AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #1 Del Skrevet 5. mars 2022 Hva er greia med at folk driver med assistert befruktning (og får barn generelt) i en verden så på randen av total ødeleggelse som vi lever i i dag? Om ikke vi utsletter oss selv ved hjelp av atombomber, så klarer vi det helt fint bare ved å være her. Vi bruker opp jordas ressurser tidligere og tidligere for hvert år, og i følge klimarapporten er vi nå på et punkt hvor smeltingen av isbreene er irreversibel. Jo, jeg hører at folk velger å få barn fordi de til tross for vårt kjære hjem Jordens tilstand, velger håp. Håp om en bedre fremtid, og hva er vel barn om ikke symbolet på håp? Er det noen som har en bedre forklaring enn dette (for vi vet vel alle innerst inne at dette bare er en enorm mengde piss folk sier til seg selv for å kunne leve med egne beslutninger i tillegg til det faktum at de overlater til barna en verden der bier og humler ikke lenger finnes, og isbjørnene blir en mye). Jeg mener, finnes det ikke andre ting dere kan bruke livet på, uten at det skal måtte innebære å produsere mennesker som ikke får annet enn en ødelagt verden? Anonymkode: 9393d...331 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #2 Del Skrevet 5. mars 2022 Du har tydeligvis ikke forstått mye av biologien. Anonymkode: fb25f...54b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jon Are Skrevet 5. mars 2022 #3 Del Skrevet 5. mars 2022 Den her må du reise til Afrika og fortelle. Det blir stadig færre barn i den vestlige verden. Enig med deg på en måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #4 Del Skrevet 5. mars 2022 Med den logikken bør vi vel alle like gjerne ta livet av oss. Anonymkode: 14de1...f53 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #5 Del Skrevet 5. mars 2022 Jon Are skrev (3 minutter siden): Den her må du reise til Afrika og fortelle. Det blir stadig færre barn i den vestlige verden. Enig med deg på en måte. Det skulle jeg gjerne ha gjort. Om de bare hadde fått god tilgang på prevensjon tror jeg likevel en del kunne vært løst. UN er heldigvis på saken: https://www.dw.com/en/african-women-embrace-contraceptives-as-populations-grow/a-56552312 Anonymkode: 9393d...331 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 5. mars 2022 #6 Del Skrevet 5. mars 2022 Er egoistisk å få barn uansett om det går via naturmetoden eller ivf. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #7 Del Skrevet 5. mars 2022 Undrer meg over at du er såpass uvitende. Å formere seg er menneskets største drift. Det skal mer enn overbefolkning og klimautfordringer til for å endre menneskets biologi. Blir det samme som å si, hvorfor spiser du, når andre i verden sulter? Anonymkode: 9bc21...65a 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #8 Del Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Med den logikken bør vi vel alle like gjerne ta livet av oss. Anonymkode: 14de1...f53 Da har du ikke forstått mye av logikken .. Prøv å lese innlegget mitt én gang til, så kanskje du klarer å se forskjellen på din og min logikk. Med din logikk bør man altså ta sitt eget liv om man ikke ønsker å bringe barn inn i en verden som åpenbart brenner. Hvordan kan du likestille eksisterende liv med ikke-eksisterende liv? Det er noe off-topic, men jeg foreslår at du leser deg opp på antinatalisme om du ikke evner å se forskjellen. Anonymkode: 9393d...331 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #9 Del Skrevet 5. mars 2022 «Ødelagt verden»… Det har vel historisk sett knapt vært bedre å leve som menneske noen sinne.. Anonymkode: a3e20...f34 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #10 Del Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du har tydeligvis ikke forstått mye av biologien. Anonymkode: fb25f...54b Biologien sier seg selv for de som har fulgt med i timen, men for mennesker med unormalt lav IQ og/eller manglende evne til kritisk tenkning kan det vel regnes som gyldig. Vi har tilgang på uendelige mengder informasjon om verdens tilstand, og da synes jeg det er underlig at oppegående mennesker ikke klarer å styre biologien sin så fort det kommer til behovet for reproduksjon. Skal vi bruke biologien som unnskyldning kan vi rettferdiggjøre det meste. Anonymkode: 9393d...331 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #11 Del Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Biologien sier seg selv for de som har fulgt med i timen, men for mennesker med unormalt lav IQ og/eller manglende evne til kritisk tenkning kan det vel regnes som gyldig. Vi har tilgang på uendelige mengder informasjon om verdens tilstand, og da synes jeg det er underlig at oppegående mennesker ikke klarer å styre biologien sin så fort det kommer til behovet for reproduksjon. Skal vi bruke biologien som unnskyldning kan vi rettferdiggjøre det meste. Anonymkode: 9393d...331 Så flott at dere supersmarte tar ansvar for at menneskeheten holder seg passe dum, da. Siden dere velger å ikke bidra til forbedring i generell IQ i neste generasjon. Klapp til dere, o smarteste. Anonymkode: a3e20...f34 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #12 Del Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): «Ødelagt verden»… Det har vel historisk sett knapt vært bedre å leve som menneske noen sinne.. Anonymkode: a3e20...f34 For vesten, ja. I skrivende stund, ja. Prøv å tenk litt lenger enn 10 år frem i tid. Den vestlige kapitalismens sinnssyke overforbruk kan umulig fortsette slik den gjør, sivilisasjonen slik vi kjenner den er på randen av kollaps. Om ikke vesten gjør enorme grep, vil ressursene naturligvis begrense seg selv. Sistnevnte