Gå til innhold

Fjerne Harry Potter-bøker i bokhyllene før visning?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal ha visning nå i helgen. En venninne påpekte at jeg hadde Harry Potter bøker synlige på bildene. Forfatter av bøkene er vist en kjent trans-hater og rasist, ifølge min venninne. Her har tydeligvis noe gått meg hus forbi.

Hadde dere reagert hvis bøkene sto framme på visning? Burde jeg fjerne dem?

Anonymkode: 42b3a...348

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde lagt dem fremme på bordet, bare på pur f. 

Anonymkode: 953a2...4bd

• Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Tror det er tryggest å fjerne dem før visning. Bøkenes forfatter JK Rowling er nesten hatobjekt nr 1 innen LQBTQ+ miljøet.

Du kan jo snu dem med ryggen inn, det er vel trendy?

Endret av AnonymBukser
  • Liker 4
Skrevet

Wtf, så tåpelig.😅 Hvis man virkelig liker det man er å kikker på så lar man ikke være å legge inn bud bare fordi man ikke liker bøkene selger har i hylla.

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBukser skrev (2 minutter siden):

Tror det er tryggest å fjerne dem før visning. Bøkenes forfatter JK Rowling er nesten hatobjekt nr 1 innen LQBTQ+ miljøet.

Nope, sannheten er at de fleste av oss driter i det. Blir oppgitt av ekstremistene selv, og hadde lagt fram bøkene med vilje. For noe vås... 

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du det? At JK Rowling liksom skal være transfob og rasist, er bare møl og oppspinn. Hun er rett og slett offer for en cancel culture som ikke er greit. Bøkene og filmene er blitt ikoniske, og bør stå fremme i hylla, uansett. 

Anonymkode: db6df...782

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ville latt de være fremme på stuebordet.

Anonymkode: 7cfe9...415

• Liker 8
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Nope, sannheten er at de fleste av oss driter i det. Blir oppgitt av ekstremistene selv, og hadde lagt fram bøkene med vilje. For noe vås... 

Mange bibliotekarer boikotter nå bøkene hennes. Anser du norske bibliotekarer som ekstremister? 

https://www.aftenposten.no/kultur/i/2d9lzl/bibliotekarer-sier-nei-til-aa-promotere-harry-potter-boeker-etter-jk-r

Endret av AnonymBukser
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ville latt de være fremme på stuebordet.

Anonymkode: 7cfe9...415

Ja, legg dem på stuebordet. Rett ved siden av Mein Kampf.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBukser skrev (Akkurat nå):

Ja, det er pga. ekstremistene. Det finnes ikke grenser. Har også sett noen kommentarer på nett hun har mottatt. Helt sykt. Skjønner ikke hvorfor folk gir etter. Men dette gjelder ikke flertallet av oss innen lhbt+. Vi blir like utsatt for ekstremisme som alle andre folk. 

• Liker 14
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBukser skrev (1 minutt siden):

Ja, legg dem på stuebordet. Rett ved siden av Mein Kampf.

Og der drepte du debatten med den største usakligheten av dem alle.

Det er vel neppe noen fra transmiljøet (uansett hvor woke de er) som går på visning og bestemmer seg for å ikke legge inn bud bare fordi det står noen bøker i hylla de ikke liker? Det er huset de skal bedømme om de vil kjøpe, ikke interiøret og smaken til selger.

Anonymkode: a3101...601

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBukser skrev (1 time siden):

Mange bibliotekarer boikotter nå bøkene hennes. Anser du norske bibliotekarer som ekstremister? 

https://www.aftenposten.no/kultur/i/2d9lzl/bibliotekarer-sier-nei-til-aa-promotere-harry-potter-boeker-etter-jk-r

Denne politiske korrektheten har virkelig gått for langt! 
Man kan fortsatt lese "Mein kampf", Maos lille røde, og andre bøker som tidligere var forbudt, men Harry Potter skal kanselleres! Herregud...

Anonymkode: db6df...782

• Liker 18
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Verden har blitt gal, og transaktivistene leder an. Helt sykt!

Anonymkode: bd886...aa7

• Liker 17
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skal ha visning nå i helgen. En venninne påpekte at jeg hadde Harry Potter bøker synlige på bildene. Forfatter av bøkene er vist en kjent trans-hater og rasist, ifølge min venninne. Her har tydeligvis noe gått meg hus forbi.

Hadde dere reagert hvis bøkene sto framme på visning? Burde jeg fjerne dem?

Anonymkode: 42b3a...348

Jeg hadde reagert om du hadde fjernet dem. 

Hun er verken trans-hater eller rasist, og trans-bevegelsen har gått alt for langt. Jeg er enig i alt hun skriver. 

Anonymkode: 5960b...a56

• Liker 22
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Høres ut som venninnen tror på dette mølet fra woke-ekstremistene, Rowlings er ikke trans-hater eller rasist men det er noen fanatikere som gjort sine egne fantasifulle tolkninger av noen uttalelser som forfatteren kom med. 

Anonymkode: 56bc1...ad1

Det er fullstendig udiskutabelt at hun er transfobisk. Du skal være ganske ekstremistisk hvis du ikke synes det. Dessverre er disse ekstremistene, blant annet TERFs og incels, i overtall her på KG.

Anonymkode: 86eea...71f

• Liker 2
Skrevet

Husk å gjemme bort Hamsun-bøkene i samme slengen hvis du har noen, ellers så tror vel folk du er nazist :ironi:

• Liker 21
  • Nyttig 3
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er fullstendig udiskutabelt at hun er transfobisk. Du skal være ganske ekstremistisk hvis du ikke synes det. Dessverre er disse ekstremistene, blant annet TERFs og incels, i overtall her på KG.

Anonymkode: 86eea...71f

Hva er det jk rowling har sagt som er transfobist og rasistiskt? 😅

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Hadde driti i det og latt de ligge der de er. Akkurat som jeg som kjøper hadde driti i hva slags bøker selger har. 

Anonymkode: 5bace...f73

• Liker 5
Skrevet

JK Rowling har hatt noen kontroverielle uttalelser som kan tolkes transfobiske, og enkelte har ettergått bøkene hennes og kritisert henne for å ha for få POC-karakterer/andre minoriterer, og hvordan de minoritetene hun har med blir fremstilt (eneste jeg kommer på nå er Cho Chang, hvis navn er noe slikt som "ching chang kinamann").

Du kommer ikke til å miste et hussalg fordi du har HP-bøker i hylla på visning.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...