LeaBea16 Skrevet 5. mars 2022 #1 Del Skrevet 5. mars 2022 (endret) Hei! Vi skal pusse opp vaskerommet, og skal kjøpe ny varmtvannsbereder fra Høiax som er Ø58,5 cm x H120 cm (200L). Vi ønsker at denne skal være skjult, men sliter veldig med å finne innredning som passer til dette formatet. Veggen er litt over 240 cm lang, der vi hadde tenkt å ha et høyskap med varmtvannsbereder, et underskap for oppvaskkum, vaskemaskin og tørketrommel. Er det noen som har noen smarte løsninger på hvordan man skal skjule varmtvannsberederen? Er det noen som har brukt Ikea Enhet (B60xD62xH210) eller IKEA Metod (B60xD60xH200 cm) og som vet om varmtvannsberederen passer inn i disse skapene? 🙂 Endret 5. mars 2022 av LeaBea16 Spesifisert målene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #2 Del Skrevet 5. mars 2022 Jeg har min i et skap, men jeg aner ikke hvor baderomsinnredningen kommer fra. Ikke vet jeg hvordan varmtvannsbereder jeg har heller🙈 Men dere kan jo bygge et skap som passer da? Anonymkode: c8aba...e29 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #3 Del Skrevet 5. mars 2022 LeaBea16 skrev (4 timer siden): Hei! Vi skal pusse opp vaskerommet, og skal kjøpe ny varmtvannsbereder fra Høiax som er 58,5 x 120 cm (200L). Vi ønsker at denne skal være skjult, men sliter veldig med å finne innredning som passer til dette formatet. Veggen er litt over 240 cm lang, der vi hadde tenkt å ha et høyskap med varmtvannsbereder, et underskap for oppvaskkum, vaskemaskin og tørketrommel. Er det noen som har noen smarte løsninger på hvordan man skal skjule varmtvannsberederen? Er det noen som har brukt Ikea Enhet (B60xD62) eller IKEA Metod (B60xD60) og som vet om varmtvannsberederen passer inn i disse skapene? 🙂 Hvorfor? I et vaskerom? 🙃 Anonymkode: 67810...20b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #4 Del Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hvorfor? I et vaskerom? 🙃 Anonymkode: 67810...20b Hvorfor ikke? Viktig for meg og sikkert andre også at vaskerommet blir pent når man først pusser det opp. jeg endte med å sette berederen i boden som var vegg i vegg med vaskerommet - kan det være en løsning å sette den en annen plass, TS? Anonymkode: c9a2b...a87 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #5 Del Skrevet 5. mars 2022 Vi har den hengende fra taket, så den ikke stjeler så mye plass fra rommet! Anonymkode: c0d0c...4d3 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 5. mars 2022 #6 Del Skrevet 5. mars 2022 Hva er det for noen mål du har oppgitt? Er det høyde og dybde? Bredde og høyde? Veldig vanskelig å svare på spørsmålet ditt uten å vite hva slags mål det er. Hvis høyden er 120 cm og dybden/bredden er 58,9 så går den jo glatt inn i dette skapet METOD Høyskap kjøl / frys m dør, hvit, Veddinge hvit, 60x60x200 cm - IKEA. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeaBea16 Skrevet 5. mars 2022 Forfatter #7 Del Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor ikke? Viktig for meg og sikkert andre også at vaskerommet blir pent når man først pusser det opp. jeg endte med å sette berederen i boden som var vegg i vegg med vaskerommet - kan det være en løsning å sette den en annen plass, TS? Anonymkode: c9a2b...a87 Vi vurderte å plassere den i en bod som er vegg i vegg, men ble anbefalt av håndverkeren å ha den i et våtrom med sluk i tilfelle vannlekkasje. Den står nå på badet, men synes den tar for stor plass der. Hvis ikke så hadde boden vært en god løsning ja ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeaBea16 Skrevet 5. mars 2022 Forfatter #8 Del Skrevet 5. mars 2022 Blondie65 skrev (51 minutter siden): Hva er det for noen mål du har oppgitt? Er det høyde og dybde? Bredde og høyde? Veldig vanskelig å svare på spørsmålet ditt uten å vite hva slags mål det er. Hvis høyden er 120 cm og dybden/bredden er 58,9 så går den jo glatt inn i dette skapet METOD Høyskap kjøl / frys m dør, hvit, Veddinge hvit, 60x60x200 cm - IKEA. Oppdaterte målene i teksten, men du forstod meg rett ☺️ Ja, det er det vi tenker også, men så har håndverkeren vår vært skeptisk til om det passer eller ikke (vet ikke om koblingen av berederen også tar noe plass eller om man da kan stole på at Ø58,5 går inn i et skap med B60xD60-62). Får vel bare teste det ut, men alltids greit å høre om noen andre har noen erfaringer/tips ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMF Skrevet 5. mars 2022 #9 Del Skrevet 5. mars 2022 Kjøp MDF plater og Bugg en kasse/skap rundt. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeaBea16 Skrevet 5. mars 2022 Forfatter #10 Del Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Om det blir problemer med plassen kan dere la berederen stå et annet sted eller dere kan velge en mindre bereder, spørs hvor mange dere er i husholdningen. 