Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har separat økonomi, og betaler likt inn på felleskostnader. Han har svært god råd, tjener neste 2mill, er gjeldfri og har mange millioner på bok/fond/aksjer. 
Jeg har gjeld på min del av huset og ikke så mye sparepenger, men tjener nesten 1mill selv. Og jeg bidrar 50/50 på alt. 
I dag kjøpe jeg meg en ny bok, elsker å lese og nå så jeg en ny bok jeg ønsket meg hadde kommet ut. 
Kom hjem for litt siden og han spør surt hva den kostet. Jeg svarte 349,-, han sier da surt at den kunne jeg lånt på biblioteket. Og dette sier han alltid!!! Samme hva jeg kjøper. «Det har ikke du råd til» «kjøp den billigste shampo/krem/øyekrem du finner» 

Kjenner jeg ble sur. Jeg tjener godt, og er ingen storshopper, men jeg liker bøker og gode velværeprodukter. Og jeg betaler for meg på alle områder ellers.

Er det han eller jeg som er kjip her?? 
Han tar fra meg all glede npr jeg kjøper noe. Hadde gledet meg til bok i dag, men det gjør jeg ikke lenger .

Anonymkode: 9a3e4...19b

• Liker 1
  • Hjerte 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Separat økonomi. Han har ingenting med hva du bruker dine penger til. Det er jo en av fordelene med separat økonomi.

Anonymkode: a02eb...46f

• Liker 41
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Han er kjip ikke du, når man trener 1 mill i året trener man ganske mye hvis det bare var hans penger hadde jeg forstått det men du må da få kjøpe deg en bok 

Anonymkode: c1402...e9a

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Separat økonomi. Han har ingenting med hva du bruker dine penger til. Det er jo en av fordelene med separat økonomi.

Anonymkode: a02eb...46f

Takk. Det jeg mener og. Jeg legger meg ikke opp i hva han bruker penger på. (Nå er ikke det sp mye da….han sparer alt og er supergnien)

• Liker 1
Skrevet

Du får gi surpompen beskjed om at dette har han ikke noe med, og at han får holde furtingen for seg selv og ikke ødelegge dine gleder. 

• Liker 25
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han er en gjerrigper. Hva skal man med masse penger hvis man ikke kan bruke det på ting som gir glede i hverdagen. :)

Du kjøpte jo bare en bok. Ikke ny motorsykkel.

Anonymkode: c8e54...235

• Liker 16
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan du ikke bare be han holde munn og kutte ut de kommentarene på ting du har kjøpt i fremtiden? Hva svarte du egentlig? Ingenting, bare tok i mot?

Sett han på plass og be han kutte ut å legge seg opp i hva du kjøper! Separat økonomi er separat økonomi!

Anonymkode: 88222...74e

• Liker 19
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Hippogriff skrev (2 minutter siden):

Du får gi surpompen beskjed om at dette har han ikke noe med, og at han får holde furtingen for seg selv og ikke ødelegge dine gleder. 

Jeg sa det til han. Da ble han enda surere og sa han bare «kom med råd». Så lei av å høre «det har ikke du råd til». 

Skrevet

Bare overse ham og kos deg med boka di.

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

Hvorfor i helvete skal han bry seg det aller minste om hva du kjøper? Svar han! Be han la være å bry seg.

Og hvorfor i all verden skal du ikke glede deg over boken din?

Jeg orker ikke gnitaluser - det er bare forferdelig å høre på. Og du må lære å svare. Jeg har en venninne som har god råd men som er "nøysom" og hun kan finne på å kommentere mine kjøp. Jeg lar det prelle av og svarer: det er min sak, gitt, ikke din. Hun tåler det. Det må din mann også lære seg: du har ikke noe med hva jeg bruker mine penger på så i fremtiden foretrekker jeg at du ikke kommenterer det. Ferdig!

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Jeg har det i alle fall bra mens jeg er i live og kan unne meg ting. Surt og vite at du har sittet på formuen din hele livet og ikke fått levd av noe fordi du hele tiden må spare, hadde jeg svart han da.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi har separat økonomi, og betaler likt inn på felleskostnader. Han har svært god råd, tjener neste 2mill, er gjeldfri og har mange millioner på bok/fond/aksjer. 
Jeg har gjeld på min del av huset og ikke så mye sparepenger, men tjener nesten 1mill selv. Og jeg bidrar 50/50 på alt. 
I dag kjøpe jeg meg en ny bok, elsker å lese og nå så jeg en ny bok jeg ønsket meg hadde kommet ut. 
Kom hjem for litt siden og han spør surt hva den kostet. Jeg svarte 349,-, han sier da surt at den kunne jeg lånt på biblioteket. Og dette sier han alltid!!! Samme hva jeg kjøper. «Det har ikke du råd til» «kjøp den billigste shampo/krem/øyekrem du finner» 

Kjenner jeg ble sur. Jeg tjener godt, og er ingen storshopper, men jeg liker bøker og gode velværeprodukter. Og jeg betaler for meg på alle områder ellers.

Er det han eller jeg som er kjip her?? 
Han tar fra meg all glede npr jeg kjøper noe. Hadde gledet meg til bok i dag, men det gjør jeg ikke lenger .

Det er vel ihvertfall ikke du som er kjip😉

Tenker u har noen valg 

1. Vend det døve øret til og kos deg med boka di. Kreves trening men du vil klare det til slutt.

2. Gå i en direkte konfrontasjon slik at hver eneste gang han kommenterer noe så lager du et helvete! Husk også å kommentere hvis han kjøper noe. Samme faen hva han kjøper så stiller du skikkelig kritiske spørsmål og kjører på til han klikker

3. Kjøp som en gal! Løp ut og kjøp 10 bøker og legg dem overalt. Kjøp 10 tannkremen og sett dem fint opp på rekke på badet. Vondt skal vondt fordrives😁

Personlig så ville jeg kanskje satt meg ned med kona dersom jeg hadde lignende opplevelser og spurt om hva som skulle til for å stoppe dette pisspreiket. Men ikke utenkelig at jeg hadde gått videre til alternativene ovenfor om ikke det hadde endret seg 

Anonymkode: 0e05d...b45

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Hva? Han unner deg ikke helt vanlige ting du kjøper for dine egne penger? I stedet for å applaudere din interesse for litteratur, din leselyst, din sans for kvalitetsvarer? Jeg blir glad når min ektefelle går til anskaffelse av noe han liker eller har bruk for. Det er jo det som er normal reaksjon. 
Hadde økonomien vært anstrengt ville det stilt seg annerledes.
Huge money is something you need in case you don’t die.

Anonymkode: f8a22...995

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har felles økonomi. Og han har aldri kommentert noe jeg kommer hjem med. Selv ting til noen tusenlapper. 

Du får bare begynne å svare: likskjorta har ikke lommer, vet du. Og trukket på skuldrene. 

Anonymkode: df542...5eb

• Liker 8
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Uff kjenner jeg ikke hadde orket å bo med en sånn mann. Hadde dere hatt dårlig råd og du kjøper noe over evne så hadde jeg forstått ham men når dere har god råd så tenker jeg at livet er for kort til å spare hver krone. Jeg hadde tatt en samtale med ham om hva jeg mener om saken. Nå er jeg sånn generelt imot separat økonomi når en er gift men, nå som dere har det så har han ihvertfall ikke noe han skulle sagt. 

Anonymkode: 9c0f6...92b

• Liker 6
Gjest AprilRyan
Skrevet

Jeg kunne skjønt det hvis du shoppet i tide og utide, og huset var fullt av alt mulig. Her virker det ikke som det er sånn, men han som er gnien og kjip.

Hva du bruker dine penger på har han ingenting med. Det må være lov å unne seg noe og bruke penger på ting som gir en glede. Å sitte og spinkel og spare er ikke særlig positivt.

AnonymBruker
Skrevet

Blir ikke rik den som kaster kronestykker....og han gniene fyren din er et bevis på det.

Du må fortelle ham at han har kun dette livet og han får ikke pengene med seg i grava.

Anonymkode: 1a7eb...29a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke få barn med denne mannen.

Anonymkode: fde06...7f3

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke få barn med denne mannen.

Anonymkode: fde06...7f3

Dette! 

Har vokst opp med far som er sånn. En gjerrigknark som ikke unte meg som barn ordentlige klær engang. Bare kjipe billige middager som fiskepinner osv. Jeg fikk aldri bli med på noe. 

Og tilogmed jeg, som er ufør og har ekstrem trang økonomi, unner meg en bok en gang i blant. Nyt boka, og kvitt deg med mannen. Han virker ikke god.

Anonymkode: 9d409...b32

• Liker 12
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

1. Han er fryktelig gjerrig.

2. Han tror tydeligvis ikke at du har nok kunnskap og intelligens til å styre din egen økonomi.

Anonymkode: 51657...d63

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...