Gå til innhold

BodyPump

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har gjennom flere år nå klart å opprettholde en noenlunde rutine for utholdenhetstrening, med intervaller på mølle to ganger i uka og joggeturer/powerwalks 3-4 ganger i uka. Men jeg greier faenmeg ikke å komme i gang med styrketrening.

Så jeg tenker at jeg må til med gruppetrening, møte opp og gjøre som jeg får beskjed om et par ganger i uka. På de tidspunktene jeg kan er det BodyPump som er tilgjengelig. Men jeg hører og leser så forskjellig, alt fra at det er kjempebra til at det er bortkasta tid. 

Er BodyPump grei trening for en nybegynner innen styrketrening?

Anonymkode: f7887...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har gjennom flere år nå klart å opprettholde en noenlunde rutine for utholdenhetstrening, med intervaller på mølle to ganger i uka og joggeturer/powerwalks 3-4 ganger i uka. Men jeg greier faenmeg ikke å komme i gang med styrketrening.

Så jeg tenker at jeg må til med gruppetrening, møte opp og gjøre som jeg får beskjed om et par ganger i uka. På de tidspunktene jeg kan er det BodyPump som er tilgjengelig. Men jeg hører og leser så forskjellig, alt fra at det er kjempebra til at det er bortkasta tid. 

Er BodyPump grei trening for en nybegynner innen styrketrening?

Det er grei trening og gir god helseeffekt, men det bygger ikke mye muskler og styrke.

https://www.nih.no/forskning/prosjekter/forskningsprosjekter-ved-nih/bodypump-og-personlig-trening--endringer-i-muskelstyrke-og-kroppssammensetning/

Endret av Sandum.PT
Skivrelief
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sandum.PT skrev (2 timer siden):

Takk for svar. Det var det jeg leste meg til og fryktet..

Jeg får bruke det som en slags vei inn i styrketrening tenker jeg, og gå videre når jeg ikke lenger blir sterkere.

Det er først og fremst helse jeg er ute etter, forebygging av osteoporose og grunnlag for å mestre hverdagens krav. Men det gjør ingen ting om jeg også får økt muskelmassen og styrken, for å si det slik. Det står dårlig til.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Takk for svar. Det var det jeg leste meg til og fryktet..

Jeg får bruke det som en slags vei inn i styrketrening tenker jeg, og gå videre når jeg ikke lenger blir sterkere.

Det er først og fremst helse jeg er ute etter, forebygging av osteoporose og grunnlag for å mestre hverdagens krav. Men det gjør ingen ting om jeg også får økt muskelmassen og styrken, for å si det slik. Det står dårlig til.

Helt nybegynnere vil kunne få noe effekt, og det vil uansett hjelpe på å mestre normale hverdagskrav. Det er også noe med samhold i en gruppe og det å gjøre aktivitetene man synes er gøy å slå et slag for ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bodypump hjalp meg MYE med å gjøre trening til en vane, føle meg trygg i styrkeøvelser og lære meg teknikker. Ble også sterkere av det, sannsynligvis ikke like sterk som tradisjonell styrketrening, men det var en fantastisk inngang til trening, så kjør på! 

Anonymkode: 1e9e7...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker Bodypump, for meg er det en fin inngang til å lære meg bedre teknikk og få inn styrketrening som vane. Jeg foretrekker også gruppetrening, kvier meg veldig for å gå løs på apparatene på treningssenteret med mindre det er nesten tomt. Må sies at mitt mål bare er bedre helse og forebygging, ikke å bygge muskler. 

Anonymkode: 3b430...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg likte bodypump, men hvis du presser deg og har god progresjon kan du oppleve at du trenger for tunge vekter. Noen av instruktørene jeg hadde timer med kombinerte feks markløft/knebøy/utfall, og når vektene jeg trengte for knebøy var for tunge til å gjøre utfall trygt med slik at jeg måtte stå over, og ikke fikk jeg vektene opp på skuldrene alene heller, så blir utbyttet mindre. Men som en introduksjon og for å komme i gang, samtidig som du får opp pulsen, er det gull!

Anonymkode: 9b986...2bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det finnes også andre gruppetilbud, slik som "pure power".

Anonymkode: 072c1...6e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det finnes også andre gruppetilbud, slik som "pure power".

Anonymkode: 072c1...6e9

Jo, men ikke på de ridspunktene jeg har anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar, alle sammen.

Jeg blir å delta på Bodypump så lenge det er givende, og prøver å tvinge meg til litt styrketrening ved siden av etter hvert.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Takk for svar, alle sammen.

Jeg blir å delta på Bodypump så lenge det er givende, og prøver å tvinge meg til litt styrketrening ved siden av etter hvert.

Det høres ut som en morsom og fin inngang til å bli god på gymmen! Kos deg 💪

Anonymkode: 1e9e7...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...