er det som er klart mest sannsynlig, da kapitalismens fundamentale natur ikke er å være bærekraftig, men å generere penger. Anonymkode: 9393d...331 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rampenissen72 Skrevet 5. mars 2022 #13 Del Skrevet 5. mars 2022 IVF er uansett det latterligste jeg vet. Hvis du ikke greier det på naturlig vis, er det naturen som sier NEI. Og det er 100% en grunn til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #14 Del Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Undrer meg over at du er såpass uvitende. Å formere seg er menneskets største drift. Det skal mer enn overbefolkning og klimautfordringer til for å endre menneskets biologi. Blir det samme som å si, hvorfor spiser du, når andre i verden sulter? Anonymkode: 9bc21...65a Det blir ikke det samme, nei. Du sammenligner epler og bananer ... For å svare på spørsmålet ditt: Jeg spiser fordi jeg allerede er her, som levende skapning har jeg retten og plikten til å holde meg selv i live. Om jeg slutter å spise vil jeg ikke lenger klare å holde meg selv i live og det påvirker de som er glad i meg negativt. Så vidt jeg vet får ikke barna i Afrika økt levestandard om jeg stryker med fordi jeg valgte å sulte meg selv til døde. At jeg ikke får barn sørger derimot for at jeg ikke er ansvarlig for å ha ført barn inn i en verden vi allerede har robbet snart tom for ressurser. Barn som bli født i dag er så heldige at de får overta restene av en verden vi har forsynt oss for mye av. Det er faktisk en forskjell på å ta opp den plassen og de ressursene du som et allerede eksisterende menneske er tildelt, og å brøyte vei i en ekstremt overbefolket verden for x antall nye. Det må være kjedelig å se verden så svart-hvitt. Men sikkert behagelig. Ignorance is a bliss, I guess. Anonymkode: 9393d...331 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 5. mars 2022 #15 Del Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): «Ødelagt verden»… Det har vel historisk sett knapt vært bedre å leve som menneske noen sinne.. Anonymkode: a3e20...f34 Samtidig har det alltid vært naturlig å dø av sult og frost, men ikke å dø av at luften er forurenset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 5. mars 2022 #16 Del Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Biologien sier seg selv for de som har fulgt med i timen, men for mennesker med unormalt lav IQ og/eller manglende evne til kritisk tenkning kan det vel regnes som gyldig. Vi har tilgang på uendelige mengder informasjon om verdens tilstand, og da synes jeg det er underlig at oppegående mennesker ikke klarer å styre biologien sin så fort det kommer til behovet for reproduksjon. Skal vi bruke biologien som unnskyldning kan vi rettferdiggjøre det meste. Anonymkode: 9393d...331 Rasisme er også noe som ligger naturlig i mennesket. Folk som ikke er som oss skaper usikkerhet og forvirring. Men som tenkende menneske klaret man å se forbi instinktet som gjør det umiddelbart skeptisk. Akkurat slik burde det også være mtp å sette barn til verden. Jeg skjønner godt hva du mener TS. Det er rart å få barn når FNs klimarapport sier at vi alle er dødsdømt. Hva er poenget med å føde barn inn i lidelse. Krig, uroligheter, værkatastrofer osv er det naturlig å dø av og ofte dør folk bare lokalt. Men når luften ikke gjør det mulig for noen å puste, når vannet blir forurenset og ikke kan drikks, når vi ikke kan dyrke mat, når viktige ressurser er brukt opp.., ja da er det jo vanskelig å fortsette livet. Argumentet om at det aldri har vært bedre å være menneske gjelder her og nå. Om 50år er det slik at det mest sannsynlig aldri har vært verre å være menneske, totalt sett. Om 100år.., oh my, glad jeg er dau. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #17 Del Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så flott at dere supersmarte tar ansvar for at menneskeheten holder seg passe dum, da. Siden dere velger å ikke bidra til forbedring i generell IQ i neste generasjon. Klapp til dere, o smarteste. Anonymkode: a3e20...f34 Jeg skrev og/eller for en grunn. Men tolk det som du vil. Nå er det faktisk slik at ja, befolkningens IQ er på vei nedover igjen. Så du er absolutt inne på noe! Anonymkode: 9393d...331 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #18 Del Skrevet 5. mars 2022 rampenissen72 skrev (2 timer siden): IVF er uansett det latterligste jeg vet. Hvis du ikke greier det på naturlig vis, er det naturen som sier NEI. Og det er 100% en grunn til det. Litt som kreft, tenker du? Naturen som sier NEI? Anonymkode: 0609a...2ca 3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #19 Del Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): For vesten, ja. I skrivende stund, ja. Prøv å tenk litt lenger enn 10 år frem i tid. Den vestlige kapitalismens sinnssyke overforbruk kan umulig fortsette slik den gjør, sivilisasjonen slik vi kjenner den er på randen av kollaps. Om ikke vesten gjør enorme grep, vil ressursene naturligvis begrense seg selv. Sistnevnte er det som er klart mest sannsynlig, da kapitalismens fundamentale natur ikke er å være bærekraftig, men å generere penger. Anonymkode: 9393d...331 Glemte å konsultere de synske, ja. Selvsagt vet du nøyaktig hva som skjer om 10 år! Anonymkode: a3e20...f34 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #20 Del Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Litt som kreft, tenker du? Naturen som sier NEI? Anonymkode: 0609a...2ca Og alle andre sykdommer. Virker ikke pancreas, det er naturens måte å si NEI på. Du må dø. Folk ass! Anonymkode: 89e87...1aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå