AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #1 Skrevet 4. mars 2022 Jeg har en bachelorgrad i samfunnsfag og fullført fire år med jusstudie(mangler siste året). Er det noen som har tips til jobber hvor man får brukt en nesten ferdig jussgrad? Det beste hadde selvsagt vært om jeg gjorde ferdig graden, men det er lenge siden jeg studerte juss og nå er karakterkravene så høye at jeg ikke kommer inn. Jeg må bruke år på å ta opp fag på VGS for å komme inn på jussen. Noen som vet hva jeg bør søke på på finn om jeg skal finne jobber hvor man kan få noe igjen for å kunne juss, men ikke har en fullført grad? Anonymkode: e8fd1...8c4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #2 Skrevet 4. mars 2022 Det finnes ingen formell utdanning for politikere, men ofte har politikere blitt skolert gjennom eget parti. Politikere har ofte relevante utdanning innen ulike samfunnsfag, juss og økonomi. Arbeids- og livserfaring gir deg bedre innsikt i de forskjellige samfunnsområdene du skal ha politisk fokus på. Etter- og videreutdanning. Politiske partier tilbyr ofte kurs for sine medlemmer. Det kan være medietrening, debattskolering eller lignende. https://utdanning.no/yrker/beskrivelse/politiker Anonymkode: 28507...716
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #3 Skrevet 4. mars 2022 - søk på både Finn og arbeidsplassen.no. Legg inn autosøk, så får du epost om aktuelle stillinger - mange stillinger krever «bare» en bachelor, og ønsker samtidig noen med juridisk kompetanse. Eksempler er saksbehandlere i kommunen, fylkeskommunen, nav, universitetet. - hvis du ikke finner stillinger du kan søke på med bakgrunnen din, så ville jeg søkt hjelp på et karrieresenter eller karriereveiledning.no. For i så fall så har du litt å jobbe med/lære, og det kan kanskje de hjelpe deg i gang med! - hvis du allerede finner jobber, søker på dem, men ikke kommer videre i prosessen: be om tilbakemelding på hva som kunne gjort deg mer aktuell for jobben. Mye å lære av tilbakemeldinger. Lykke til! Anonymkode: 87547...ba8
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #4 Skrevet 4. mars 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: - søk på både Finn og arbeidsplassen.no. Legg inn autosøk, så får du epost om aktuelle stillinger - mange stillinger krever «bare» en bachelor, og ønsker samtidig noen med juridisk kompetanse. Eksempler er saksbehandlere i kommunen, fylkeskommunen, nav, universitetet. Anonymkode: 87547...ba8 Takk. Har prøvd å lete, men har dessverre kun funnet jobber som krever juridisk kompetanse i andre fag enn de jeg har. Skal fortsette letingen. Hadde vært fint å fått en jobb man fikk brukt det man lærte på universitetet. TS Anonymkode: e8fd1...8c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå