AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #1 Skrevet 5. mars 2022 Jeg syns synd på henne og føler med henne at hun ble nektet å være hjemme å stelle med barna sine da de var syke med omgangssyken. Nå er mange barn i barnehagen smittet med dette, inkl mine. Det burde jo være noe i det å bli hjemme når du vet du har noe smittsomt der? Anonymkode: 027de...4b0
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #2 Skrevet 5. mars 2022 Hva tenkte du hun skulle gjøre når hun ble nektet av sin leder å være hjemme da? Hun er sikkert like fortvila som deg, så gro deg litt medfølelse. Anonymkode: baf46...907 18
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #3 Skrevet 5. mars 2022 Hele familien kan jo ikke være hjemme hver gang barna er syke? Anonymkode: c57ba...5e5 25
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #4 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva tenkte du hun skulle gjøre når hun ble nektet av sin leder å være hjemme da? Hun er sikkert like fortvila som deg, så gro deg litt medfølelse. Anonymkode: baf46...907 Hvis du leser så syns jeg det er dårlig av ledelsen å nekte henne å være hjemme. Anonymkode: 027de...4b0 4 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #5 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hele familien kan jo ikke være hjemme hver gang barna er syke? Anonymkode: c57ba...5e5 Omgangssyke er noe alle hater. Så akkurat da burde man det. Anonymkode: 027de...4b0 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #6 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Omgangssyke er noe alle hater. Så akkurat da burde man det. Anonymkode: 027de...4b0 Men man kan jo ikke det! Barna var vel hjemme med pappan? Syktbarndag er for 1 forelder, og kan brukes om barna er under 12 år. Anonymkode: 4dfcc...276 14
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #7 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Omgangssyke er noe alle hater. Så akkurat da burde man det. Anonymkode: 027de...4b0 Jepp. Steng ned samfunnet! Anonymkode: 04192...cb7 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #8 Skrevet 5. mars 2022 Unnskyld meg, men hvordan tror du samfunnet skal gå rundt om hele familien skal holde seg hjemme om én hjemme er syk? Jeg hadde aldri fått tillatelse av lederen min til å være hjemme om mannen/barna har omgangssyke bare for å evt forhindre smitte. Og jeg jobber på sykehjem. Anonymkode: 07a8a...60a 13
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #9 Skrevet 5. mars 2022 Ingen kan nekte henne å være hjemme med syke barn. Sykt barn dager har de vel i Bhg også? Anonymkode: fedef...006 1
Outlander Skrevet 5. mars 2022 #10 Skrevet 5. mars 2022 Ærlig talt - jeg holder meg ikke hjemme om jeg er frisk! Kan du vise meg hvilken lov dekker min lønn når jeg holder meg hjemme men er ikke syk? Gjelder ikke syke barn dager når den andre oppegående friske foreldre er hjemme og bruker egen syke barn dag. 6
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #11 Skrevet 5. mars 2022 Hvis hun ble nektet å være hjemme er det vel fordi barna er for store for sykt barn dager. Da klarer de seg alene. Og det er da helt riktig av foreldrene å gå på jobb. Anonymkode: e8682...644 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #12 Skrevet 5. mars 2022 Hvis hun har brukt opp sine sykt barn dager og om pappen til barna er hjemme så har jo ikke lederen gjort noe galt. Eller om barna er over 12 år, da har en ikke krav på fri. Så lenge vedkommende er frisk selv da. Anonymkode: 256d0...eb8 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #13 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg syns synd på henne og føler med henne at hun ble nektet å være hjemme å stelle med barna sine da de var syke med omgangssyken. Nå er mange barn i barnehagen smittet med dette, inkl mine. Det burde jo være noe i det å bli hjemme når du vet du har noe smittsomt der? Anonymkode: 027de...4b0 Om hun har vært masse oppi de burde hun holdt seg hjemme.. istedenfor å smitte 30 andre familier...uavheningig av hva sjefen sa!! Anonymkode: 63922...839 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #14 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om hun har vært masse oppi de burde hun holdt seg hjemme.. istedenfor å smitte 30 andre familier...uavheningig av hva sjefen sa!! Anonymkode: 63922...839 Tullebukk! Anonymkode: 07a8a...60a 5
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #15 Skrevet 5. mars 2022 Skal verden aldri bli normal igjen? 🥺 Om alle hadde vært hjemme når noen i huset hadde vært syk med noe smittsomt hadde ikke noe gått rundt lenger. Anonymkode: 0fcea...bae 6
Kanutte Skrevet 5. mars 2022 #16 Skrevet 5. mars 2022 Omsorgsdagene skal deles mellom begge foresatte. Er det noe jeg som leder reagerer på så er det om mor tar alle omsorgsdagene. Er ikke forelderen selv syk kan vedkommende gå på jobb. Og led bemanningskrisa som er i barnehager/skoler om dagen sier det seg selv at friske mennesker går på jobb om en annen omsorgsperson er hjemme. 2 1
boblevann Skrevet 5. mars 2022 #17 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Om hun har vært masse oppi de burde hun holdt seg hjemme.. istedenfor å smitte 30 andre familier...uavheningig av hva sjefen sa!! Anonymkode: 63922...839 Og hvem skal betale lønnen hennes? Man har ingen rettigheter hvis man ikke er syk. Man kan ikke være hjemme på gøy, uten lønn, hver gang noen i familien er smittsomme. 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #18 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Om hun har vært masse oppi de burde hun holdt seg hjemme.. istedenfor å smitte 30 andre familier...uavheningig av hva sjefen sa!! Anonymkode: 63922...839 Så da skal begge foreldrene være hjemme når barna er smittet med noe? Anonymkode: 35626...184 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #19 Skrevet 5. mars 2022 Kanutte skrev (3 minutter siden): Omsorgsdagene skal deles mellom begge foresatte. Er det noe jeg som leder reagerer på så er det om mor tar alle omsorgsdagene. Er ikke forelderen selv syk kan vedkommende gå på jobb. Og led bemanningskrisa som er i barnehager/skoler om dagen sier det seg selv at friske mennesker går på jobb om en annen omsorgsperson er hjemme. Hvordan foreldre velger å fordele omsorgsfagene er utelukkende mellom dem og ikke jobben. Jeg tar alle mine 10 dager før far begynner på sine dersom det er behov fot det. Det er fordi jeg har over en time reisevei til jobb og da er det mest gunstig at jeg tar dem. Dersom barnehagen/skolen ringer og sier at mini er syk, så må selvsagt far hente. Anonymkode: f5818...da4 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #20 Skrevet 5. mars 2022 Ja det er veldig logisk at den ene moren holder seg hjemme når noe er så smittsomt.. Istedenfor at 30 andre familier må holde det gående med spy/diare i tilegg og holde seg hjemme..Det smitter før det bryter ut. Derfor er det viktig med 48timer før bhg/skole igjen! Men for alle del... Ikke rart mange barn er mer hjemme når de begynner i barnehagen.. Når mange gjør sånn her.. Etter korona og mange har brukt mye sykedager er det dumt at dette skal gå ut over mange andre unødvendig! Anonymkode: 63922...839 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå