AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #1 Skrevet 4. mars 2022 Gjør dette så kort som mulig, og skriver i sinne og irritasjon. Jeg lurer på om dette er normalt eller vanlig, eller om jeg er klin hakke gal. Jeg jobber turnus og hadde kveldsvakt i dag. Samboer/far til barnet skulle ut å spise lunsj rundt kl 15 med noen han jobber med. Det i seg selv er helt greit. Jeg synes det er topp at han tar med barnet ut og gjør ting fremfor å sitte hjemme og glo på tv. Jeg har fått noen oppdateringer under veis, men det ble stille etter kl 19, så da tenkte jeg at de to kanskje sov. Så kommer jeg hjem fra jobb kl 23 og leiligheten er tom, ingen hjemme. Begynner da å lure litt. Så ser jeg samboer kommer gående med barnevogna og de kommer inn sånn kl 2315. Da merker jeg at jeg begynner å bli irritert. Da vet jeg at samboer har drukket. Samboer er da synlig beruset og snøvler litt når han snakker. Hadde bilen vært borte hadde det vært litt mer akseptabelt for da er det ikke alkohol blandet inn. Jeg har jobbet lenge med å holde på rutiner rundt kveldsstell og legging fordi jeg opplever at barnet ikke sovner før kl 21-22, noe jeg mener er ganske sent for en ettåring. Samarbeider med barnehagen ang dupp på dagtid sånn at barnet fortsatt får den søvnen det trenger samtidig som leggingen går greit på kvelden. De siste dagene har barnet sovnet kl 19 og sovet til rundt kl 08. Nå hadde ikke barnet fått ren bleie siden sist de skiftet i barnehagen en gang og den bleia jeg tok av bar preg av at den burde blitt skiftet for mange timer siden. Barnet har nesten akkurat sovna. Det jeg merker at plager meg er at jeg tydeligvis ikke kan stole på samboeren min og at han greier å ta vare på vårt barn. At han velger å drikke seg merkbart beruset mens han er alene med barnet synes jeg INGENTING om og jeg har tatt opp dette med han før. Er jeg helt koko psycho som blir sint av dette? Må selvfølgelig snakke med han igjen i morgen, og jeg heller veldig mot samlivsbrudd fordi han bryter tilliten min og viser at jeg ikke kan stole på han ang ting vi har snakket om. I verste fall kan jo barnet havne i "barnevernets makt" og bli tvangsflytta hvis de ser det som nødvendig, noe jeg absolutt ikke ønsker. Barnet er hele hjertet mitt, jeg ønsker ikke at barnet skal vokse opp i et hjem med misbruk av, eller at alkoholen skal styre. (I følge samboer drakk han "et par øl", men det blikket sier meg at han har drukket mer enn det, pluss at han hadde en uåpna boks i lomma. Han kjøper ALDRI bare to øl - det er ALLTID en sixpac pluss to-tre bokser ved siden av) Anonymkode: d0054...8a7 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #2 Skrevet 5. mars 2022 Dette er overhodet ikke greit. Drikke med en ettåring er ikke greit, ikke i slike mengder. Og så sent.. En ettåring er jo også mobil, ville ikke stolt at en beruset klarte å passe nok på. Nei, dette høres ikke lovende ut Anonymkode: a77f9...41e 22
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #3 Skrevet 5. mars 2022 Overhodet ikke greit. Det er reell omsorgssvikt, og vitner om fullstendig manglende dømmekraft! Han lan ikke ha ansvaret for barnet. Anonymkode: 2b88f...20a 18
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #4 Skrevet 5. mars 2022 Hadde gått fra han! Hadde blitt fly forbanna og satt himmel og jord i bevegelse om han hadde vært beruset rundt barnet vårt! Grov omsorgssvikt!!😡😰 Anonymkode: eb06b...c11 11
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #5 Skrevet 5. mars 2022 I mine øyne er dette å gå så langt over grensen, at jeg skjønner godt du føler tilliten er borte. Hvis man ikke kan stole på at partneren tar gode valg og spesielt ovenfor barna - så blir dette tøft for deg. Jeg vet jeg ikke hadde orket. Dette minner meg om en venninne som 2 ganger måtte springe hjem fra jentekveld, fordi hun mistenkte at barnefar som var hjemme med de to små sønnene deres - var full. Og det stemte. Han hadde invitert kompiser over (som er grei altså), og omtrent satt der og hadde vorspiel. Jeg skjønner godt du er rasende. Jeg hadde antageligvis ikke klart å stole på partneren min noensinne igjen, og bare gått ut av forholdet. Men jeg anbefaler jo at du har en seriøs prat med han, og drar han med på familievernkontoret. For dette er jo ikke holdbart. Anonymkode: 358a4...3ff 12
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #6 Skrevet 5. mars 2022 Takk for svar, da er det ikke jeg som er helt gal. Skal bestille time ops fvk på mandag og ta en prat med han senere i dag når barnet sover dupp. Dette er ikke holdbart i det hele tatt. -Ts Anonymkode: d0054...8a7 8 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #7 Skrevet 5. mars 2022 Husk at dersom det blir slutt mellom dere, kan far kreve 50/50 samvær og bosted når barnet blir større. Dette må du isåfall jobbe målrettet for at han ikke får. Anonymkode: c4023...eff 7
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #8 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Husk at dersom det blir slutt mellom dere, kan far kreve 50/50 samvær og bosted når barnet blir større. Dette må du isåfall jobbe målrettet for at han ikke får. Anonymkode: c4023...eff Det kan hende han prøver å kreve, men han har på ingen måte automatisk rett til det. Anonymkode: 60928...803 6
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #9 Skrevet 5. mars 2022 Siden samboer og situasjonen er som den er, finnes det noen mulighet for at bestemor får samværet hos seg og barnefar får samværet under oppsyn av henne? Sett at det er greit for henne selvfølgelig. Skal ikke nekte han å være med barnet sitt, men jeg ønsker da at hvis barnet skal være med han en helg, at jeg også har en person jeg stoler på som er der med dem. (Bestemor er ei nydelig dame som elsker barnebarnet sitt og som vet litt hva vi har vært igjennom) Er jo litt trasig hvis jeg faktisk må si opp jobben pga dette, jeg liker jobben min veldig godt -Ts Anonymkode: d0054...8a7 4 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #10 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Siden samboer og situasjonen er som den er, finnes det noen mulighet for at bestemor får samværet hos seg og barnefar får samværet under oppsyn av henne? Sett at det er greit for henne selvfølgelig. Skal ikke nekte han å være med barnet sitt, men jeg ønsker da at hvis barnet skal være med han en helg, at jeg også har en person jeg stoler på som er der med dem. (Bestemor er ei nydelig dame som elsker barnebarnet sitt og som vet litt hva vi har vært igjennom) Er jo litt trasig hvis jeg faktisk må si opp jobben pga dette, jeg liker jobben min veldig godt -Ts Anonymkode: d0054...8a7 Dette høres ut som en god plan. Til info så anbefales det ikke 50/50 ordning for barn under 3 år Anonymkode: 4ba9c...f43 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #11 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Siden samboer og situasjonen er som den er, finnes det noen mulighet for at bestemor får samværet hos seg og barnefar får samværet under oppsyn av henne? Sett at det er greit for henne selvfølgelig. Skal ikke nekte han å være med barnet sitt, men jeg ønsker da at hvis barnet skal være med han en helg, at jeg også har en person jeg stoler på som er der med dem. (Bestemor er ei nydelig dame som elsker barnebarnet sitt og som vet litt hva vi har vært igjennom) Er jo litt trasig hvis jeg faktisk må si opp jobben pga dette, jeg liker jobben min veldig godt -Ts Anonymkode: d0054...8a7 Du får neppe tvunget det gjennom. Det skal mye mer til for at far ikke skal få rett til samvær uten oppsyn. Anonymkode: 60928...803
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #12 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette høres ut som en god plan. Til info så anbefales det ikke 50/50 ordning for barn under 3 år Anonymkode: 4ba9c...f43 Det stemmer kanskje det. Blir ikke en uke her og en uke der før han er eldre uansett, men siden jeg har to helger fast i turnusen min så går det kanskje å tilrettelegge sånn at far (og bestemor) har barnet de helgene jeg jobber og kanskje har han de dagene jeg jobber kveld. (Det er ikke så ofte) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du får neppe tvunget det gjennom. Det skal mye mer til for at far ikke skal få rett til samvær uten oppsyn. Anonymkode: 60928...803 Hva skal til da? Er det mishandling/vold/overgrep? -ts Anonymkode: d0054...8a7
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #13 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det stemmer kanskje det. Blir ikke en uke her og en uke der før han er eldre uansett, men siden jeg har to helger fast i turnusen min så går det kanskje å tilrettelegge sånn at far (og bestemor) har barnet de helgene jeg jobber og kanskje har han de dagene jeg jobber kveld. (Det er ikke så ofte) Hva skal til da? Er det mishandling/vold/overgrep? -ts Anonymkode: d0054...8a7 Ja, og det er heller ikke alltid nok. Anonymkode: 60928...803 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #14 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, og det er heller ikke alltid nok. Anonymkode: 60928...803 Off, blir en lang vei å gå - men alt for at barnet skal ha kontakt med pappan sin og at pappan skal ha samvær -ts Anonymkode: d0054...8a7
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #15 Skrevet 5. mars 2022 Dette skal du ta på alvor. Jeg trodde også at eksen hadde bedre holdninger enn han hadde. Men da han drakk seg full alene med barnet, og toåringen krøp rundt uten å få kontakt med han, mistet han all tillit. Anonymkode: a494c...342 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #16 Skrevet 5. mars 2022 For å være helt ærlig blir jeg bekymret over at du spør om det er du som er gal. Du må da virkelig forstå at dette er over alle grenser🤷🏼♀️ Ikke meningen å være slem her, men jeg blir bekymret for barnet. Du kan ikke la faren være alene med ungen. Han er overhode ikke skikket. Anonymkode: 4d6a2...c02 2
Gjest Blondie65 Skrevet 5. mars 2022 #17 Skrevet 5. mars 2022 At mannen er synlig beruset er ille. Har du dokumentert det? At barnet går med bleie som burde vært skiftet for lenge siden vitner om en far som ikke er i stand til å forstå barnets behov. Er dette noe som er gjengs eller "bare når han drikker"? Har du dokumentert det? At man går ut og spiser lunsj kl 15 er noe annet enn å være synlig beruset. Er mannen ute av stand til å begrense drikking eller la det helt være - spesielt når han har ansvar for barn? Disse tingene her vil tale i mot hans omsorgsevne og for samvær med tilsyn. Men det blir fort påstand mot påstand her. Du må dokumentere når slikt hender slik at du har det svart på hvitt. Og så lurer jeg på hvorfor du tror at du er gal som reagerer på åpenbar omsorgssvikt? Er du vant med å bli fortalt at du lager drama? Er det noe i historien med denne mannen som har fått deg til å tvile før der du har blitt fortalt at du er en gal heks?
NiceOrNothing Skrevet 5. mars 2022 #18 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Gjør dette så kort som mulig, og skriver i sinne og irritasjon. Jeg lurer på om dette er normalt eller vanlig, eller om jeg er klin hakke gal. Jeg jobber turnus og hadde kveldsvakt i dag. Samboer/far til barnet skulle ut å spise lunsj rundt kl 15 med noen han jobber med. Det i seg selv er helt greit. Jeg synes det er topp at han tar med barnet ut og gjør ting fremfor å sitte hjemme og glo på tv. Jeg har fått noen oppdateringer under veis, men det ble stille etter kl 19, så da tenkte jeg at de to kanskje sov. Så kommer jeg hjem fra jobb kl 23 og leiligheten er tom, ingen hjemme. Begynner da å lure litt. Så ser jeg samboer kommer gående med barnevogna og de kommer inn sånn kl 2315. Da merker jeg at jeg begynner å bli irritert. Da vet jeg at samboer har drukket. Samboer er da synlig beruset og snøvler litt når han snakker. Hadde bilen vært borte hadde det vært litt mer akseptabelt for da er det ikke alkohol blandet inn. Jeg har jobbet lenge med å holde på rutiner rundt kveldsstell og legging fordi jeg opplever at barnet ikke sovner før kl 21-22, noe jeg mener er ganske sent for en ettåring. Samarbeider med barnehagen ang dupp på dagtid sånn at barnet fortsatt får den søvnen det trenger samtidig som leggingen går greit på kvelden. De siste dagene har barnet sovnet kl 19 og sovet til rundt kl 08. Nå hadde ikke barnet fått ren bleie siden sist de skiftet i barnehagen en gang og den bleia jeg tok av bar preg av at den burde blitt skiftet for mange timer siden. Barnet har nesten akkurat sovna. Det jeg merker at plager meg er at jeg tydeligvis ikke kan stole på samboeren min og at han greier å ta vare på vårt barn. At han velger å drikke seg merkbart beruset mens han er alene med barnet synes jeg INGENTING om og jeg har tatt opp dette med han før. Er jeg helt koko psycho som blir sint av dette? Må selvfølgelig snakke med han igjen i morgen, og jeg heller veldig mot samlivsbrudd fordi han bryter tilliten min og viser at jeg ikke kan stole på han ang ting vi har snakket om. I verste fall kan jo barnet havne i "barnevernets makt" og bli tvangsflytta hvis de ser det som nødvendig, noe jeg absolutt ikke ønsker. Barnet er hele hjertet mitt, jeg ønsker ikke at barnet skal vokse opp i et hjem med misbruk av, eller at alkoholen skal styre. (I følge samboer drakk han "et par øl", men det blikket sier meg at han har drukket mer enn det, pluss at han hadde en uåpna boks i lomma. Han kjøper ALDRI bare to øl - det er ALLTID en sixpac pluss to-tre bokser ved siden av) Anonymkode: d0054...8a7 Kjempestort rødt flagg . Dette viser hans ansvarsløshet og manglende omsorgsevne big time. Hvis noen har sett han sjanglende m barnevogn kan det bety store problemer for dere. Hadde forlatt han . Du fortjener bedre enn en man -baby . 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #19 Skrevet 5. mars 2022 Forhåpentligvis har noen observert dette og kontaktet barnevernet. Anonymkode: 4d6a2...c02 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #20 Skrevet 5. mars 2022 NiceOrNothing skrev (13 minutter siden): Kjempestort rødt flagg . Dette viser hans ansvarsløshet og manglende omsorgsevne big time. Hvis noen har sett han sjanglende m barnevogn kan det bety store problemer for dere. Hadde forlatt han . Du fortjener bedre enn en man -baby . En bleie som er glemt noen timer er et rødt flagg. En far som kommer sjanglende med en ustelt ettåring i barnevakt sent på kvelden - det er noen som står og slår deg i hodet med en slegge. Anonymkode: dbea9...3a3 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå