Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Er dette normalt? Leser på nett at det er normalt, men også unormalt... Tror det kommer av stress? Mine foreldre fikk grå hår veldig sent i livet, mens min storebror fikk det i tidlig 20 årene og er helt grå nå, og jeg fikk ett par nå. 

Når fikk du dine første grå?

Anonymkode: 9f092...aed

Grått hår kommer ikke av stress. 

Anonymkode: be09d...9d6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min bror begynte å bli grå tidlig, midten/slutten av 20-åra, mens jeg bare så vidt har oppdaget noen grå nå, og jeg er 54 år. Jeg har en naturlig hårfarge hvor man ikke ser så godt det grå, mens min bror var helt mørk i håret, og da blir det mer synlig. Faren min ble også tidlig grå og skallet, mens min mor hadde samme hårfarge som meg, og håret hennes så ikke grått ut da hun døde som 61-åring. 
Morfar hadde knapt et grått hår da han døde, over 70 år gammel, mens mormor var helt hvit i håret så langt jeg husker tilbake.

Anonymkode: 0a151...99b

AnonymBruker
Skrevet

De fleste får sitt første grå hår tidlig i tjueårene. Det betyr dermed ikke at man blir tidlig grå. Den videre utviklingen er svært individuell og varierer mye. 

Anonymkode: 525f4...3cb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Grått hår kommer ikke av stress. 

Anonymkode: be09d...9d6

Det KAN jo. Det er ikke en myte.

Anonymkode: a1ff9...7c0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du mann er grått hår ingen krise. 

Anonymkode: 5b69a...dfd

AnonymBruker
Skrevet

Oppdaget 3 grå hår  når jeg var 25, etter graviditet.  Er nå 28 og gravid ogjen og har oppdaget 2 nye grå hår, men ingen i mellomtiden. 

Svigerinnen min hadde mye grått hår fra hun var tidlig i 20-årene.

Anonymkode: f4f36...6ae

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ja, det har med leveren å gjøre. Derfor det er viktig å drikke nok vann, spise mer frukt og grønt, og ikke spiser så mye fett og usunn mat. 

Anonymkode: 836ca...b2e

Dette er tull. Det normalt at gråe hår dukker opp.

Anonymkode: 01f33...7b0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette varierer fra person til person, noen får det tidligere enn andre. Selv jeg og en kusine fikk begge grå hår i begynnelsen av 20 årene. Men nå er jeg over 40 og jeg farger etterveksten. Mange som gjør det vet jeg. Ta det med ro du er ikke alene om å få grå hår tidlig. 

Anonymkode: 5c13d...c36

Gjest Hottentått
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det kan være et tegn på dårlig helse dessverre

Anonymkode: a2b66...167

For noe piss 😂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.3.2022 den 14.59):

Det KAN jo. Det er ikke en myte.

Anonymkode: a1ff9...7c0

Det tror jeg ingenting på. Det er bare gjøn.

Anonymkode: ba8a8...351

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.3.2022 den 3.08):

Svigerinna mi var helt grå i håret da hun var 25, men hun farger det hele tiden så det syns ikke.

Selv er jeg snart 41 og har ingen grå hår. Faren min hadde fortsatt ingen grå hår da han var 50, mens mamma ble grå i håret da hun var 35.

Idag farger de fleste håret om de har grått hår. 

Jeg har lest om at det er viktig å spise glutenfritt, melkefritt, og å spise mye frukt og grønt og bær. Samt å drikke vann, gjerne med sitron i. Sitrusfrukter er veldig bra å spise eller presse juice av. 

Jeg drikker både sellerijuice og agurkjuice samt en smoothie med mye blåbær. Du kan lese om Anthony William medical medium på nettet om hår og sånt. Masse gode råd. 

Man tar ikke skade av å drikke vann og spise mer frukt og grønt iallefall. 

Glutenfri kost skal ha sammenheng med grå hår? Skulle like å lese den studien. 

Anonymkode: 8b6b6...4a5

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for spam, helseskadelig innhold, nedsettende innhold, tull og svar til dette. 

Perelandra, mod. 

AnonymBruker
Skrevet

Det første grå hårstrået fikk jeg når jeg var ca 27. Det dukket opp litt etter at barnet kom. 

Anonymkode: 252fd...096

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.3.2022 den 3.10):

Ja, det har med leveren å gjøre. Derfor det er viktig å drikke nok vann, spise mer frukt og grønt, og ikke spiser så mye fett og usunn mat. 

BS

Anonymkode: 4448c...cfd

Skrevet (endret)

Gener. Mulig recessiv arvegang som egentlig bare skal gi hver av dere 25% sjanse for å få det, men trenger ikke nødvendigvis være det. Kan være andre gener som dominerer hos foreldrene deres enn hos dere. Kan være vakkert med grått hår. Jeg er ikke i nærheten av å ha det selv, men er mer engstelig for å miste håret en dag.

Endret av Majer
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3/5/2022 den 14.31):

Grått hår er awesome 

4e8afc5e63de3c41b7e533bc215a5770--pretty-hair-color-pretty-face.jpg

Anonymkode: 94e29...d99

Hvilken kjendis er det?🤔

AnonymBruker
Skrevet

Selv er jeg 53 med mørkebrunt hår og ikke et eneste grått.

Samtidig kom jeg i overgangsalder da jeg var 32 år.

Og begge deler er ikke vanlig, men heller ikke unormalt.

Anonymkode: b1db7...793

AnonymBruker
Skrevet

Jeg merket mine første grå hår da jeg var gravid med nummer to, var da 31. Nå er jeg 39 og har fortsatt bare noen få grå hår innimellom. 

Anonymkode: d4054...fbf

Skrevet

Veldig mange begynner å få grå hår rundt 30 år, de som har lyst hår får ofte gråe hår tidligere en de som har en mye mørkere hårfarge. Begynner ofte like over ørene, og det går veldig lang tid før det brer seg over hele manken. Fikk mine første da jeg var 30. Gikk 20 år før det ble grått over det hele. Min far fikk akkurat det samme, og han er i dag over 90 år og har hatt veldig god helse hele veien. Så slutt og syte, aksepter denne aldringen som går veldig sakte, bære dine grå hår med stolthet. Det viser over tid at man har levd et liv :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk mine første grå da jeg var 26. Jeg likte det ikke, og det ble ikke bedre av at jeg fikk kommentarer på det. I mitt tilfelle tror jeg det var arvelig, flere i familien min ble grå rimelig unge. Jeg har opprinnelig mørkt hår og passet på å farge det jevnlig, jeg følte meg ikke vel med grå hår. Syntes det var altfor tidlig. Etterhvert gikk jeg over til å stripe håret lysere, og nå har jeg nesten helt lyst hår. Det grå kamufleres mer i lyst hår. Jeg er over 40 år nå.

Anonymkode: f27b7...1b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...