Gå til innhold

Hva hadde skjedd om Trump fremdeles var president?

Charolaise

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier, hva ville skjedd om det var Trump som var USAs president nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da hadde vi nok vært i en helt annen situasjon nå. Og ikke på den positive måten. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trump skryter av at det er kunn under hans styre at det ikke ble startet nye kriger av Russland, nå er ikke jeg så belest i politikk men trur vel at største grunnen til det er 1. putin trenget pause fra den forige krigen han prøvde starte og 2. Trump er så utilregnlig at ingen helt vet hva han ville funnet på i en slik situasjon, atomvåpen? Spille golf eller støtte putin å legge ned Nato.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker både hatere og fans av Trump kan enes om at det blir bare spekulasjon, jeg kan se for meg følgende:

Scenario 1: Trump får forhandlet frem en avtale der ingen side kan erklæres som vinner men heller ikke taper. Trump som ikke går rundt grøten angående konskevenser oppnår en viss respekt fra Putin. Noen ganger er det beste middelet mot en bølle en større bølle.

Scenario 2: Trump lirer fra seg en twitter-frase eller 2 om å utslette halve Europa om ikke han får viljen sin, Putin klikker og WW3 er igang med alt det medfører.

Endret av Jegern Puahate
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi skal være veldig glade for at Trump ikke sitter med makten.  Så ustabil som han er kunne dette komme fullstendig ut av kontroll.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shawtyella
Stina234 skrev (4 minutter siden):

Tror vi skal være veldig glade for at Trump ikke sitter med makten.  Så ustabil som han er kunne dette komme fullstendig ut av kontroll.

Det tenkte man om Trump for noen år siden når det var rykter om krig med Nord-Korea. Han dro derimot ned dit og viste respekt ovenfor Kim Jong Un, tok han i hånden, og det ble ingen krig. Folk så på han som en tikkende bombe, men han er smartere enn folk gir han creds for. Han gjorde det samme med Putin, de fikk en god tone og gjensidig respekt. Trump er veldig vulgær og direkte, noen synes det er respektfullt, fordi det ikke er falskt.. andre synes det er respektløst. Vet ikke helt om jeg hadde stolt på han i denne situasjonen.. men han er absolutt ikke dum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Shawtyella skrev (1 minutt siden):

Det tenkte man om Trump for noen år siden når det var rykter om krig med Nord-Korea. Han dro derimot ned dit og viste respekt ovenfor Kim Jong Un, tok han i hånden, og det ble ingen krig. Folk så på han som en tikkende bombe, men han er smartere enn folk gir han creds for. Han gjorde det samme med Putin, de fikk en god tone og gjensidig respekt. Trump er veldig vulgær og direkte, noen synes det er respektfullt, fordi det ikke er falskt.. andre synes det er respektløst. Vet ikke helt om jeg hadde stolt på han i denne situasjonen.. men han er absolutt ikke dum.

Kunne helt klart trengt fler ledere som handlet litt som Trump, rett frem, sa det de mente og ikke noe dill-dall, bare uten alt det psyko narssistiske gærningbaletten han dreiv med. Klart andre ledere fryktet han og nikket høfflig når han sa noe, de var jo livredde for hva gubben kunne finne på å gjøre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shawtyella
gotthard skrev (1 time siden):

Kunne helt klart trengt fler ledere som handlet litt som Trump, rett frem, sa det de mente og ikke noe dill-dall, bare uten alt det psyko narssistiske gærningbaletten han dreiv med. Klart andre ledere fryktet han og nikket høfflig når han sa noe, de var jo livredde for hva gubben kunne finne på å gjøre.

Helt klart, enig med deg! Ja, han ødela for seg selv med personligheten sin, men han var iallefall seg selv på godt og vondt, og han var grusomt direkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Jegern Puahate said:

Tenker både hatere og fans av Trump kan enes om at det blir bare spekulasjon, jeg kan se for meg følgende:

Scenario 1: Trump får forhandlet frem en avtale der ingen side kan erklæres som vinner men heller ikke taper. Trump som ikke går rundt grøten angående konskevenser oppnår en viss respekt fra Putin. Noen ganger er det beste middelet mot en bølle en større bølle.

Scenario 2: Trump lirer fra seg en twitter-frase eller 2 om å utslette halve Europa om ikke han får viljen sin, Putin klikker og WW3 er igang med alt det medfører.

Glemte scenario 3: Han leier inn en haug med mexicanere som bygger en gedigen mur mellom Russland og Ukrania. Prisen = russisk sponsing og påvirking av neste valg i USA.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk Trump hadde prøvd å roe ned situasjonen, jeg tror ikke det ville blitt full krig. Merkelig nok. Trump fremstår nok som mye dummere enn det han egentlig er. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shawtyella skrev (3 timer siden):

Jeg personlig er usikker på hvordan scenarioet hadde sett ut om Trump var president. Men jeg har ukrainske venner som mener at Putin aldri hadde angrepet Ukraina om Trump fremdeles var president.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondiemamma skrev (Akkurat nå):

Jeg personlig er usikker på hvordan scenarioet hadde sett ut om Trump var president. Men jeg har ukrainske venner som mener at Putin aldri hadde angrepet Ukraina om Trump fremdeles var president.

Jeg sitter med den følelsen jeg og faktisk, har ingen god forklaring på det, jeg bare tror ikke vi ville hatt akkurat disse problemene med Trump nå. Og jeg har aldri likt Trump noe særlig bare så at det er sagt 😂

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Becky skrev (11 timer siden):

Da hadde vi nok vært i en helt annen situasjon nå. Og ikke på den positive måten. 

Hvorfor er det ikke positivt at krigen ville vært unngått?

Poly skrev (19 minutter siden):

Trump vil jo ha USA ut av Nato så ikke så rart at Putin digger han. 

Dette stemmer jo ikke da.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shawtyella
Blondiemamma skrev (8 timer siden):

Sitter med samme følelsen. Med en gang Biden kom til makta snudde Putin litt igjen. Jeg har ikke noen måte å beskrive det på, men for meg så styrte Trump USA bedre, på en mer direkte måte (i mine øyne). Han dreit seg regelrett ut når pandemien kom, ellers hadde han nok blitt gjenvalgt.. Men tror faktisk ikke Putin hadde truet USA/Nato eller angrepet Ukraina så sterkt, hvis Trump fortsatt sto på makta. Jeg tror Putin fryktet Trump sin ustabilhet, eller evt så på den med respekt. Som noen sa over her, for å ta en bølle, så trenger man en større bølle😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Husk på at Putin har planlagt krig mot Ukraina lenge, også før Trumps presidentperiode. Jeg tror ikke han bryr seg om hvem som sitter i det hvite hus i forhold til gjennomføring av planene sine. Det eneste Trump sannsynligvis hadde bidratt til er å svekke NATOs posisjon. Jeg er sjeleglad for at han ikke er president nå, men veldig redd for at han kan bli det igjen før krigen i Ukraina tar slutt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at han ventet kan jo ha noe med korona å gjøre. Og så måtte han jo vente på et OL også, Georgia 2008, Krim 2014, og nå etter OL i Kina. Merkelige greier.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke denne angrepskrigen hadde funnet sted om Trump fortsatt var USAs president. Men det er selvsagt vanskelig å si slikt sikkert.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...