AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #21 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Seriøst, tror du virkelig ikke Europa også er blitt plyndret og herjet gjennom historien, hvorfor henge seg opp i ett eller to århundrer av en vanvittig lang historie? Alle folkeslag har både plyndret og blitt plyndret. Dette argumentet rettferdiggjør ingen ting. Anonymkode: b749a...08d Vi drøftet hvorfor innvandrere fra Asia og Afrika er i Norge/vesten i dag, da må du se til nærhistorien som består av vanvittig mye plyndring, undertrykkelse, drap og tortur fra europeeres side. Hvem vet, kanskje det er europeere som må søke øst og sørover om 50-100 år, de gjør mange fremskritt i Kina og India feks. Anonymkode: e03b7...934
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #22 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi drøftet hvorfor innvandrere fra Asia og Afrika er i Norge/vesten i dag, da må du se til nærhistorien som består av vanvittig mye plyndring, undertrykkelse, drap og tortur fra europeeres side. Hvem vet, kanskje det er europeere som må søke øst og sørover om 50-100 år, de gjør mange fremskritt i Kina og India feks. Anonymkode: e03b7...934 Hvorfor eksisterer slavehandelen fremdeles i Afrika og Midt-Østen den dag i dag?, hvorfor er det sånn at til tross for at Afrika er det mest ressursrike kontinentet i hele verden så klarer de ikke å benytte seg av disse ressursene?. Anonymkode: eb1d0...29b 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #23 Skrevet 4. mars 2022 Ikke noe vondt sagt om Ukraina og Polen (hvor du har sett rasisme i kjølvannet av krigen) men disse områdene er kjent for å være rasistiske mot mørkhudete. Anonymkode: 73e5a...bc4 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #24 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke noe vondt sagt om Ukraina og Polen (hvor du har sett rasisme i kjølvannet av krigen) men disse områdene er kjent for å være rasistiske mot mørkhudete. Anonymkode: 73e5a...bc4 Nå er det sånn at det er ukrainske statsborgere som har flyktningstatus og ikke alle andre nasjonaliteter som befinner i Ukraina, de som er statsborgere i andre land må selvfølgelig sjekkes grundig før de slippes inn i Schengen og det er fremdeles sånn at de må ha visum for å oppholde seg lovlig her. Når det gjelder disse studentene fra India og afrikanske land så er det myndighetene i deres land som må ordne med transport og dokumentasjon sånn at de kommer seg hjem, vi kan ikke ha en sitasjon der ulovlige migranter blander seg med flyktningene fra Ukraina for å komme seg inn i Europa. Anonymkode: eb1d0...29b 6 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #25 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skulle gjerne sett at folk hadde holdt seg i sine egne land. Anonymkode: cb525...fe5 Ja... Skulle gjerne sett nordmenn også bare holde seg i eget land uten og feriere studere eller emigrere utenfor Norges grenser. For noe idioti du skriver. Anonymkode: 6964e...69d 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #26 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Forandrer fortsatt ikke at grunnen til at mange indere og pakistanere feks er i europa fordi britene plyndret landet deres for å bygge opp sitt eget. Kan jo undersøke hvordan den industrielle revolusjonen i storbritannia ble delvis finansiert. Er det rart da at menneskene kommer ettet hvor ressursene er? Du får skylde på de europeiske forfedrene som i århundre la land i Asia og Afrika i ruiner. Anonymkode: e03b7...934 Dette er en av de mest klokeste og beste svarene jeg har lest i hele mitt liv. TAKK for at du ikke er ei hjernedød person som skitmange her inne. Folk skjønner jo fader ikke at historien har ødelagt for asia og Afrika. Ikke minst Midtøsten. Og hvor uendelig mange konflikter som er idag. ALT er fa*, n meg lille forBaskede England og USA sin feil!!!! Her viser du til svaret alle egt. Lurer på enn rasistiske holdninger. Tar av hatten for deg jeg 👒. Og en applaus så klart 👏 Anonymkode: 6964e...69d
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #27 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva med å bli vaskedame/mann eller plukke jordbær Anonymkode: 0adfb...c62 Hold kjeft Anonymkode: 5132c...ece
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #28 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Forandrer fortsatt ikke at grunnen til at mange indere og pakistanere feks er i europa fordi britene plyndret landet deres for å bygge opp sitt eget. Kan jo undersøke hvordan den industrielle revolusjonen i storbritannia ble delvis finansiert. Er det rart da at menneskene kommer ettet hvor ressursene er? Du får skylde på de europeiske forfedrene som i århundre la land i Asia og Afrika i ruiner. Anonymkode: e03b7...934 De kommer for velferd og ikke resurser, hvis de hadde gått etter resursene så hadde de holdt seg i Afrika der det er flust med resurser. Det er en grunn til at Kina satser tungt i diverse industrier i Afrika for tiden. AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja... Skulle gjerne sett nordmenn også bare holde seg i eget land uten og feriere studere eller emigrere utenfor Norges grenser. For noe idioti du skriver. Anonymkode: 6964e...69d Nordmenn legger jo igjen masse penger når vi er ute å reiser, vi blir heller ikke en byrde for velferdssystemene og samfunnene vi reiser til. De aller fleste nordmenn reiser også hjem igjen, vi prøver heller ikke å tvinge landene vi besøker til å legge til rette for vår religion eller kultur. Anonymkode: eb1d0...29b 7
Jr.Garcon Skrevet 5. mars 2022 #29 Skrevet 5. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Skal ikke lyve, etter å ha sett rasismen som de mørkhudete og andre innvandrerne har opplevd i Ukraina har jeg begynt å kjenne på meg litt frykt. Det kommer jo mest sannsynlig ikke krig til Norge, men hypotetisk sett hvis det skjer, kommer etniske nordmenn til å utelukke oss innvandrere? Akkurat nå er jeg noen som studerer til å bidra for norsk data sikkerhet, og kommer til å mest sannsynlig hjelpe politiet eller norske bedrifter til å styrke opp internettsikkerhet i fremtiden. Jeg ser på meg som noen som har gode planer for Norge, også føler jeg meg samtidig redd for hvordan jeg kan muligens bli behandlet i fremtiden. Anonymkode: 6543d...2e5 Nei,det kommer vi ikke til å gjøre. Mennesker med gode motiv skal selvsagt møtes med godhet. Jeg hadde også prøvd å fokusere på at hvis det er 40 tilfeller av rasisme/diskriminering i en krig (den fullstendige panikken som må rå da) så selv om det er 40 tilfeller for mye, så vil det være hundretusener av tilfeller du ikke hører om fordi der var det ingen rasisme. Det er også et vesentlig poeng - sånn jeg har forstått det - at passet ditt har større praktisk betydning enn hudfargen din. Har du og jeg norske pass så vil ikke en svenske, danske eller whatever av grensekontroll forskjellsbehandle oss på en grensepassering. Åpnes det imidlertid kun opp for passering for de med med norske pass, så vil jo det kunne by på problemer for folk med pass fra andre land som oppholder seg i Norge - uavhengig av hudfargen deres. Endret 5. mars 2022 av Jr.Garcon
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #30 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De kommer for velferd og ikke resurser, hvis de hadde gått etter resursene så hadde de holdt seg i Afrika der det er flust med resurser. Det er en grunn til at Kina satser tungt i diverse industrier i Afrika for tiden. Nordmenn legger jo igjen masse penger når vi er ute å reiser, vi blir heller ikke en byrde for velferdssystemene og samfunnene vi reiser til. De aller fleste nordmenn reiser også hjem igjen, vi prøver heller ikke å tvinge landene vi besøker til å legge til rette for vår religion eller kultur. Anonymkode: eb1d0...29b Tror du dere er dere de eneste på JORD som faktisk gjør dette??? Dere peker på velferd hver jævla gang fordi dere innerst inne hater at det bor innvandrere her. Ingen tvinger den norske stat til og endre sine lover og regler. Det er helt opp til hvert enkelt demokratisk land. Du snakker for mange av oss her inne. Men da bør du også passe på hvordan du skriver. Det gir ingen mening for da regner du med at absolutt alle innvandrer i Norge bare er ute etter en ting. SÅ nei ingen har TVUNGET Norge til noe som helst. Norge er demokratisk. Hvis de velger så får de velge slik som Frankrike gjør. Anonymkode: 6964e...69d
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #31 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tror du dere er de eneste på JORD som faktisk gjør dette??? Dere peker på velferd hver jævla gang fordi dere innerst inne hater at det bor innvandrere her. Ingen tvinger den norske stat til og endre sine lover og regler. Det er helt opp til hvert enkelt demokratisk land. Du snakker for mange av oss her inne. Men da bør du også passe på hvordan du skriver. Det gir ingen mening for da regner du med at absolutt alle innvandrer i Norge bare er ute etter en ting. SÅ nei ingen har TVUNGET Norge til noe som helst. Norge er demokratisk. Hvis de velger så får de velge slik som Frankrike gjør. Anonymkode: 6964e...69d Anonymkode: 6964e...69d
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #32 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Som "adam" i farmen. Visstnok født i Norge men kan ikke norsk etter noen å tyve år i Norge. Imponerende....? 🤦♀️ Anonymkode: da426...ea8 Han er halvt norsk, og norsken han snakker er på grunn av kebabnorsk effekten i Oslo/Drammen.. Det vil ikke si han ikke har rett til å være her, moren hans er tross alt norsk. Men når det er sagt så liker jeg han ikke, for har møtt han, og han er 100% uærlig på farmen. Sier han ventet til ekteskap med sex, men han har mye rykter selv i Drammen, jeg har selv sett han få lapdance på nattklubb😂Liker ikke folk som skal male seg så pent på tv eller foran folk. Anonymkode: 77a99...eda
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #33 Skrevet 5. mars 2022 Gud forby, men Om det blir krig I hele europa slik at alle må flykte til midtøsten,afrika eller India så kan kan jo karma bite tilbake, så kan man jo da gjøre opp sin mening om en selv synes det er ok og bli satt I ulike køer basert på hudfarge og etnisitet. "Man vet som regel ikke hvordan det føles eller hvordan det er når man selv aldri har vært I gjennom det samme" Anonymkode: 215c8...ee5 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #34 Skrevet 5. mars 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Skal ikke lyve, etter å ha sett rasismen som de mørkhudete og andre innvandrerne har opplevd i Ukraina har jeg begynt å kjenne på meg litt frykt. Det kommer jo mest sannsynlig ikke krig til Norge, men hypotetisk sett hvis det skjer, kommer etniske nordmenn til å utelukke oss innvandrere? Hvorfor skulle vi det? Det er da allerede mange invandrere I norge som lever veldig godt som har flyktet fra krig. Ignorante mennesker vil det jo finnes overalt men majoriteten er heldighvis ikke rasister. Det var polen som forskjellsbehandlet minoritetene I ukraina. og Poland er anderledes og har andre holdninger en folk flest I norge. Anonymkode: 215c8...ee5 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #35 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skal ikke lyve, etter å ha sett rasismen som de mørkhudete og andre innvandrerne har opplevd i Ukraina har jeg begynt å kjenne på meg litt frykt. Det kommer jo mest sannsynlig ikke krig til Norge, men hypotetisk sett hvis det skjer, kommer etniske nordmenn til å utelukke oss innvandrere? Akkurat nå er jeg noen som studerer til å bidra for norsk data sikkerhet, og kommer til å mest sannsynlig hjelpe politiet eller norske bedrifter til å styrke opp internettsikkerhet i fremtiden. Jeg ser på meg som noen som har gode planer for Norge, også føler jeg meg samtidig redd for hvordan jeg kan muligens bli behandlet i fremtiden. Anonymkode: 6543d...2e5 Husk at de aller fleste nordmenn har ikke noe problem med innvandrere/utlendinger så lenge de gjør sin del for samfunnet. Jeg skulle likt å se hva etnisk norske rasister hadde gjort om de MÅTTE flykte fra Norge til midtøsten ved en eventuell krig. Da hadde de nok skjønt hvor idioter de er, som ikke kan sette pris på medmennesklighet. Samboer er albaner, så han er jo hvit med svart hår/skjegg. Kom hit som 2'åring fra krigen mellom Kosovo og Serbia. Han er NORSK, og har alltid stått på og jobbet, samme med familien hans. Pappa jobbet med den første generasjonen av pakistanere som kom på 70/80-tallet, og har alltid skrytt av hvor hardtarbeidende de var. Han også var skeptisk til både kulturen dems, og religionen, da det var veldig strengt for konene dems den tiden. Generasjonene forbedrer seg og flere unge integrerer seg bedre. Mine barn blir jo halvt norsk, halvt albanere.. så jeg håper de blir behandlet med den respekt de fortjener som norske statsborgere. Men nå snakker samboeren min bedre norsk enn meg, og jeg tror det hjelper når det kommer til rasisme iallefall. I tillegg til at han jo er fra land hvor mange norsk etniske drar på ferie. Kroatia, Bulgaria osv er jo populære reisemål, og grenser til Kosovo. Så å være rasist mot balkan er ihvertfall helt på jordet. Når det er krig er det mer samhold, og jeg tror det vil bli større fokus på at vi i Norge er ett. Anonymkode: 77a99...eda
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #36 Skrevet 5. mars 2022 Jeg hørte om de stakkars studentene som hadde blitt banket opp på grensa av de polske nazistene, helt uakseptabelt 😭! Så så jeg på nyhetene at noen andre med mørk hud hevdet seg utsatt for rasisme på grensa, ved at de ble sjekket nøye og ble satt i en annen kø etc. Det kan for all del være at dette var rasisme, jeg aner ikke. Men, kan det hende dette skjedde fordi de alle var menn?? I og med at stridsdyktige menn mellom 18-60 år ikke får forlate landet, så kan kanskje forklaringen til denne grundige sjekken ligge nettopp her. At de måtte gå dem i sømmene for å finne ut at de faktisk ikke var statsborgere slik at de lovlig kunne forlate landet. Mange hvite menn har også blitt holdt igjen på grensen. Anonymkode: 0d381...335 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #37 Skrevet 5. mars 2022 Du må regne med ubehageligheter. Butikkdame som synes du ikke fortjener den siste lommelykten for dine forfedre har ikke ofret for dette landet eller den tilfeldig hjemmevernsoldat som velger å ignorer deg ifordel for Berit. Så lenge du er mer forberedt, følger myndighetenes råd og har etnisk norske som du kan reise med om det blir behov for å flykte, har du ingenting å frykte. Anonymkode: 2cf38...bbf
Silva Pluvialis Skrevet 5. mars 2022 #38 Skrevet 5. mars 2022 Nei nei nei, men nå finnes jeg ikke rasist da. Det kunne ikke falt meg inn å dømme noen pga nasjonalitet.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #39 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Gud forby, men Om det blir krig I hele europa slik at alle må flykte til midtøsten,afrika eller India så kan kan jo karma bite tilbake, så kan man jo da gjøre opp sin mening om en selv synes det er ok og bli satt I ulike køer basert på hudfarge og etnisitet. "Man vet som regel ikke hvordan det føles eller hvordan det er når man selv aldri har vært I gjennom det samme" Anonymkode: 215c8...ee5 Man blir ikke satt i kø når man er gift med en afrikaner. Anonymkode: 95756...3c4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå