Gjest Violetta Skrevet 28. oktober 2005 #1 Skrevet 28. oktober 2005 Jeg skal slutte å drikke coca cola, eller i hvert fall kutte drastisk ned. Men nå er jeg tydeligvis blitt avhengig. Får kraftig hodepine når jeg ikke drikker cola en dag, og det er utrolig vondt. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre? Vurderer å droppe å slutte pga hodepinen, det er skikkelig vondt.
Gjest Hel Skrevet 28. oktober 2005 #2 Skrevet 28. oktober 2005 Jeg hadde et lignende problem en kort periode da jeg var i USA. Spiste omtrent BARE Sour Worms tre dager i strekk i stooore mengder og når jeg bestemte meg for å kutte ut fikk jeg utrolig vondt i hodet. De inneholder jo skummelt mye sukker.. Og det eneste jeg egentlig kunne gjøre var å holde ut. Ta smertestillende og vente. Ellers utsetter du jo det bare til det kanskje blir ennå verre. Alternativet er jo å forsette for alltid for å unngå hodepinen man får.
Arkana Skrevet 28. oktober 2005 #3 Skrevet 28. oktober 2005 Kanskje du skal prøve å slutte litt gradvis, bare drikke et lite glass om dagen og etterhvert slutte helt på hverdagene og kun unne deg cola i helgene. Finn deg en annen drikk du liker. Vann er jo best, men kanskje blir det bedre om du finner deg en saft (helst sukkerfri) å blande i? Det er nok verst de første dagene, men etterhvert venner du deg til å drikke vann og annet sunn drikke på hverdagene. Kaldt vann med isbiter i er faktisk overraskende godt, og det er godt for kroppen og tennene også. Og det er jo lov å ta smertestillende mens det er som verst, det er jo bare en overgangsperiode.
la_luz Skrevet 28. oktober 2005 #4 Skrevet 28. oktober 2005 Hadde jeg fått vondt i hodet av og ikke drikke cola hadde j blitt så skremt til at jeg aldri hadde vurdert å begynne igjen... Unasett prøv kaffe. det er ganske vanlig å få vondt i hode dersom man pleier å få i seg koffein og ikke får det. Det er jo koffien i kaffe så prøv det
Gjest Violetta Skrevet 28. oktober 2005 #5 Skrevet 28. oktober 2005 Hadde jeg fått vondt i hodet av og ikke drikke cola hadde j blitt så skremt til at jeg aldri hadde vurdert å begynne igjen... Unasett prøv kaffe. det er ganske vanlig å få vondt i hode dersom man pleier å få i seg koffein og ikke får det. Det er jo koffien i kaffe så prøv det ← Takk for tipset, men kaffe smaker jo pyton. Vil ikke bli avhengig av noe som i tillegg smaker pyton. Får vel bare holde ut. Det er nok koffeinen som gjør det, og det tar jo slutt en gang. Takk for tips.
Gjest Meg Skrevet 28. oktober 2005 #6 Skrevet 28. oktober 2005 Jeg har vært kraftig avhengig. Drakk cola til hvert måltid, hver dag... I mange, mange år. Valgte en dag bare å slutte. Drakk litervis med vann isteden. Hadde vondt i hodet i nesten en uke. Etter det har jeg kun drukket cola i helgene uten problemer
Gjest Violetta Skrevet 28. oktober 2005 #7 Skrevet 28. oktober 2005 Jeg har vært kraftig avhengig. Drakk cola til hvert måltid, hver dag... I mange, mange år. Valgte en dag bare å slutte. Drakk litervis med vann isteden. Hadde vondt i hodet i nesten en uke. Etter det har jeg kun drukket cola i helgene uten problemer ← Tusen takk for oppmuntring!
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2005 #9 Skrevet 28. oktober 2005 Unasett prøv kaffe. det er ganske vanlig å få vondt i hode dersom man pleier å få i seg koffein og ikke får det. Det er jo koffien i kaffe så prøv det ← Stemmer at man får vondt i hodet når man ikke får i seg vanlig dagsrasjon med koffein. Jeg var nemlig avhengig av kaffe i mange år, for derretter å slutte brått. Fikk veldig vondt i hodet, så det endte med at jeg i dag drikker coca-cola light Det kan jo hende det er fraværet av sukker du også får vondt i hodet av, så jeg ville kanskje trappet gradvis ned til coca cola light. deretter må du tilslutt bare kutte ut colaen helt. Du vil få vondt i hodet noen dager, men så vil det gi seg. Og du vil oppleve å få mer jevn energi utover hele dagen og mindre svingende blodsukker. Jeg vil dog ikke anbefale å bli avhengig av kaffe. Var ikke noe lettere å slutte med det. Og for min del ga kaffe i tillegg til koffeinsjokk også vondt i magen Men kaffe er jo godt da (og det samme er coca cola light lemon)
Arkana Skrevet 28. oktober 2005 #10 Skrevet 28. oktober 2005 Kanskje du kan bytte til sukkerfri brus først? Jeg har lært meg å like cola light, faktisk foretrekker jeg det framfor vanlig cola nå, men før syntes jeg ikke det var noe særlig. I det minste får du ikke i deg så mye sukker.