150 liter passer til 2 voksne Anonymkode: 2f17e...27c Har tenkt tanken, men det er nok vaskerommet som blir det mest aktuelle rommet. Tenker det er lurt å bytte til en smart varmtvannsbereder når man først renoverer både bad og vaskerom, og da er det kun Høiax Connected 200L på markedet ser det ut som ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #11 Del Skrevet 5. mars 2022 1 hour ago, Blondie65 said: Hva er det for noen mål du har oppgitt? Er det høyde og dybde? Bredde og høyde? Veldig vanskelig å svare på spørsmålet ditt uten å vite hva slags mål det er. Hvis høyden er 120 cm og dybden/bredden er 58,9 så går den jo glatt inn i dette skapet METOD Høyskap kjøl / frys m dør, hvit, Veddinge hvit, 60x60x200 cm - IKEA. Antar Ø viser til omkrets, det er mest vanlig ved bruk av den bokstaven/"symbolet". Og H er høyde. Siden det er en sylinderformet gjenstand så virker dette mest logisk, for meg i hvert fall. Anonymkode: 83725...371 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 5. mars 2022 #12 Del Skrevet 5. mars 2022 LeaBea16 skrev (10 minutter siden): Vi vurderte å plassere den i en bod som er vegg i vegg, men ble anbefalt av håndverkeren å ha den i et våtrom med sluk i tilfelle vannlekkasje. Den står nå på badet, men synes den tar for stor plass der. Hvis ikke så hadde boden vært en god løsning ja ☺️ Her jeg bor har forrige eier løst det ved å sette varmtvannsberederen i naboboden og har en avrenningsmekanisme inn gjennom et hull til vaskerommet med sluk. Dermed er berederen i boden, men vannet kan renne till på vaskerommet. Win win. Man kan bare sette noe foran det hullet hvor vannet renner inn i vaskerommet, skittentøyskurven, vaskemaskinen e.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeaBea16 Skrevet 5. mars 2022 Forfatter #13 Del Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Antar Ø viser til omkrets, det er mest vanlig ved bruk av den bokstaven/"symbolet". Og H er høyde. Siden det er en sylinderformet gjenstand så virker dette mest logisk, for meg i hvert fall. Anonymkode: 83725...371 Ø er diameter 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #14 Del Skrevet 5. mars 2022 https://no.pinterest.com/pin/502925483377678871/ Anonymkode: ab401...a32 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 5. mars 2022 #15 Del Skrevet 5. mars 2022 BMF skrev (22 minutter siden): Kjøp MDF plater og Bugg en kasse/skap rundt. Dette må jo være den beste og enkleste løsningen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 5. mars 2022 #16 Del Skrevet 5. mars 2022 LeaBea16 skrev (1 time siden): Oppdaterte målene i teksten, men du forstod meg rett ☺️ Ja, det er det vi tenker også, men så har håndverkeren vår vært skeptisk til om det passer eller ikke (vet ikke om koblingen av berederen også tar noe plass eller om man da kan stole på at Ø58,5 går inn i et skap med B60xD60-62). Får vel bare teste det ut, men alltids greit å høre om noen andre har noen erfaringer/tips ☺️ Be om spesifikasjoner da - men dette IKEA skapet er laget for komfyrer og kjøleskap som også har "noen greier" på baksiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 5. mars 2022 #17 Del Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Antar Ø viser til omkrets, det er mest vanlig ved bruk av den bokstaven/"symbolet". Og H er høyde. Siden det er en sylinderformet gjenstand så virker dette mest logisk, for meg i hvert fall. Anonymkode: 83725...371 Jeg gikk helt glipp av Ø'en - da skal i hvert fall ikke det høyskapet og eventuelle utstikk være et problem. Og TS: Enhet skapet du henviser til har ikke forsterket hylleplate for hvitevarer. Hvis VV-tank skal stå oppå bunnplaten i skapet må du ha det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #18 Del Skrevet 5. mars 2022 Vi har innredning fra Aubo, og har vvb i et skap. Aubo har ordning for dette. Anonymkode: 4d61a...3df 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #19 Del Skrevet 5. mars 2022 BMF skrev (2 timer siden): Kjøp MDF plater og Bugg en kasse/skap rundt. Jdz skrev (2 timer siden): Dette må jo være den beste og enkleste løsningen. Høres jo kjekt ut, men man skal faktisk ikke bygge inn en varmtvannstank. Den skal kunne skrus av og tas ut osv raskt - og ikke "bures inne". Ikke noe problem med skapdør, så hvis det bygges er det jo bare å kjøre på. Men ikke bygg den inn! Anonymkode: f998f...57c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #20 Del Skrevet 6. mars 2022 Vi har tanken i høyskap fra ikea, 60 cm brett. Tanken står på gulvet, skapet er byggen rundt, men det kan man ikke se. Sideveggene er også skjært ut og tilpasset omkretsen på tanken da den egentlig ikke passer i skapet. Dette ødelegger ikke stabiliteten av skapet da høyskapetner inntil en vegg på den ene siden. På den andre siden er det en veggplate fra ikea, og så er det underskap, benkeplate og overskap. Ingen kan de at det er en varmtvannstank inni skapet og at vi har «jukset». Dette er 2. gang vi gjør dette når vi har bygget/pusset opp to ulike vaskerom. Anonymkode: 8498d...eda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå