AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #1 Skrevet 4. mars 2022 Det er når folk er barn at de viser sin sanne natur, fordi de ikke har et filter. Når de blir eldre skjuler de det, så kommer det kanskje frem i ny og ne. Jeg synes det er kjempe synd at det ikke er en kultur for å snu ryggen til mobbere, både de som mobber som voksne og de som mobbet som ungdom/barn. Dvs. de gidder ikke å ha noe med dem å gjøre mer. Naturen deres er den samme, de har bare fått et filter. Når de får barn, vises naturen igjen i barna. Anonymkode: 883a0...ebf 6
Gjest MuggenKanari Skrevet 4. mars 2022 #2 Skrevet 4. mars 2022 Så man skal straffe voksne for valg de tok som små? Det blir en trivelig verden...
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #3 Skrevet 4. mars 2022 Ja, barn av mobbere blir veldig ofte mobbere selv også. Mobbere burde egentlig tvangssteriliseres! Anonymkode: 81865...dd4 2 1
Honey Dew Skrevet 10. mars 2022 #4 Skrevet 10. mars 2022 Så det at en var slem som barn, skal henge ved en resten av livet? 🙄 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #5 Skrevet 10. mars 2022 Så du skal løse problemet med mer mobbing? Anonymkode: b1462...28f 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #6 Skrevet 10. mars 2022 En klok mann sa en gang, den av dere som er uten synd kan kaste den første steinen. Kanskje noe å tenke på for deg også, ts? Anonymkode: ffe31...0d0 4
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #7 Skrevet 10. mars 2022 Tror du må lese deg litt opp om menneskets natur. Er faktisk helt normalt for barn å mobbe, ønske å skape en oss/dem følelse. Så er det opp til voksne og rettlede barna, fortelle hvordan man skal oppføre seg, vise mobbeofferet hvordan reagere på mobbingen osv. Anonymkode: 6fc63...a5b
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #8 Skrevet 10. mars 2022 Hvor har du det fra? Det stemmer ikke. Mange mobbere kommer fra omsorgssvikt selv og vet ikke om annet. Når de derimot vokser og utvikler seg, kan de se hvor feil dette er og avstå fra det. Noen tar det inn i voksenlivet, men mange endrer seg utrolig mye når de blir voksne og får innsikt i hvor feil dette er. Anonymkode: 96009...363 2
Blueberrymuffin Skrevet 10. mars 2022 #9 Skrevet 10. mars 2022 Dummeste jeg har hørt. Man skal ikke straffe voksne for hva de gjorde som barn. Som barn vet man som regel ikke bedre. Barn skal kunne lære av sine feil og kunne utvikle seg. For en trist verden det hadde blitt om vi skulle være så bitre at vi ønsket vendetta mot alle voksne som har gjort noe dumt som barn. Barn er barn, og man skal ikke straffe voksne for noe de gjorde som barn, fordi barn vet som regel ikke bedre. Barn skal kunne lære av sine feil. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #11 Skrevet 10. mars 2022 Sånn som du beskriver det er da mobbing en form for "handikap" du blir født med og ikke kan korrigere kun kamuflere? Og du vil løse dette med å fryse ut alle som er født med denne belastningen? Du virker ikke en smule empatisk selv. Anonymkode: 1cb42...1d3 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #12 Skrevet 10. mars 2022 Det här ikke blitt noe ut av mobberne, og det fryder meg. De var kanskje klar over at de var udugelige, og trengte å prøve å heve seg selv på andres bekostning. I dag når de har blitt voksne er de single og ensomme, narkomane, gjeldsslaver eller arbeidsledige. Det frydermeg faktisk. En liten payback i mitt stille sinn Anonymkode: 2c191...259
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #13 Skrevet 10. mars 2022 De fleste som mobbet som barn, fortsetter å mobbe som voksne. De bare gjør det på nett og later som de er greie ellers. Anonymkode: 35691...16f
Maleficenta Skrevet 10. mars 2022 #14 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvor har du det fra? Det stemmer ikke. Mange mobbere kommer fra omsorgssvikt selv og vet ikke om annet. Når de derimot vokser og utvikler seg, kan de se hvor feil dette er og avstå fra det. Noen tar det inn i voksenlivet, men mange endrer seg utrolig mye når de blir voksne og får innsikt i hvor feil dette er. Anonymkode: 96009...363 de fleste mobbere kommer fra ressurssterke hjem...
Avstand Skrevet 10. mars 2022 #15 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 4.3.2022 den 23.31): Ja, barn av mobbere blir veldig ofte mobbere selv også. Mobbere burde egentlig tvangssteriliseres! Anonymkode: 81865...dd4 Slik at de svake heller skal få formere seg? Man kan stå imot mobberne om man er sterk nok. Hvis man blir mobbet som barn da? Og vokser opp og har mange venner og bra jobb og den pakka, er dette ikke ditt sanne jeg da? Fordi du egentlig er et svakt individ?
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #16 Skrevet 10. mars 2022 Jeg kunne ikke tenke meg å ha noen form for kontakt med de som var ekle mot meg. Jeg får en vond følelse inni meg bare jeg hører navnet deres eller ser bilde av de på f eks Facebook. Så om de hadde prøvd å være hyggelige mot meg nå, hadde jeg rett og slett ikke hatt noen interesse av å snakke med dem. Anonymkode: b4ada...801
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #17 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 4.3.2022 den 23.28): Det er når folk er barn at de viser sin sanne natur, fordi de ikke har et filter. Når de blir eldre skjuler de det, så kommer det kanskje frem i ny og ne. Jeg synes det er kjempe synd at det ikke er en kultur for å snu ryggen til mobbere, både de som mobber som voksne og de som mobbet som ungdom/barn. Dvs. de gidder ikke å ha noe med dem å gjøre mer. Naturen deres er den samme, de har bare fått et filter. Når de får barn, vises naturen igjen i barna. Anonymkode: 883a0...ebf Det er synd lærerne ikke tar foreldrene til barn som har det vanskelig inn og sier «nå må du skjerpe deg». Pg det er synd de andre foreldrene i klassa, nabolaget og skolen ikke har baller nok til å banke på døren deres og si «må er du ålreit hjemme, elers får du med oss å gjøre» Så du kan spørre lærerne dine hvor de var, og hvorfor de ikke tok ansvar. Og du kan spørre moren og faren din hvorfor de ikke banket på noen dører. Detdu ikke kan gjøre er å skylde på mindreårige fordi de gjlr som de har lært hjemme hos mor og far. For ingen hjelper dem, heller, ts. Slik ingen nok hjalp deg. Og resultatet er at ingen av dere blir oppdratt. Maleficenta skrev (58 minutter siden): de fleste mobbere kommer fra ressurssterke hjem... Nei. De fleste kommer fra hjem der foreldre mobber. Ja, de beskrives kanskje av de andre voksne i bygda som «den største bølla» og dermed som et ansvar de andre kan avskrive seg å håndtere. Men foreldre som bøller sliter alltid mentalt, og slik skal ingen barn måtte oppdras. Og de andre voksne har et ansvar. Anonymkode: de3cb...de7 1
Avstand Skrevet 10. mars 2022 #18 Skrevet 10. mars 2022 Maleficenta skrev (1 time siden): de fleste mobbere kommer fra ressurssterke hjem... Nei? De kan også komme fra hjem der de ikke blir sett eller har slemme foreldre. Men noen av de blir veldig selvstendige (noe som kan gi selvsikkerhet) fordi foreldrene ikke bryr seg. De er ikke vant med grenser.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #19 Skrevet 10. mars 2022 Jeg mobba som barn. Vil si jeg har fått min straff her i livet. Har for lengst gjort opp med hun jeg mobba. Det spørs om jeg hadde mobbet om jeg hadde fått hjelp tidligere av barnevernet. Pr idag tenker jeg noen voksne har svikta hvis det forekommer mobbing. Anonymkode: 0612a...cd3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #20 Skrevet 10. mars 2022 Avstand skrev (1 time siden): Slik at de svake heller skal få formere seg? Man kan stå imot mobberne om man er sterk nok. Hvis man blir mobbet som barn da? Og vokser opp og har mange venner og bra jobb og den pakka, er dette ikke ditt sanne jeg da? Fordi du egentlig er et svakt individ? Veldig mange som har begått drap, terror, skoleterror osv har blitt mobbet. Så mange klarer å stå opp mot dem, men det beviser også hvor farlig mobbing kan være. Anonymkode: 35691...16f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå