AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #1 Skrevet 4. mars 2022 Et hypotetisk spørsmål: Jeg tror ikke det blir krig i Norge, men om det plutselig blir behov for å forlate landet - hva skjer om man møter opp på flyplassen og mangler pass til sine små barn? Blir man da nektet eller vil man få med seg barna sine? Har et spedbarn og en 4-åring, og det er ikke mulig å oppdrive passtimer her jeg bor. Anonymkode: 92330...c0e
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #2 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Et hypotetisk spørsmål: Jeg tror ikke det blir krig i Norge, men om det plutselig blir behov for å forlate landet - hva skjer om man møter opp på flyplassen og mangler pass til sine små barn? Blir man da nektet eller vil man få med seg barna sine? Har et spedbarn og en 4-åring, og det er ikke mulig å oppdrive passtimer her jeg bor. Anonymkode: 92330...c0e Ville i så fall tatt med fødselsattestene. Anonymkode: deabf...759 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #3 Skrevet 4. mars 2022 Tviler på at en blir nektet adgang om en ikke har pass. Mange flykter jo i det de står og går i. Er ikke alltid en har anledning til å ta med seg pass og annen dokumentasjon. Anonymkode: 520ec...2e8 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #4 Skrevet 4. mars 2022 Ordner pass nå asap Anonymkode: 84d6f...3e2 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #5 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tviler på at en blir nektet adgang om en ikke har pass. Mange flykter jo i det de står og går i. Er ikke alltid en har anledning til å ta med seg pass og annen dokumentasjon. Anonymkode: 520ec...2e8 De fleste rekker å pakke noe før de skal flykte. F.eks de som kommer fra Ukraina nå har ofte vært noe hjemme på dagtid og i bomberom på natten. Da har de fått pakket noe og funnet frem papirer før de har dratt mot Polen, el.l. Anonymkode: deabf...759
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #6 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ville i så fall tatt med fødselsattestene. Anonymkode: deabf...759 Det var lurt. Har hørt om voksne som søker om visum til steder til tross for at barna ikke har pass, så tenkte på om man da i praksis blir nektet å komme til det landet selv om foreldrene har pass og visum i orden. Anonymkode: 92330...c0e
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #7 Skrevet 4. mars 2022 Skjønner ikke helt hvor dere tenker å flykte jeg, blir det atomkrig er ingen steder trygge og tror dere vi er velkommen i Australie og USA? Nei, ta dere sammen. Anonymkode: 94a2d...9a3 19 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #9 Skrevet 4. mars 2022 Bare du husker koronapasset!;) Anonymkode: f6f53...343 6 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #10 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Et hypotetisk spørsmål: Jeg tror ikke det blir krig i Norge, men om det plutselig blir behov for å forlate landet - hva skjer om man møter opp på flyplassen og mangler pass til sine små barn? Blir man da nektet eller vil man få med seg barna sine? Har et spedbarn og en 4-åring, og det er ikke mulig å oppdrive passtimer her jeg bor. Anonymkode: 92330...c0e Du må ha med pass og godkjenning av den andre forelderen. Anonymkode: 2aa25...57e 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #11 Skrevet 4. mars 2022 tussi84 skrev (10 minutter siden): hvorfor ikke fikse pass til dem med engang? Vet ikke hvor i landet du bor, men her i Oslo var første ledige time for nytt pass 29 juni for mitt barn. Anonymkode: af7d0...9f9 1
tussi84 Skrevet 4. mars 2022 #12 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vet ikke hvor i landet du bor, men her i Oslo var første ledige time for nytt pass 29 juni for mitt barn. Anonymkode: af7d0...9f9 en av Nabokommunene til Oslo. Så lenge var lang ventetid synes jeg.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #13 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Et hypotetisk spørsmål: Jeg tror ikke det blir krig i Norge, men om det plutselig blir behov for å forlate landet - hva skjer om man møter opp på flyplassen og mangler pass til sine små barn? Blir man da nektet eller vil man få med seg barna sine? Har et spedbarn og en 4-åring, og det er ikke mulig å oppdrive passtimer her jeg bor. Anonymkode: 92330...c0e Tror du at det kommer til å være flytrafikk hvis det bryter ut krig i Norge?. AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Skjønner ikke helt hvor dere tenker å flykte jeg, blir det atomkrig er ingen steder trygge og tror dere vi er velkommen i Australie og USA? Nei, ta dere sammen. Anonymkode: 94a2d...9a3 Blir det atomkrig så er det ikke vits i å reise til USA, hele den nordlige halvkule kommer til å bli ubeboelig. En ting er bombene og strålingen, en annen ting er det som kalles atomvinter som kommer i etterkant og som vil vare lenge. Anonymkode: a860e...1d4 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #14 Skrevet 5. mars 2022 7 hours ago, AnonymBruker said: Skjønner ikke helt hvor dere tenker å flykte jeg, blir det atomkrig er ingen steder trygge og tror dere vi er velkommen i Australie og USA? Nei, ta dere sammen. Anonymkode: 94a2d...9a3 Dette er privilegerte nordmenn i et nøtteskall. Det er helt utenkelig at ikke VI skal ønskes velkommen med åpne armer om vi måttet flykte Anonymkode: a69f7...ea5 6
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #15 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Dette er privilegerte nordmenn i et nøtteskall. Det er helt utenkelig at ikke VI skal ønskes velkommen med åpne armer om vi måttet flykte Anonymkode: a69f7...ea5 Om det går fly er det også planen vår (også før dette skjedde). Jeg tror faktisk man kommer ganske langt med norske papirer. Har også klar dokumenter på internasjonale grader, og tidligere arbeidsopphold utenfor Norge med referanser, som beviser at vi raskt kan bidra i samfunnet. Anonymkode: 3fb3d...268
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #16 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Et hypotetisk spørsmål: Jeg tror ikke det blir krig i Norge, men om det plutselig blir behov for å forlate landet - hva skjer om man møter opp på flyplassen og mangler pass til sine små barn? Blir man da nektet eller vil man få med seg barna sine? Har et spedbarn og en 4-åring, og det er ikke mulig å oppdrive passtimer her jeg bor. Anonymkode: 92330...c0e Flyplassene blir som oftest stengt ved slike scenarioer, sannsynligheten er større for å flykte til fots eller med bil eller buss. Anonymkode: facbb...8d8 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #17 Skrevet 5. mars 2022 9 hours ago, AnonymBruker said: Tviler på at en blir nektet adgang om en ikke har pass. Mange flykter jo i det de står og går i. Er ikke alltid en har anledning til å ta med seg pass og annen dokumentasjon. Anonymkode: 520ec...2e8 Du kommer ikke ut av Europa i allefall. Og derfor er det et stort marked for mennskesmugling! Anonymkode: aec54...f3a
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #18 Skrevet 5. mars 2022 Er du i permisjon siden du har nyfødt? I så fall ville jeg prøvd å fått time lenger unna, det legges også ut nye timer plutselig så lurt så følge med. Anonymkode: 62741...66e
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #19 Skrevet 5. mars 2022 tussi84 skrev (8 timer siden): en av Nabokommunene til Oslo. Så lenge var lang ventetid synes jeg. Det er ekstremt lang ventetid på passtimer overalt nå fordi samfunnet har åpnet opp igjen og alle skal ut å reise. Jeg bor i en liten kommune i Innlandet, må til en av nabokommunene for å ordne pass og første ledige time her er 01.06. Selv bestilte jeg time til pass for litt over en måned siden så her skal vi ordne pass til alle på mandag da vi reiser til Bulgaria i juli. Anonymkode: 3c5c9...4ef
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #20 Skrevet 5. mars 2022 9 hours ago, AnonymBruker said: Skjønner ikke helt hvor dere tenker å flykte jeg, blir det atomkrig er ingen steder trygge og tror dere vi er velkommen i Australie og USA? Nei, ta dere sammen. Anonymkode: 94a2d...9a3 Ja ser mange sier de vil stikke til Australia nå. Men de har jo notoriske strenge regler, pluss sin egen katastrofe de styrer med akkurat nå. Er ikke bare å dra dit liksom. Anonymkode: c9004...92a 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå