Gå til innhold

Har du følt deg konstant trigget av usikkerhet og følt ugler i mosen med noen og det viser seg at det stemte det du følte på?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og utrygg. At usikkerheten var ikke pga dårlig selvfølelse eller lignende men pga personen som trigget dette ikke hadde rent mel i posen? At det ble løyet mye men ved konfrontasjon nekter personen og skyldte på deg. 

Det har gått litt tid nå men bare tenker på dette følte meg aldri trygg på hva som foregikk til tider samtidig som personen alltid fortalte hva den dreiv med og hadde gjort osv. 
Jeg diskuterte dette for en stund tilbake med min far som er over 70 år. Han sa at om du føler det er ugler i mosen så er det ofte det. Du kjenner ikke på dette om du er i en trygg relasjon. 
Det var veldig mye løgner men den godtroende og snille personen jeg er så trodde jeg at det var usikkerheten min fordi jeg har vært ufrivillig alene ganske lenge og at det var frykten min for et forhold som kunne gjøre det. 

Jeg hadde skrevet ned et par lister med kvaliteter jeg ønsker hos drømmemannen, og jeg tuller ikke denne personen haket av alle utenom tillit da som er den største og viktigste i et forhold.  Det er dealbreaker. Null toleranse for løgn og uærlighet. Og personen sa også da vi snakket om at ærlighet er alfa omega i et forhold, ingen forhold kan fungere uten tillit. Jeg er alltid ærlig sa vedkommende men det var mange løgner. 

Jeg tror ikke jeg er den første som har opplevd løgner fra personen. Og at vedkommende har et ekstremt behov for bekreftelse og søker det flere plasser.  Vedkommende er ikke på datingapper pga den kan møte på ekser som er der. Så tror det går i appen Kik. Noen som har erfaring med den? Er ikke det utro-appen?!?

Det er 4 mnd siden vi hadde kontakt og det var ingen avslutning. Men jeg følte han løy og reagerte på det og som vanlig blånektet personen og den har ikke bedradd noen osv.  

Det som plager meg mest er at jeg alltid taper i kjærligheten. Tror du har møtt noen bra så plutselig begynner de å lyve osv. 

Flere som har opplevd lignende og eller har noen oppløftende og gode råd?

Anonymkode: 5ef5e...ffd

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Fått bekreftet av HVER eneste magefølelsen jeg hadde stemte. 
Vi var sammen i 5 år og har et barn! Han nektet og jeg ønsket å tro, men magefølelsen var visst ALLTID rett. 

Anonymkode: 8ec65...f13

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, magefølelsen hat alltid hatt rett. Mange ganger, dessverre.

Anonymkode: 980db...af8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja. Fått bekreftet av HVER eneste magefølelsen jeg hadde stemte. 
Vi var sammen i 5 år og har et barn! Han nektet og jeg ønsket å tro, men magefølelsen var visst ALLTID rett. 

Hva var det som stemte da? Utroskap?

Men hva er det egentlig den magefølelsen prøver å si? At det er fare?Hold deg unna? Jeg har nemlig hatt den med et par stk tidligere også og tenker det er jeg som er problemet når jeg har vært ufrivillig alene en god stund. Kan jo ikke være dårlig magefølelse hver gang. Jeg har datet andre der det ikke var noe form for dårlig magefølelse eller utrygghet men de var nedlatende eller for laidback osv. Denne personen var veldig positiv,oppløftende, viste veldig interesse og ville møte meg hele tiden. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Denne personen var veldig positiv,oppløftende, viste veldig interesse og ville møte meg hele tiden. 

Dette var min opplevelse også. «Han var jo så bra på alle måter» og jeg var super forelsket. Men magefølelsen gnagde litt. 

Det viste seg at han var slett ikke bra. Når han visste at han hadde meg, ble han en helt annen person. Veldig slem og upålitelig. 

Du skal være glad du kom deg unna. 

Anonymkode: a91eb...3b2

• Liker 2
Skrevet

Prøv å glem han og styr deg unna, energi og magefølelse prøver å fortelle deg noe. 

Jeg har holdt på med flere og hver eneste gang jeg følte det var noe som ikke stemte, altså magefølelsen, så hadde den alltid rett. Den dag i dag er jeg veldig glad for at jeg aldri hadde noe seriøst med de mange jeg holdte på med før. Ser jo den dag i dag at de er useriøse personer hele gjengen. 

Når du kjøper leilighet/hus, så er jo det første man ser på prisen, deretter andre viktige ting som for eksempel selveier, aksje osv. For noen er det viktig med plassering også. Andre ting, som innredning og hvordan det ser ut inni leiligheten er jo ting folk ofte tenker at de kan fikse på etterhvert, for eksempel ved å pusse opp senere. Her tar folk sitt valg basert på de viktigste kriteriene først, som er pris og kanskje plassering - alt annet kan fikses på. 

Slik er det med dating også, selv om personen er gøyal, har utseende, støtter deg osv osv, men ikke har en av de viktigste trekkene som er ærlighet og lojalitet - så er det veldig lite å satse på. Man kommer ikke langt med en person som ikke er ærlig og ikke er lojal. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Magefølelsen er egentlig i hodet. Den kommer fra ørsmå signaler vi oppfatter, ubevisst, og ofte over tid. Det er altså små tegn som lagres i minnet, og som sammen gir denne følelsen av at noe ikke stemmer. Derfor er den også ofte riktig. Men tegnene er så små, at vi reagerer ikke på hvert enkelt, men det lagres i vårt "ubevisste" minne. Har du dårlig magefølelse så er den altså basert på små ting du har reagert på, og den gir deg signaler om at noe er galt. Når magefølelsen min har sagt at noe er galt, har det alltid vist seg å stemme. Enten det gjelder i kjærlighet, eller annet.

Anonymkode: 1865f...6d5

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Mitt råd er: stol på magefølelsen din! Jeg har opplevd det sammme. Kjøpte hus med en jeg hadde dårlige følelser med.
Anbefales ikke! Jeg fant mange «småting» på veien som bekreftet magefølelsen, men han hadde en forklaring på alt og de kunne ikke bevise at han var utro. Men rett etter vi hadde kjøpt hus sammen fikk jeg beviset. Da satt vi et oppussingsobjekt sammen. Dette var i sommer og vi bor sammen ennå. Men jeg skal gå fra han nå som huset er ferdig. Jeg stoler fremdeles ikke på han. Han fortsatte med å kontakte damer og være på Tinder etter han ble avslørt også. Selv om han sier han har sluttet, vet jeg innerst inne at han vil gjøre det igjen før eller siden, hvis han allerede ikke har gjort det. 
Du trenger ingen beviser slik jeg tenkte jeg måtte ha. En magefølelse som ikke forsvinner, eller som kommer og går  er mer enn nok grunn for å forlate ham. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva var det som stemte da? Utroskap?

Men hva er det egentlig den magefølelsen prøver å si? At det er fare?Hold deg unna? Jeg har nemlig hatt den med et par stk tidligere også og tenker det er jeg som er problemet når jeg har vært ufrivillig alene en god stund. Kan jo ikke være dårlig magefølelse hver gang. Jeg har datet andre der det ikke var noe form for dårlig magefølelse eller utrygghet men de var nedlatende eller for laidback osv. Denne personen var veldig positiv,oppløftende, viste veldig interesse og ville møte meg hele tiden. 

Utroskap og veldig mye annet, var en haug av ting jeg hadde dårlig magefølelse på. Han var kjærligheten i mitt liv og kunne være verdens beste. Men desverre var hver eneste magefølelse rett, jeg har fått alt bekreftet i ettertid og sitter igjen å føler meg dum fordi jeg ikke stolte på min egen magefølelse fordi jeg elsket han og aldri trodde han kunne gjøre alle disse tingene. Jeg skal aldri overse magefølelsen min igjen! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min eks virket så utrolig stabil, omsorgsfull og snill; kunne huke av de viktigste punktene for meg. Og jeg var veldig forelsket de første mnd.

Så begynte jeg å få en uggen magefølelse fordi han hele tiden fremhevet hvor snill og ærlig han var…For meg er det viktigere med handlinger enn med ord. Han fremstilte seg som et offer overfor både ekskona og en eks kjæreste som visstnok kontaktet han ennå.

Jeg valgte å begå den 8.dødssynd, ja jeg sjekket mobilen hans og han hadde vært på kafe med denne «gale» eksen.

Jeg er en person som er tolerant og rund i kantene, men en slik ryggløs dott av en mann gidder jeg ikke. Til og med den værste eksen min står høyere i kurs enn han her, fordi jeg respekterer heller mennesker som er seg selv. Både på godt og vondt💕

Anonymkode: 537c0...7a5

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja, 2 ganger, hvis du mener i kjærlighetsforhold?

Første gang, hadde kjæreste, men vi var ikke samboere. Han var glad i damer og hadde mange venninner. Fikk treffe dem, så lot tvilen komme han til gode. Så var det en dag jeg ringte for å høre om han ville møtes i helgen. Han sa det ikke passet, men følte at det var noe han ikke fortalte.. Magefølelsen gnagde meg opp innvendig, så stakk bort dit. Kunne da se ham i stuen, med stearinlys på bordet, i bare bokseren. Jeg dro derfra, og ringte og konfronterte ham senere. Han sa han hadde vært alene.. Jeg visste han løy, og det ble slutt. 

Andre gang. Hadde samboer. Han fikk seg en ny venninne gjennom en felles hobby. Jeg merket fort at hun var interessert i ham, men han nektet. De var mye sammen, og hun var "på" hele tiden på mobilen hans. Forholdet ble dårligere, og jeg flyttet ut. De giftet seg ca 1 år etterpå..

Anonymkode: f9d53...399

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Stol på magefølelsen. Noe jeg ikke gjorde fordi jeg tenke det blir bedre. Det er meg det er noe galt med. Nå er jeg singel og glad for det. Er jeg usikker på noe så hører alltid på min indre stemme. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Flere som har opplevd lignende og eller har noen oppløftende og gode råd?

Jeg har ikke opplevd lignende fordi jeg vet at det din far sier er sant.

Mitt råd er å lytte til din far.

Jeg forstår faktisk ikke hvorfor du ikke gjør det..er dette en veldig dårlig far eller, siden du ikke tar det han sier på alvor?

Anonymkode: 96d33...987

AnonymBruker
Skrevet

Ja, de gangene jeg har følt at det har vært ugler i mosen, så har det vært det. Enten i form av svindel, utroskap, løgner, voldsproblemer eller manipulasjon.

Anonymkode: bf4fa...853

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke opplevd lignende fordi jeg vet at det din far sier er sant.

Mitt råd er å lytte til din far.

Jeg forstår faktisk ikke hvorfor du ikke gjør det..er dette en veldig dårlig far eller, siden du ikke tar det han sier på alvor?

Anonymkode: 96d33...987

Nei, litt kritisk generelt men ikke noe mer. Han har vært gift med min mor over 40 år(på godt og vondt da, men aldri utroskap).
Jeg er en veldig snill person, ikke dumsnill, men tenker at folk kan forandre seg. Eller at jeg overdriver eller noe. Tenker at det kan da ikke være noe galt med alle jeg kommer i kontakt med. Har da ikke så dårlig dømmekraft eller av og til lurer jeg litt på det. At jeg ikke har grenser. Jeg liker heller ikke hvem som helst. Er kresen. Det sjuke er at jeg etter første date med denne personen var skuffet. Personen så ikke ut slik jeg trodde. Og ikke min typiske smak. Litt sjarmerende bare. Husker jeg sa til en venninne at personen var ikke slik jeg trodde. Hadde sett bilde men litt glemt at den var litt "større" enn preferansene jeg har hatt. Og personen overøste meg med komplimenter rett etter daten. Det var ekstremt overdrevet når jeg ser det i perspektiv. Love bombing om du vil.  Jeg tenkte faktisk der og da og ikke ha noe mer med personen å gjøre for den var ikke helt min smak. Men så fortsatte jeg kontakten og personen var veldig hyggelig og vi hadde veldig god tone. Personen var støttende og hjelpsom og veldig positiv generelt som jeg ikke alltid har vært så vant med. Mange menn har vært ganske laidbacke og litt

Jeg har vært alene så lenge og ønsker så inderlig en kjæreste. Årene går og jeg vil ha en og dele opplevelser og livet med. Tenker at det kan da umulig være noe galt med alle jeg dater osv. Og overser nok røde flagg fordi jeg tenker at folk kan forandre seg. Kan være uflaks også. 
Personen har barn og har vær i et par lange forhold så tenkte at personen var skikkelig og styr. Men vet også om noen fwb der vedkommende sa at den andre personen hadde dårlig personlighet. Men, jeg tror ikke det var tilfelle men at det var den som løy og var uærlig der også. Men om den er narsissist så vil den aldri innrømme egne feil. For når jeg konfronterte med løgnene hans, så blånektet personen hver gang . Det skjedde tre-fire ganger. 
Den snakket også dritt om den andre barneforelderen men var samtidig bestevenn med personen og snapper daglig med den. 

AnonymBruker
Skrevet

At det stemmer i 1/20 tilfeller dere kvinner opplever eller hører om i forlenget omgangskrets betyr ikke at dere har en sjette sans. 

La oss heller snu på flisa å fokusere på hvor ødeleggende det er de 19/20 andre gangene dere kverner, angster og obsesser over ingenting.

Anonymkode: 529b3...3f4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også valgt å overse magefølelsen i tidliere forhold dessverre.

Nå har jeg etter noen år som singel, møtt en ny mann. Vi har vært kjærester i 3 mnd.

Han hadde i sin single periode datet en god del og fortalte at insta var den nye Tinder. At han ble sjekket opp av damer, datet to av de over tid og møtte flere og hadde sex med noen uten forhold som mål.

Han er glad i de vakre damene og har fremdeles noen få av de i tillegg på FB, men sier han ikke kjenner de…. Tenker at man er litt mer intr når man har de både på insta og FB.

Det som bekymrer meg, er at han fremdeles bruker mye tid på insta. Slettet veldig mange han fulgte (unge jenter, lettkledde damer, modeller), men beholdt de som følgere. Og har begynt på nytt å legge til nye damer. Ikke noe galt med de han følger - er nå naturintr, kunstnere, løpeintr mm men selvfølgelig «håndplukkede». Det er nye damer hver dag.

Jeg har sagt at jeg føler meg helt på sidelinjen, at om han hadde brukt like mye tid på å melde meg eller gi kompliment som han bruker på å finne nye damer på insta og gi de likes, hadde jeg følt meg trygg.

Han sier insta ikke er ekte - at det ikke betyr noe. At aktiviteten han hadde på insta før, hadde han helt sluttet med, for nå hadde han kjæreste. Og at det er helt vanlig at menn liker å se på damer. 

Ikke så mye trøst for meg - for jeg føler meg utrygg. Har understreket det flere ganger, men han sier jeg må slutte å tulle og slutte å analysere så mye.

Han mener jeg må stole på han.

Men jeg mener, at hvis jeg er den han vil ha, burde hans intr for insta ha avtatt. I alle fall å slutte å stadig legge til nye damer - hver dag.

Er mine tanker og følelser virkelig helt feil? Burde jeg slutte å analysere og overse det som skjer? Synes dere andre at slike ting er ok? 

Vi har jo alle forskjellige grenser….

Anonymkode: 364c6...d5f

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, de gangene jeg har følt at det har vært ugler i mosen, så har det vært det. Enten i form av svindel, utroskap, løgner, voldsproblemer eller manipulasjon.

Anonymkode: bf4fa...853

Det var noen ganger personen sa den hadde sovnet sammen med ene barnet og at alle lysene i stuen osv sto på når den kom inn dagen etter. Virker dette troverdig, dere som har barn? Jeg så vedkommende være mye pålogget på messenger samtidig. Jeg tenkte det verste, at den ikke hadde barna at de var med besteforeldre, og eller var sammen med ene barneforelderen der den bor. 

Et annet lignende eksempel, den skulle ha kvalitets tid med ene barnet som den snakket ofte om at den hadde med barna. Hadde filmkveld og pizza med barnet. Sendte meg snap av beina i sofaen og tv`en. Personen skreiv mye til meg på messenger og spurte hva jeg drev med osv. Jeg var litt opptatt så sa at jeg skriver mer litt senere. Den brukte alltid å svare raskt eller si at jeg spiser sammen med barna og eller jeg svarer deg senere osv. Så jeg skrev når jeg ikke var opptatt mer men svarene fra han var korte og plutselig sluttet den å svare den kvelden. Jeg så den var pålogget flere ganger uten å åpne ting fra meg. Jeg tenkte her er det noe i gjerde. At den er sammen med barnet har jeg full forståelse for men den brukte alltid å skrive mye likevel. For barnet brukte å være mye på sin egen mobil. Jeg ble urolig og usikker. Fikk svar neste morgen rundt 08.30. Den hadde sovnet etter filmkveld med barnet(bullshit). Den måtte gå en etg ned for å legge seg og ta med tlf så noe stemte ikke her. ? Jeg skrev på lokal Jodel om ugler i mosen osv. Fikk mange støttende og gode svar fra ulike folk der. Jeg spilte dum til personen og spurte hadde du det kjekt med kvalitetstid med barnet ditt i går da? Jada skrev den det var koselig som vanlig det.
Så litt senere på dag fikk jeg: "Det er vel ikke du som har skrevet om meg/oss på Jodel, vel?" . Jeg spilte dum igjen og sa jeg ikke hadde Jodel og ikke hadde skrevet der på flere uker.  Ser jo du har skrevet om alt vi har snakket om. Det hadde jeg ikke på noen som helst måte.  Personen ble sur, ga meg ingen smilefjes som den alltid brukte å gjøre på alle svar.  Og gav meg silent treatment i tre dager.  Til jeg kontaktet den igjen og spurte om den ble sur osv. Så kom den med den lame unnskyldningen om at det hadde gått i ett på jobb. Haha er det mulig. 

Jeg lurer fortsatt den dag i dag etter null kontakt i over 4 måneder om hva som skjedde den kvelden den sa den hadde filmkveld med barnet. Var der noen andre? Var det bare at den skrev med andre folk og ikke gadd med meg? Var det kun kvalitetstid med barnet og at den gikk og la seg etterpå?Hvorfor svarte den da ikke meg mer? Mange spørsmål man kunne ønsket seg svar på men som aldri vil få svar på mest sannsynlig. 

AnonymBruker
Skrevet

Det koker jo ned til, stoler jeg på denne personen- ja, eller nei.

Anonymkode: 1d1e5...301

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det koker jo ned til, stoler jeg på denne personen- ja, eller nei.

Anonymkode: 1d1e5...301

Ja, men av og til lurer jeg på om det kan komem av trust issues, abandonment issues også. Ikke bare at den andre evt har gjort noe lumsk. Jeg ble neglisjert litt i oppveksten og har lest endel om dette at du kan kjenne på slikt og eller ville sabotere i kjærlighetsrelasjoner. 

Men jeg sa noen ganger til personen også at jeg føler jeg ikke kan stole på deg. Da sa den jave det kan jeg ikke hjelpe deg med. Vet ikke hva slags svar det var. Men den sa flere ganger tidliger at jeg kan stole på den. Flere ganger sendte den uoppfordret bilder av hva den drev med også..

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...