Gå til innhold

Folk ser på deg som en trussel når du kler deg bra

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hørt lignende. Like så gjelder det med ting du mestrer, men legger særlig merke til dette da det gjelder klær. I mange tilfeller har utsende noe å si ved første inntrykk, og dermed har automatisk klesstil en betydning. Har noen andre lagt merke til dette? 

Anonymkode: bdf26...187

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har vel heller lagt merke til at folk får en styggere tendens til å tråkke på meg om jeg har ugly klær. 

Fine klær, nei.

Sexy klær, ja. 

Anonymkode: caf89...613

• Liker 1
Skrevet

ja, det er vel egentlig ikke så snodig.. mtp evolusjon og vår indre redsel for å være dårligere enn alternative parringspartnere. Når det gjelder motsatt kjønn og dette, handler det sikkert om at man ikke vil være et sosial avvik med lavere status som blir skvist ut av gruppa. 

På videregående sa en annen jente i klassen om meg at hun så på meg som en trussel. sa det til en annen jente.. fordi « alle liker ho». Altså meg. smigrende, men kjipt at det er sånn. Er vel derfor janteloven har oppstått og, er man best eller flinkest eller rikest og penest, så er man automatisk en trussel i noen menneskers øyne..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har hørt lignende. Like så gjelder det med ting du mestrer, men legger særlig merke til dette da det gjelder klær. I mange tilfeller har utsende noe å si ved første inntrykk, og dermed har automatisk klesstil en betydning. Har noen andre lagt merke til dette? 

Noen uten ryggrad føler seg kanskje truet av andres suksess, men klesstil tviler jeg på. Utseende ja, om noen er veldig vakre, men hva hjelper det med dyre klær om de sitter på en som ikke ser så bra ut/bærer klærne bra?

Har sett mang en Gucci genser på merkelige kropper…. Ingen trussel, ser mer harry og tacky ut. 

Anonymkode: e4c25...7d4

AnonymBruker
Skrevet

Klær har ingen ting å si. Selvtillit er alfa og omega. usikkre mennesker føler seg truet av mennesker med mer selvtillit enn de selv har - kvinner og menn. Så finst også folk som gir flat F - usikkre mennesker føler seg truet av de og...

Anonymkode: d2598...012

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ja alle som jager status og er lykkejegere driver på slik.

AnonymBruker
Skrevet

Føler jeg blir behandlet bedre jo bedre jeg kler meg, kjenner meg overhodet ikke igjen.

Anonymkode: be7fc...1a6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Blir absolutt behandlet bedre når jeg kler meg bedre. 

Har dresscode, og gjør gjerne ærender direkte fra jobb. Men under korona har jeg oftere bare gjort ærender på vei til trening, i treningstøy, eller i jeans og genser. Det er en veldig tydelig forskjell. 

Anonymkode: 79624...ab1

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Kjenner meg ikke igjen, blir behandlet likt uansett hvordan jeg kler meg. 

Gjest AprilRyan
Skrevet

Tja, hvordan man kler seg gir et inntrykk på andre og i tillegg så føler man seg nok annerledes utfra hvordan man kler seg.

Merker selv forskjell på om jeg ikke går særlig fint kledd og om jeg går med kler som er fine og som jeg føler meg bra i.

Det har lite med dyre klær for min del, men klær som sitter bra på kroppen.

AnonymBruker
Skrevet
AprilRyan skrev (14 minutter siden):

Tja, hvordan man kler seg gir et inntrykk på andre og i tillegg så føler man seg nok annerledes utfra hvordan man kler seg.

Merker selv forskjell på om jeg ikke går særlig fint kledd og om jeg går med kler som er fine og som jeg føler meg bra i.

Det har lite med dyre klær for min del, men klær som sitter bra på kroppen.

Dyre klær er nødvendig ikke fine klær. Jeg kjøper mine klær på Bikbok, Gina, Nelly og NAKD. Jeg har ingen merkeklær som Gucci osv. Jeg holder meg til det som sitter godt på meg

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Noen uten ryggrad føler seg kanskje truet av andres suksess, men klesstil tviler jeg på. Utseende ja, om noen er veldig vakre, men hva hjelper det med dyre klær om de sitter på en som ikke ser så bra ut/bærer klærne bra?

Har sett mang en Gucci genser på merkelige kropper…. Ingen trussel, ser mer harry og tacky ut. 

Anonymkode: e4c25...7d4

Det å kunne kle seg handler ikke først og fremst om å bruke dyre merkeklær og dertil hørende logoer. De som virkelig kan å kle seg vet hva som passer dem, hva de kler av farger og snitt. De vet hva som fremhever og skjuler, og de kan kombinere farger. Klærne kan like gjerne komme fra en bruktbutikk som fra et eksklusivt motehus, det er hvordan de bæres som spiller en rolle. De som dukker opp i plagg fra Gucci som de ikke kler, de kan jo ikke kle seg, de bare prøver å kamuflere det ved å bruke dyre merker.

TS: Jeg får ofte komplimenter for at jeg kler meg bra, og jeg kjenner meg ikke igjen i din påstand. Jeg opplever heller at folk behandler meg bedre når jeg er fint kledd, enn når jeg løper innom butikken i treningstøy for å handle med meg noe på vei hjem. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
On 3/5/2022 at 12:46 AM, AnonymBruker said:

Har vel heller lagt merke til at folk får en styggere tendens til å tråkke på meg om jeg har ugly klær. 

Anonymkode: caf89...613

Er det et eget merke, eller mener du stygge  som det heter på norsk? 🤔

Anonymkode: 3c609...4f9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...