Gå til innhold

Hva er deres erfaringer med denne typen folk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere vet, disse personene som hevder på sosiale medier at «de har det bare bra», «har hatt en fantastisk dag» osv. Gjerne etterfulgt med en selfie av kun seg selv.

Hva forteller det dere, og blir dere helt overbevist her?

Anonymkode: 55517...7df

Videoannonse
Annonse
Gjest Ghostface
Skrevet

Det er bare skuespill og derfor jeg ikke gidder å være så mye på sosiale medier for tiden.

Gjest MuggenKanari
Skrevet

Tenker det er bra de har hatt en fantastisk dag og følte seg fin. Skulle vært flere sånne dager enn de trauste kjedelige. 

AnonymBruker
Skrevet
MuggenKanari skrev (1 minutt siden):

Tenker det er bra de har hatt en fantastisk dag og følte seg fin. Skulle vært flere sånne dager enn de trauste kjedelige. 

Skurrer det ikke litt når noen har behov for å fortelle dette til omverdenen?

• Liker 1
Skrevet

Hevder? Det virker som du sitter med fasitten på hvem som har det bra, eller ikke? 
Eller sikter du til de som du faktisk vet har det dårlig? For min del kommer det litt ann på. Jeg har bekjente som jeg vet sliter med selvtillit og usunne relasjoner. Om de får et selvtillitsboost av å legge ut bilder, så fint for de. Men det løser jo ikke de store problemene de sliter med. 
Når det gjelder de som klager og syter over selve livet, da blir jeg en smule irritert når de later som alt et SÅ perfekt. Fordi jeg er helt motsatt. Har jeg det bra, så kan jeg poste ting. Har jeg en «dårlig» periode, så poster jeg ingenting. 

Gjest MuggenKanari
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skurrer det ikke litt når noen har behov for å fortelle dette til omverdenen?

Nei. Er uendelig mye verre at at folk kvier seg for å gjøre det fordi de er redd for hva sure folk har å si og mene om det. 

AnonymBruker
Skrevet

Tenker de ikke har tilstrkkelig indre lykke og må få bekreftelse uten i fra. 

Anonymkode: 63622...bdc

AnonymBruker
Skrevet
Løvejenten skrev (1 minutt siden):

Hevder? Det virker som du sitter med fasitten på hvem som har det bra, eller ikke? 
Eller sikter du til de som du faktisk vet har det dårlig? For min del kommer det litt ann på. Jeg har bekjente som jeg vet sliter med selvtillit og usunne relasjoner. Om de får et selvtillitsboost av å legge ut bilder, så fint for de. Men det løser jo ikke de store problemene de sliter med. 
Når det gjelder de som klager og syter over selve livet, da blir jeg en smule irritert når de later som alt et SÅ perfekt. Fordi jeg er helt motsatt. Har jeg det bra, så kan jeg poste ting. Har jeg en «dårlig» periode, så poster jeg ingenting. 

«Hevder» som i «mener» at de har det bra osv. Det er det jeg tenker på. 
 Når enkelte plutselig skriver slikt, da undrer jeg meg..

Skrevet

Nå er det ofte slik at man har familie og venner på SoMe man ikke får sett så ofte.

Da er det jo koselig å se ansiktet deres iblant, med en beskjed om at de har hatt en fin dag?

Er vel en hyggelig FB oppdatering det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

«Hevder» som i «mener» at de har det bra osv. Det er det jeg tenker på. 
 Når enkelte plutselig skriver slikt, da undrer jeg meg..

At de skriver det som en kommentar til bildet, at de har det bra? Om noen skriver nøyaktig det, så tenker jeg gjerne at de trenger å overbevise seg selv og omverden. Men om de skriver at de har hatt en fantastisk dag, så velger jeg å tro på det, så lenge jeg ikke vet mer om personens hverdag til å tro noe annet. Mennesker er forskjellige, noen tenker ikke over hva de skriver, noen tenker for mye over hva de skriver. Men jeg syns det er trist, at mange er så avhengig av likes og oppmerksomhet utenfra for å føle det bedre med seg selv. Kortvarig lykke 💔 

AnonymBruker
Skrevet

Dere som støtt og stadig undrer dere. 

Hadde dere likt om andre ‘undret’ seg over dere på samme måte? At noe positivt må bety noe negativt? 

Negativitet er jo bare SÅ sjarmerende. 

Nei, poster aldri noe på sosiale medier, omtrent. Men dere geniale som bare vet alt hva som ligger bak alt mulig, hva prøver dere å ‘avsløre’? Vet dere ikke at dere avslører dere når dere er så mistenksomme og spekulative? Dere har jo allerede tapt, liksom. 

Anonymkode: ee0bf...8b0

AnonymBruker
Skrevet

Tenker i noen tilfeller så stemmer det faktisk, og andre ikke. Umulig å vite, 50/50. De har åpenbart lyst til å dele det med andre, greit nok det. Syns det bare er hyggelig jeg 

Anonymkode: 1141d...cac

Skrevet (endret)

Kan også skyve mistanker og spekulasjoner til side når man hilser på folk også. Hei, har du det bra ? Jo takk, bare bra. Hva inneholder det av livets info lissom..?  Selv svarer jeg medium+ eller en annen karakter for den dagen det gjelder. Spør man skal man for pokker ta imot et svar også...

Endret av PITTY

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...