Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi sliter i forholdet. Har gjort det til og fra i flere år. 
I det siste har jeg blitt oppmerksom på hvordan mannen egentlig behandler meg. Det er hersketeknikker og manipulering hele veien. Sykelig sjalusi. Jeg er kun hjemme og på jobb, for drar jeg på besøk til noen, så blir det lurveleven når jeg kommer hjem. Surking, utspørring av hvem var der, hva snakket vi om etc. og flere dager med silent treatment. 

Samtidig har han en side som jeg er glad i, men den viser seg sjelden. Da er han blid og hyggelig, omtenksom, osv. 

Akkurat nå er vi som to fremmede i samme hus. Vi snakker nesten ikke til hverandre, og det er ganske utrivelig. 

Jeg har kommet så langt at jeg har innsett at mine følelser er borte. Jeg tenker stadig at han har psykopatiske/narsissistiske tendenser. Og i det siste har jeg blitt klar over at det jeg opplever egentlig er psykisk vold. 

Jeg har sluttet å føye meg i ett og alt, og da får jeg høre at jeg er kald. 

Vi har vært sammen lenge, over 20 år, og har barn sammen. Vurderer om jeg skal holde ut til ungene flytter ut om noen år, men sånn egentlig tror jeg ikke at jeg greier det. 

Hvordan i all verden skal jeg klare å gå? Jeg er livredd for hans reaksjon den dagen det blir en realitet. Jeg er redd for at han kan bli skikkelig ubehagelig å ha med å gjøre, og jeg tror at han kan være truende til å dra og si at da får jeg bare fikse alt, også slutte å følge opp ungene etc. 

Eldste opplever farens humørsvingninger som slitsom. 
Yngste tar etter, og snakker til meg på en stygg måte. Det er kun i det siste jeg har sett sammenhengen, at han gjør det fordi det oppleves som det normale. 

Hva skal jeg gjøre???

Anonymkode: 39775...561

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det siste avsnittet ditt gir svaret. Dette påvirker barna og vil påvirke resten av livet deres hvis du ikke gjør noe nå. Gå. Hvis han kutter dere ut pga det er det like greit.

Anonymkode: 45e94...cbc

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat nå lærer barna at dt er greit å oppføre seg sånn. De vil være sånn mot sine kjærester igjen. Vil du virkelig det?

Dette er psykisk omsorgssvikt fra mannen din. Du har å komme deg bort så du kanskje kan redde barna og forandre de før det er forseint.

Anonymkode: e9566...d3a

• Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...