Gå til innhold

Er 6 melkeruller i uken veldig mye?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Bør jeg halvere mengden for å bli slank?

Jeg drikker sjelden alkohol og spiser moderate mengder mat ellers. Har gått ned i vekt de siste månedene. Men jeg bør jeg kutte ned på Melkerullspisingen også?

Anonymkode: f4354...9c0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja - det er mye sukker i løpet av en uke. Trenger ikke kutte helt ut, men gå ned på tall melkeruller pr uke😉

Anonymkode: 299de...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, en Melkerull på lørdagen. De andre kutter du ut. 

Anonymkode: e8008...499

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel melkeruller gir liten nytte og næring til kroppen. Synes ikke man bør spise det i det hele tatt. Vend deg heller til 70% kokesjokolade. Mye nyttig i kakao så da kan du spise 20g dagen med god samvittighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, jeg syns det er for mye, maks to vil jeg si, mtp helse uavhengig av vekt. Man kan fint slanke seg på sjokoladediett, det er bare mye kalorier med lite næring. 

Nå ba du ikke om tips, men hvis du er som meg som ikke kan ha slikt i hus, så er det æ små eventyrsjokoladene fin til nedtrapping. De er 25gram og kan brekkes i 6 ruter. Det holder der og da værtfall. 

Anonymkode: 51482...2c2

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikkje visste deg gjer deg lukkeleg, og du elles er nøgd med livet?

Altså: For meg hjelpte det verkeleg å tenke på søtsaker som noko ein har til spesielle anledningar, ikkje kvar dag. Ein melkerull har nesten like mykje energi som ein middels Fjordlandmiddag, og det vil merkast om du kuttar dei. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er vel rett i overkant ca 400 kalorier pr rull, så om det blir for mye eller ikke, må du jo nesten bestemme selv. 

Anonymkode: 76ddc...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du er overvektig er jo dette et veldig enkelt sted å kutte ganske mange kalorier uten at matmengden påvirkes særlig. Hva med å heller kjøpe eventyrsjokolade som en her nevnte? Og feks kun annenhver dag? 
Dersom du er normalvektig og har et variert kosthold ellers syns jeg derimot ikke det gjør noe å spise sjokolade hver dag.

Anonymkode: 648ff...dea

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Eilis skrev (På 5.3.2022 den 10.21):

Vel melkeruller gir liten nytte og næring til kroppen. Synes ikke man bør spise det i det hele tatt. Vend deg heller til 70% kokesjokolade. Mye nyttig i kakao så da kan du spise 20g dagen med god samvittighet

Synd det ikke finnes 70% sjokolade i små biter e.l.

Anonymkode: 94dd4...a8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melkesjokolade generelt kan du like godt teipe fast rundt midjen, og gå løs på badevekta...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

444 gram tilsvarer litt over to store plater sjokolade. Jeg syns det er helt innafor på ei hel uke. Ellers er det jo opp til deg selv  hva du syns om det. Strammer buksa, så er det her du kan redusere inntaket f.eks. Strammer den ikke så bare kos deg. 

Anonymkode: 0bffc...a70

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, jeg synes det er mye, med mindre du trenger ekstremt mye (5+ ganger i uka).

Anonymkode: 2ea7a...c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
AnonymBruker

Det er en sjokolade hver dag, ja mye!

Anonymkode: 78119...d3a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ja.
Men du bør jo også trimme og trene

Anonymkode: 6f879...7ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hel sjokolade hver dag bortsett fra én er helt klart altfor mye, både helsemessig og kroppsmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg spiser omtrent dette (de 60-grams firkløverne) daglig og går likevel ned i vekt. Spiser sunt og kalorifattig ellers, og jeg får i meg det jeg trenger av næringsstoffer. Ser bare på det som 350 tomme kalorier som er totalt unødvendige, men gir meg mye glede også. De hjelper meg å unngå 200-grams sjokoladene (+++) så i min situasjon vil jeg si at det faktisk er gunstig. Men i det lange løp er det selvfølgelig unødvendig.

Anonymkode: 054f7...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...