Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 🥰 Kan amming påvirke eggløsning og om egget fester seg egentlig? 🤨

Litt informasjon: Jeg har fått tilbake mensen og er i tredje PP, jeg har hatt positive eggløsningstester hver PP og jeg får stikkinger dagene rundt eggløsning hver PP. Jeg har regelmessige sykluser på 27-29 dager.

Men, kan amminga ødelegge for at det faktisk slippes egg? Eller.. det har vel vært sluppet egg når man får mensen..? 😂Kanskje dumt spørsmål, men jeg spør likevel 😂

Og, om man først har hatt eggløsning og egget befruktes, kan amminga da ødelegge for at egget faktisk fester seg i livmor? 🤭

Ammer minstemann i søvn om kvelden, og så ammer jeg totre ganger i løpet av natta, men ikke særlig lenge av gangen.. 😊

Noen som kan noe om dette? 😇

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Amming kan hindre eggløsning men hvis du først har el så er det ikke noe hinder så lenge lutealfasen er normal.

Skrevet
Laura80 skrev (2 timer siden):

Amming kan hindre eggløsning men hvis du først har el så er det ikke noe hinder så lenge lutealfasen er normal.

Men, dersom jeg får positiv eggløsningstest, ooog jeg i etterkant får mensen, da har det vært sluppet et egg liksom? 😊 Eller er det umulig å si?

Skrevet
Belsie skrev (21 timer siden):

Men, dersom jeg får positiv eggløsningstest, ooog jeg i etterkant får mensen, da har det vært sluppet et egg liksom? 😊 Eller er det umulig å si?

Jo da har det nok 99% sannsynlig slippet et egg. :) 

Skrevet
Laura80 skrev (40 minutter siden):

Jo da har det nok 99% sannsynlig slippet et egg. :) 

Så bra! ❤️ Da får nattamminga fortsette ei stund til tror jeg ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...