Gjest Violetta Skrevet 29. oktober 2005 #11 Skrevet 29. oktober 2005 Takk for gode råd. Har faktisk vært ute og kjøpt cola i dag. Hadde vondt i hele hodet, kjevene (!) og helt ned i nakken. Det gav seg etter ett glass med cola! Nifst egentlig... Men det med cola light er kanskje en god idè. Får se over helgen. Jeg har drukket alt for mye cola frem til nå, og det er ikke bra. Igjen, takk for gode råd og støtte. Hadde egentlig ventet å bli høvlet rett ned her med påstander om at jeg er en barnslig fjortiss osv...
Gjest Gjesta Skrevet 29. oktober 2005 #12 Skrevet 29. oktober 2005 Cola light har like mye koffein, og er nesten like skadelig for tennene som vanlig cola, pga lav PH-verdi. Men den er selvsagt helt uten kalorier, og hvis det er blandingen av sukker og koffein som fører til symptomene, kan den sikkert brukes i en gradvis nedtrapping. Jeg får selv vondt i hodet av typiske kakeselskaper med kaker og kaffe.
Gjest Violetta Skrevet 29. oktober 2005 #13 Skrevet 29. oktober 2005 Cola light har like mye koffein, og er nesten like skadelig for tennene som vanlig cola, pga lav PH-verdi. Men den er selvsagt helt uten kalorier, og hvis det er blandingen av sukker og koffein som fører til symptomene, kan den sikkert brukes i en gradvis nedtrapping. Jeg får selv vondt i hodet av typiske kakeselskaper med kaker og kaffe. ← Det var det som var tanken, at det er kombinasjonen sukker og koffein jeg reagerer på å slutte med. Blir nok for brutalt å bare kutte det helt. Jeg prøver til uken.
Gjest Gjesta Skrevet 29. oktober 2005 #14 Skrevet 29. oktober 2005 Vær glad du ikke er avhengig av kaffe, da. En liter cola har like mye koffein som en stor kopp kaffe, og de fleste kaffe-elskere nøyer seg ikke bare med én kopp, akkurat. Jeg klarte å drikke meg lei på cola light, så til de garder at jeg knapt har drukket det på et halvt år. Jeg har gått over til kullsyrevann, og drikker kanskje ekte cola et par-tre ganger pr. måned.
skrue Skrevet 29. oktober 2005 #15 Skrevet 29. oktober 2005 Har veldig sjelden vondt i hodet, men jeg har opplevet ett par ganger at en trengingssøkt tar knekken på det. For meg tar det kanskje bare en 10-15 minutter før alt er helt fint. Mulig det bare er tilfeldig.
Gjest gjest Skrevet 30. oktober 2005 #16 Skrevet 30. oktober 2005 Når man får vondt i hodet av å kutte ut cola eller kaffe,er det fordi det foregår en avgiftning i kroppen-koffein er jo gift(sukker også,for den saks skyld). Hodepine er et veldig vanlig tegn på avgiftning. Så bare prøv å holde ut,det gir seg etter etterhvert.Og da kommer kroppen din til å ha det mye bedre! Lykke til!
Gjest Violetta Skrevet 30. oktober 2005 #17 Skrevet 30. oktober 2005 Når man får vondt i hodet av å kutte ut cola eller kaffe,er det fordi det foregår en avgiftning i kroppen-koffein er jo gift(sukker også,for den saks skyld). Hodepine er et veldig vanlig tegn på avgiftning. Så bare prøv å holde ut,det gir seg etter etterhvert.Og da kommer kroppen din til å ha det mye bedre! Lykke til! ← Tusen takk for oppmuntringen! Jeg har gitt opp i første omgang. Har fått bihulebetennelse i tillegg, og da ble det for mye. Men jeg prøver igjen senere.
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2005 #18 Skrevet 30. oktober 2005 Kaffe kan ikke erstatte brus...mange brusdrikkere elsker kalde drikker så varm kaffe uten smell i (kullsyre) blir som en dårlig spøk. Jeg vil anbefale deg å venne deg til smaken på iskald Pepsi Max, fordi den er mer spennende enn cola light (etter min smak hvertfall).. Den er kjempegod! Jeg drikker en kald 1,5 l hver dag og totalt avhengig selv (og jeg er over 30..) - til gjengjeld drikker jeg aldri kaffe. (De på jobb drikker kaffe, og det ser vondt ut.) Angående tannemaljen: gjør som i USA og i resten av Europa: vær flink til å bruke sugerør Jeg har kjempefin emalje takket være at syren i brusen ikke treffer tennene men går rett ned. Kjempemange studenter og arbeidstakere som er avhengige av brus uten sukker men med koffein og det er ingen skam. Så lenge en bruker sugerør og ikke drikker mer enn 3 l pr. dag.
Gjest Violetta Skrevet 30. oktober 2005 #19 Skrevet 30. oktober 2005 Synes ikke det høres ut som noen god idè å være avhengig av brus uten sukker i stedet for brus med sukker. Da heller ikke avhengig av noen av dem. Dessuten blir jeg dårlig i magen av brus uten sukker, tror ikke jeg tåler sukkererstatningen så godt.
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2005 #20 Skrevet 30. oktober 2005 Huff, jeg vil iallefall fraråde deg å gå over til light versjoner. Jeg var selv pepsi max slave i flere år før jeg klarte å kvitte meg med dritten. Og den dag i dag kan jeg ikke fatte at jeg frivillig drakk dette. Aspartam feks kan gjøre mye skade i kroppen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå