Gå til innhold

Kjøpte data til 15.000 til ungen, vil ta den med til far

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Guttungen her fikk en gamingpc av meg til en ganske stor sum. Dette fordi han er glad i å game og jeg ønsket at han skulle ha noe å drive med når han er hos meg. Alle vennene gamer og de koser seg veldig med det. Han er hos meg 50% av tiden.

Hos far har han ikke data da far ikke har ikkje kjøpt det til han. Far er dessverre litt sånn som ikke vil bruke penger på ungene. Han vil helst bruke pengene sine på seg selv. Sånn var det da vi var i et forhold også. I tillegg lurte han meg økonomisk sånn jeg ble sittende med stor gjeld som han hadde tatt opp i mitt navn. 

Alt av lommepenger, klær og goder til barna kommer fra meg. Han kjøper stort sett ingenting til dem.

Nå vil gutten flytte til far. Far har overbevist han om at dette er best og hvor bra det skal bli hvis han bor der hele tiden fremfor 50/50. 

Far og jeg har aldri hatt et spesielt bra samarbeid, og han har alltid gått inn for å sette ungene opp i mot meg og knuse meg der han kan. 

Jeg er selvfølgelig knust over at gutten vil flytte. Kjenner det skjærer i hjertet. Men synes også det svir at gutten da vil ta med alt av utstyr jeg har kjøpt til han, som da far får nyte godt av å slippe å kjøpe. Føler far nok en gang svindler meg økonomisk. Og at gutten nok kommet til å kjede seg her sånn han har brukt å kjede seg hos far pga manglende utstyr. 

Jeg og far har en avtale om at vi kjøper dobbelt utstyr sånn barna skulle slippe å drasse med seg ting fra den ene til den andre. Kan jeg da si at dataen hører til her og at det er utstyr far må kjøpe? 

Hilsen fortvilet mor

Anonymkode: 2c8f5...cfb

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har jo gitt dette utstyret til gutten og da må han kunne ta det med dit han vil. Ikke bruk det for å hevne deg på far. Tenk på gutten først og fremst. Hvordan tror du han kommer til å reagere hvis du nekter ham å ta med seg PCen?

• Liker 31
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Si at det du kjøper hører til i ditt hjem. 

Anonymkode: c64d1...144

Det ville jeg også gjort. Og far får ta ansvar for alt av nødvendig utstyr, siden du ikke skal ha daglig ansvar mer. 

Anonymkode: a61ab...b8f

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke sendt med dataen. 

Jeg vet det finnes relativt billige lap-toper som har spesifikasjoner som kan brukes til de fleste spill, også brukte, og jeg ville oppmuntret sønnen til å spare til en slik som han kan ha til å spille med hos far.

Anonymkode: b41ab...bd0

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kan jeg da si at dataen hører til her og at det er utstyr far må kjøpe? 

Ja, det synes jeg. Men uansett hva du velger blir det en dårlig løsning, for sier du nei blir du vel den kjipe som vil ødelegge for ham? Er han gammel nok til å bestemme selv?

Anonymkode: 4dd77...3de

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så dyr pc hadde jeg ikke kjøpt til meg selv engang. Syns folk gir ungene sine alt for mye ting. Ikke rart folk blir materialistiske.

Anonymkode: b6266...407

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Alder på gutten? 
Han kan ikke bare bestemme at han skal flytte. Hvis du ikke mener det er til det beste for guttungen så må du ikke gi deg. 
Ville ikke sendt med utstyr. Det du har kjøpt blir hos deg og omvendt. 

Anonymkode: d4ca7...2ac

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Alder på gutten? 
Han kan ikke bare bestemme at han skal flytte. Hvis du ikke mener det er til det beste for guttungen så må du ikke gi deg. 

Skal man nekte ungen sin å flytte til den andre forelderen hvis ungen virkelig vil? Er jo helt tydelig at ungen ikke har blitt kjøpt av pappa, så det kan jo hende det er gode grunner til at han ønsker å bo hos far. En god mor nekter ikke ungene sine dette, la de bare prøve og se om det funker. 

Er også litt usikker på om jeg hadde sendt med utstyret når pappaen har den meningen han har om penger og diverse. Tror jeg hadde beholdt pcen hjemme da ja. 

Anonymkode: ba0a6...e00

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hvis gutten bare skal bo ho deg annen hver helg eller noe så er det merkelig at han ikke får ha med seg pcen til faren. Når bonussønnen min flyttet til oss 80%, så måtte han selvfølgelig få ha med det han ville av ting, selv om moren kjøpte det, for hun kjøpte det jo til han.

Anonymkode: 6f0b1...086

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hadde sagt at PCen står i mitt hus.

Anonymkode: f01f1...9fb

• Liker 13
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Guttungen her fikk en gamingpc av meg til en ganske stor sum. Dette fordi han er glad i å game og jeg ønsket at han skulle ha noe å drive med når han er hos meg. Alle vennene gamer og de koser seg veldig med det. Han er hos meg 50% av tiden.

Hos far har han ikke data da far ikke har ikkje kjøpt det til han. Far er dessverre litt sånn som ikke vil bruke penger på ungene. Han vil helst bruke pengene sine på seg selv. Sånn var det da vi var i et forhold også. I tillegg lurte han meg økonomisk sånn jeg ble sittende med stor gjeld som han hadde tatt opp i mitt navn. 

Alt av lommepenger, klær og goder til barna kommer fra meg. Han kjøper stort sett ingenting til dem.

Nå vil gutten flytte til far. Far har overbevist han om at dette er best og hvor bra det skal bli hvis han bor der hele tiden fremfor 50/50. 

Far og jeg har aldri hatt et spesielt bra samarbeid, og han har alltid gått inn for å sette ungene opp i mot meg og knuse meg der han kan. 

Jeg er selvfølgelig knust over at gutten vil flytte. Kjenner det skjærer i hjertet. Men synes også det svir at gutten da vil ta med alt av utstyr jeg har kjøpt til han, som da far får nyte godt av å slippe å kjøpe. Føler far nok en gang svindler meg økonomisk. Og at gutten nok kommet til å kjede seg her sånn han har brukt å kjede seg hos far pga manglende utstyr. 

Jeg og far har en avtale om at vi kjøper dobbelt utstyr sånn barna skulle slippe å drasse med seg ting fra den ene til den andre. Kan jeg da si at dataen hører til her og at det er utstyr far må kjøpe? 

Hilsen fortvilet mor

Hvem sin PC er det?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alder på gutten? 

Selvsagt kan han det. 
og selvsagt sender ts med utstyret. 

krangelen mellom deg og far er noe dere voksne har valgt å holde på med. Dere burde, før dere fikk barn, ha lagt en plan for livet som foreldre etter forholdet. For dere, som oss, viste at brudd er noe som skjer folk flest. Å ikke ha en plan er som å ikke ha innboforsikring. Men dette valget er det dere voksne som tok, og ikke noe ungene skal lide for.

Anonymkode: aa83b...70e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Gutten er 13. Føler jeg taper uansett hva jeg velger.

TS 

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke du skal bruke barnet ditt mot far på den måten. Forstår det som at han er stor nok til å bestemme selv, og at gaming er viktig for ham?

Men hadde gitt klar beskjed om at det da ikke blir noe mer datautstyr fra deg om det lander hos far etterhvert - da får han huske å ta det med tilbake. Samme gjelder klær, sko og annet utstyr.

Tipper det nok ikke blir så rosenrødt på sikt hos pappa om han er som du sier - men det må nesten sønnen din få teste ut selv.

Anonymkode: c6649...61f

• Liker 7
Skrevet

Normalt ville jeg ha latt gutten ta med seg pcn , men i dette tilfellet så ville jeg holdt igjen. 
Nettopp pga at far prater mer og gjør mindre. 
Sjansen for at han manipulerer gutten er stor, og da er det på sin plass og la far bevise hva han har lovet og hva er bløff 

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS 

Siden dere har en avtale om at dere skal kjøpe dobbelt for å slippe å drasse med mange ting frem og tilbake må du, hvis du sender med dataen til far, kjøpe en ny som sønnen kan ha hjemme hos deg, og det blir også feil.
Da må du kjøpe to dataer, og far ingen...

Du har kjøpt en data som sønnen din kan bruke til spilling når han er hos deg.

Anonymkode: b41ab...bd0

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

TS 

Skilte foreldre føler seg alltid som taperne, det er min erfaring med delt hjem på eldste barnet. Hvis du heller tenker at det er barnet som skal være vinneren her da? 

Få med alle sine ting til stedet han velger å bo fast. 

Anonymkode: c64d1...144

• Liker 6
Skrevet

Si nei til å ta med gamingpc. Den er kjøpt av deg, og er ikke en flyttbar ting. Selv om far skal ha hovedomsorg ønsker du å ha utstyr i eget hjem, for gutten har uansett 2 hjem. 

Ang flytting. De føles ille nå, spesielt siden samarbeidet er så dårlig. Men om dere går for det, så kan fort ting snu. Mannen min et heldigvis en stødig og god mann. Da sønnen ville flytte hit 100%, stod han imot, og støttet mor som ble helt fortvilet. Økte til ca 50/50, i god dialog med mor.

Lykke til! Det er noe dritt når man ikke kan samarbeide. Men ikke gi eis en fordel til.

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Jeg deler 50/50 med far og utstyr som vi ville ha med frem og tilbake som switch og spill har vi delt kostnadene på. Hva med å foreslå for far at han betaler halvparten av datamaskinen?

Anonymkode: cc5df...1f8

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...