~umulia~ Skrevet 28. oktober 2005 #1 Del Skrevet 28. oktober 2005 Kan noen hjelpe meg? Jeg har lest mange gode forslag om å lage kurver med masse godt i til eldre slektninger. Har bestemt meg for å lage kurv med - Kaffe -te -sjokolade -kake (hjemmelaget) -fine jule servietter -en liten julestjerne. Men hvor får jeg tak i en passe liten kurv? Hilsen Umulia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2005 #2 Del Skrevet 28. oktober 2005 Ja, det lurer jeg på også. Jeg vet om mange steder de selger det, men har enda ikke funnet en kurv til under 160 kr F.eks Skeidar selger jo mange ulike kurver (www.skeidar.no) eller møbelringen Tenkte jeg skulle prøve Tiern og Nille etterpå.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HB Skrevet 28. oktober 2005 #3 Del Skrevet 28. oktober 2005 Har dere prøvd hobbybutikker o.l.? Hilsen Lille meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 28. oktober 2005 #4 Del Skrevet 28. oktober 2005 IKEA har mange kurver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2005 #5 Del Skrevet 28. oktober 2005 IKEA har mange kurver ← JEG VIL OGSÅ BO NÆR IKEA Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 28. oktober 2005 #6 Del Skrevet 28. oktober 2005 eller så går det å gjøre som noen andre skrev her en gang: bruk en pappeske og kle den med julepapir, legg sakene oppi. (ikke legg lokk på da) og f.eks kle hele greia med cellofan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dilla Skrevet 28. oktober 2005 #7 Del Skrevet 28. oktober 2005 Bohus har også mange forskjellige kurver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~umulia~ Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter #8 Del Skrevet 28. oktober 2005 Tusen takk for mange tips, skal sjekke dem ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimse Skrevet 28. oktober 2005 #9 Del Skrevet 28. oktober 2005 eller så går det å gjøre som noen andre skrev her en gang: bruk en pappeske og kle den med julepapir, legg sakene oppi. (ikke legg lokk på da) og f.eks kle hele greia med cellofan. ← Enig! Det er enkelt og greit, og man kan bruke mer penger på innholdet Dessuten, eldre mennesker har vel som oftest en kurv eller fem på loftet, så kanskje de ikke har bruk for en til? En litt mer avansert måte er å lage en kurv av gammelt avispapir, fuktet og stivet med tapetlim(tror det er det de bruker, spør på en hobbyforretning), så kan man forme den som man vil, og så kan den jo egentlig bare kastes etterpå, det er jo bare ei avis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 28. oktober 2005 #10 Del Skrevet 28. oktober 2005 Dessuten, eldre mennesker har vel som oftest en kurv eller fem på loftet, så kanskje de ikke har bruk for en til? ← - så snik deg opp og lån en ... Jeg får igjen kurvene etter jul jeg .. sammen med glassene jeg brukte til hjemmelaget paprikasalat/agurk/sølvløk etc. Bruker koselige "juleglass" - så vi er alle fornøyde med den ordningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimse Skrevet 28. oktober 2005 #11 Del Skrevet 28. oktober 2005 - så snik deg opp og lån en ... Jeg får igjen kurvene etter jul jeg .. sammen med glassene jeg brukte til hjemmelaget paprikasalat/agurk/sølvløk etc. Bruker koselige "juleglass" - så vi er alle fornøyde med den ordningen. ← Det var faktisk veldig lurt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2005 #12 Del Skrevet 28. oktober 2005 Blomsterbutikker har... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 28. oktober 2005 #13 Del Skrevet 28. oktober 2005 Det er ingen vits i å kjøpe dyrer kurver til slike gaver. Da er hele vitsen borte for meg. Det er innholdet i kurven som skal bety noe. Og det trenger ikke å være store, flotte "soppkurver" med hank. Det finnes mindre kurver som kan brukes til å servere brød i eller ha ting og tang i på badet. Jeg kjøper stort sett på IKEA, Tiimari, Nille osv. Men det hender også at møbelkjedene (Skeidar, Bohus osv) har rimelige kurver. Se gjerne etter sett med 3 eller 5 kurver i forskjellige størrelser. Esker er like bra, så lenge man pynter dem litt opp. IKEA har fine pappesker også. Et sinkspann eller en stor terracottapotte (som man maler på) er også greit. Et annet tips er å få tak i en pen julepose i papp/papir som tingene legges oppi. De finnes i flere størrelser. Alt fra vinflaske-størrelse til handlepose-størrelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 30. oktober 2005 #14 Del Skrevet 30. oktober 2005 JEG VIL OGSÅ BO NÆR IKEA ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 31. oktober 2005 #15 Del Skrevet 31. oktober 2005 Nå er jeg ikke helt sikker på dette da, men hva med europris? Mener jeg har sett noe slikt i katalogen deres.... :klø: Der pleier det å være ganske billig også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 31. oktober 2005 #16 Del Skrevet 31. oktober 2005 Jeg fikk forresten akkurat reklame fra jysk i posten der de hadde kurver på tilbud. Men det var slike fine kurver man kan ha i bokhyller etc, og det er kanskje bedre å gi slike kurver som de kan ha nytte av etter at gaven er spist eller drukket opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 31. oktober 2005 #17 Del Skrevet 31. oktober 2005 vil tro både nille, pytt i panne, max10 (eller hva det nå heter.. 10 max?) og slike billigbutikker har. og som andre var inne på, blomsterbutikker? kanskje man kan spør på skobutikken? om du har f.eks din sko i nærheten, så pleier de ofte å sende skoene uten esker, kanskje du kan få noen esker hos dem? nå har de vel forskjellige størrelser, og du kan pynte dem med papir, male dem eller annen pynt som du synes blir fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå