f8ce...21c Ville sagt at han er introvert selv, han tilbringer mye tid for seg selv og trives best med det. Han blir også sliten av å være rundt folk over lengre tid. -TS Anonymkode: 8e04a...ae7
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #6 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du burde være singel for alltid. Når du er så skjør og kjæresten er en belastning for deg. Nei du får avslutte forholdet og mure deg inne slik du liker best. Stakkars mann. Anonymkode: 9663b...3f8 Introverte trenger tid for seg selv for å bearbeide inntrykk. Du kan kanskje sammenlikne det med at folk trenger søvn for å hvile og restituere. En introvert kan fungere uten tid for seg selv, men vil på sikt mistrives, slik de fleste synes det er tortur å nektes søvn. Motsatt tåler mange ekstroverte dårlig å ikke ha folk rundt seg, mens det er en situasjon introverte takler bedre, noe vi feks så under pandemien hvor ekdtroverte med hjemmekontor gikk på veggen. Anonymkode: 8f8ce...21c 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #7 Skrevet 5. mars 2022 Dette er helt vanlig. Anonymkode: afef5...095 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #8 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ville sagt at han er introvert selv, han tilbringer mye tid for seg selv og trives best med det. Han blir også sliten av å være rundt folk over lengre tid. -TS Anonymkode: 8e04a...ae7 Kanskje du kan komme med konkrete forslag til hvordan dere begge får litt aleinetid mens du er på besøk? Det høres nok bedre ut med "jeg har lyst til å gå en tur aleine" enn å si at du ikke bare orker å være med ham ei hel uke. Anonymkode: 8f8ce...21c 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #9 Skrevet 5. mars 2022 Det er helt normalt. Han er hjemme og du er på besøk, da er det typisk langt mer stressende for deg. Anonymkode: ddddf...1c0 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #10 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Du burde være singel for alltid. Når du er så skjør og kjæresten er en belastning for deg. Nei du får avslutte forholdet og mure deg inne slik du liker best. Stakkars mann. Anonymkode: 9663b...3f8 Tuller du? Du kommer til å ende opp helt alene om du har så dårlig forståelse av mennesker, og ikke viser vilje til å lære. Anonymkode: ddddf...1c0 4
Fluefisker1 Skrevet 5. mars 2022 #11 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Litt bakgrunnsinfo, vi har avstandsforhold der han bor cirka en timers kjøretur unna meg, vi har hatt avstand så og si helt fra begynnelsen av, vi treffes vanligvis annenhver helg og tilbringer som regel ikke mer enn to-fire dager sammen. Jeg er en typisk introvert, jeg trives aller best i mitt eget selvskap og trenger tid alene for å lade opp etter jeg har vært rundt folk. Jeg har nå vært på besøk hos kjæresten min rett i underkant av en uke, og jeg merker at jeg nå har blitt veldig sliten og blir gretten på småting som vanligvis ikke ville betydd noe. Jeg liker ikke at jeg er sånn i det hele tatt, min teori er at det er fordi jeg ikke har fått tid alene. Vi oppholder oss i et relativt lite område og tilbringer dagene hos han, på trening og ellers på butikken el. Jeg har savnet litt tid alene og har kost meg de få gangene jeg har blitt igjen alene og han har dratt på trening eller på skolen en kort tur. For meg virker dette naturlig da det er sånn jeg har hatt det hele livet mitt; jeg trenger tid helt alene for meg selv. Etter samtale med han nå så føler han at man burde få til å tilbringe en uke sammen med kjæresten sin uten at man skal bli sliten eller gretten. Derfor skriver jeg her. Er det noe jeg gjør galt, i såfall hvordan fikser vi det? Anonymkode: 8e04a...ae7 Det du beskriver er helt normalt for en introvert person. Vi er mange som har det som deg, TS. En uke uten noe alenetid ville ført til at jeg ble veldig sliten selv. 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #12 Skrevet 5. mars 2022 Å være sammen med samme person over lengre tid er kjedelig. Det er ikke noe nytt under solen. Anonymkode: 4150e...639
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #13 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Å være sammen med samme person over lengre tid er kjedelig. Det er ikke noe nytt under solen. Anonymkode: 4150e...639 En introvert inntrykks-overload er det motsatte av å kjede seg, det er for mye stimuli som ikke får landet. Anonymkode: 8f8ce...21c
McMary Skrevet 5. mars 2022 #14 Skrevet 5. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (7 timer siden): Litt bakgrunnsinfo, vi har avstandsforhold der han bor cirka en timers kjøretur unna meg, vi har hatt avstand så og si helt fra begynnelsen av, vi treffes vanligvis annenhver helg og tilbringer som regel ikke mer enn to-fire dager sammen. Jeg er en typisk introvert, jeg trives aller best i mitt eget selvskap og trenger tid alene for å lade opp etter jeg har vært rundt folk. Jeg har nå vært på besøk hos kjæresten min rett i underkant av en uke, og jeg merker at jeg nå har blitt veldig sliten og blir gretten på småting som vanligvis ikke ville betydd noe. Jeg liker ikke at jeg er sånn i det hele tatt, min teori er at det er fordi jeg ikke har fått tid alene. Vi oppholder oss i et relativt lite område og tilbringer dagene hos han, på trening og ellers på butikken el. Jeg har savnet litt tid alene og har kost meg de få gangene jeg har blitt igjen alene og han har dratt på trening eller på skolen en kort tur. For meg virker dette naturlig da det er sånn jeg har hatt det hele livet mitt; jeg trenger tid helt alene for meg selv. Etter samtale med han nå så føler han at man burde få til å tilbringe en uke sammen med kjæresten sin uten at man skal bli sliten eller gretten. Derfor skriver jeg her. Er det noe jeg gjør galt, i såfall hvordan fikser vi det? Anonymkode: 8e04a...ae7 Annenhver helg og et par dager i uka er ikke veldig mye selv for introverte syns jeg da. Jeg er også introvert, men slapper av med partner. Har en av dere barn siden dere treffes annenhver helg, eller er dere alene de helgene? Det har jo noe å si om man er med barn når man ikke er med kjæresten. Men siden han var på skolen er dere kanskje studenter, og burde sånn sett hatt mer energi? Hvordan er humøret deres når dere er sammen da? Har dere det hyggelig og ler mye, eller blir det mye tunge samtaler og kjedsomhet? Hvis noe er galt, er det vel ikke bare din feil uansett? Kanskje dere kan være sammen men gjøre hver deres ting mere? Endret 5. mars 2022 av McMary
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #15 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Litt bakgrunnsinfo, vi har avstandsforhold der han bor cirka en timers kjøretur unna meg, vi har hatt avstand så og si helt fra begynnelsen av, vi treffes vanligvis annenhver helg og tilbringer som regel ikke mer enn to-fire dager sammen. Jeg er en typisk introvert, jeg trives aller best i mitt eget selvskap og trenger tid alene for å lade opp etter jeg har vært rundt folk. Jeg har nå vært på besøk hos kjæresten min rett i underkant av en uke, og jeg merker at jeg nå har blitt veldig sliten og blir gretten på småting som vanligvis ikke ville betydd noe. Jeg liker ikke at jeg er sånn i det hele tatt, min teori er at det er fordi jeg ikke har fått tid alene. Vi oppholder oss i et relativt lite område og tilbringer dagene hos han, på trening og ellers på butikken el. Jeg har savnet litt tid alene og har kost meg de få gangene jeg har blitt igjen alene og han har dratt på trening eller på skolen en kort tur. For meg virker dette naturlig da det er sånn jeg har hatt det hele livet mitt; jeg trenger tid helt alene for meg selv. Etter samtale med han nå så føler han at man burde få til å tilbringe en uke sammen med kjæresten sin uten at man skal bli sliten eller gretten. Derfor skriver jeg her. Er det noe jeg gjør galt, i såfall hvordan fikser vi det? Anonymkode: 8e04a...ae7 Kjæresten din skjønner ikke at folk er forskjellige. Noen trenger mye alene tid og andre ikke noe alenetid. Anonymkode: c064a...5be 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #16 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Litt bakgrunnsinfo, vi har avstandsforhold der han bor cirka en timers kjøretur unna meg, vi har hatt avstand så og si helt fra begynnelsen av, vi treffes vanligvis annenhver helg og tilbringer som regel ikke mer enn to-fire dager sammen. Jeg er en typisk introvert, jeg trives aller best i mitt eget selvskap og trenger tid alene for å lade opp etter jeg har vært rundt folk. Jeg har nå vært på besøk hos kjæresten min rett i underkant av en uke, og jeg merker at jeg nå har blitt veldig sliten og blir gretten på småting som vanligvis ikke ville betydd noe. Jeg liker ikke at jeg er sånn i det hele tatt, min teori er at det er fordi jeg ikke har fått tid alene. Vi oppholder oss i et relativt lite område og tilbringer dagene hos han, på trening og ellers på butikken el. Jeg har savnet litt tid alene og har kost meg de få gangene jeg har blitt igjen alene og han har dratt på trening eller på skolen en kort tur. For meg virker dette naturlig da det er sånn jeg har hatt det hele livet mitt; jeg trenger tid helt alene for meg selv. Etter samtale med han nå så føler han at man burde få til å tilbringe en uke sammen med kjæresten sin uten at man skal bli sliten eller gretten. Derfor skriver jeg her. Er det noe jeg gjør galt, i såfall hvordan fikser vi det? Anonymkode: 8e04a...ae7 Det er dette som er litt av problemet når man lever med avstand. For man kanskje føler at man «må tilbringe all den tiden man har sammen», noe som ikke fungerer i lengden for en introvert. Når man bor sammen, er ting annerledes, der det ikke er uvanlig at man har hvert sitt rom man kan trekke seg tilbake på, og gjøre sine egne ting (om det er gaming, paradise hotel, strikking). Jeg føler med deg ts, det du skriver er helt ærlig sannheten bak hvorfor jeg enda er singel, for jeg vet ikke om jeg faktisk orker og ofre min fritid alene for å finne sammen med noen. Du bør snakke med han. Det er viktig å være åpen og ærlig. Det høres ut som han mer er ekstrovert, og da har du en litt større utfordring. Men prøv å ha en ny samtale med han, forklar at det har mer med deg å gjøre enn han (den typiske der ja 😅😂). Litt som at det kan være greit for 2 personer i et forhold å lære hverandres kjærlighetsspråk, er det vel så viktig å lære om hverandres personlighet, og om hva det er man faktisk trenger av egentid ol. Selv om man er glad i noen, må man ikke glemme å pleie seg selv. Håper dere finner ut av det 💙 Anonymkode: cd5bc...f52 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå