Gå til innhold

Hvor lenge vente på at Finn-selger sender vare jeg har betalt for?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Før jeg vippset pengene var selger ganske og sendte en del meldinger, og svarte raskt. Men etter at jeg vippset pengene har jeg ikke hørt et pip. Selgeren har sånn bekreftet-hake ved siden av navnet sitt, har vært på Finn i flere år, og har flere høye karakterer fra andre kjøpere. Det står ingen negative kommentarer fra andre kjøpere. Så jeg tror ikke det er en svindler, men jeg synes det er rart at jeg ikke hører noe. Jeg har bestilt sending via Helthjem og ba selger sende meg sporingskoden, men den har jeg altså ikke fått. Det er tolv dager siden jeg vippset og siden selger sist svarte meg på melding. Når kan jeg begynne å mase?

Anonymkode: d8e34...163

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

NÅ. Jeg hadde mast for mange dager siden. 

Anonymkode: 32735...fdd

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

For 7 dager siden..

Anonymkode: ff809...e86

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Okey, så det er vanlig at selger sender pakken ganske så raskt? Jeg begynte å lure på om jeg kanskje hadde litt for høye forventninger til effektiviteten til en privat selger. Jeg har ikke så mye erfaring med Finn, så vet ikke hva som er vanlig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Okey, så det er vanlig at selger sender pakken ganske så raskt? Jeg begynte å lure på om jeg kanskje hadde litt for høye forventninger til effektiviteten til en privat selger. Jeg har ikke så mye erfaring med Finn, så vet ikke hva som er vanlig. 

Jeg forventer at det er sendt innen 3 dager. Skal man selge noe på finn så sørger man for at man får sendt det også. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hadde mast for 10 dager siden!

Anonymkode: 40f49...bde

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg sender alltid pakken dagen etterpå, i verste fall kan det ta 3 dager før jeg sender den, hvis jeg må ha tak i noe å sende den i eller om jeg må vaske klesplagget for eksempel.

Hvis du har bestilt sending vi helthjem, så får du også melding på sms når den er plukktmet opp. Det tyder på at pakken din ikke er sendt, jeg ville skrevet at: "Hei, nå har jeg snart ventet 2 uker på pakken, uten svar fra deg. Hvis ikke den blir sendt imorgen, med bekreftelse, så må jeg kontakte finn og rapportere deg til dem. Dette er ikke greit."

Til neste gang, prøv å vippse halvparten før sending, og halvparten når pakken er sendt.

Anonymkode: ceb9e...f9e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg forventer at det er sendt innen 3 dager. Skal man selge noe på finn så sørger man for at man får sendt det også. 

Enig med deg her, jeg sender alltid innen 3 dager, helst samme dag eller dagen etterpå. Som regel sender jeg klesplagg og de får jo plass i postkassa så helthjem henter dem! Dessuten trenger man mottakers tlf nr for å sende med helthjem, så siden ts ikke har fått noen melding, beviser at pakken ikke er sendt!

Anonymkode: ceb9e...f9e

• Liker 1
Skrevet

Jeg sender pakken innen noen få dager, blir det senere gir jeg beskjed til kjøper om at forsendelsen blir litt forsinket. Hvis vi har avtalt å bruke helthjem så sender jeg pakken gjerne samme kveld da det er den mest lettvinte måten å sende på, så det er rart at selger har forduftet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å sende samme dag eller dagen etter, avhengig av om jeg har emballasje og når på dagen vi gjør avtalen. Liker best å sende med posten, og ofte er det rimeligere enn helt hjem også. Hvis selger har sluttet å svare ville jeg tatt kopi av samtalen og at du har vippset, og meldt fra til finn. 

Men må kommentere to ting; selv om en person bare har haugevis med 10ere på vurderinger så betyr ikke det at ting har gått knirkefritt. Jeg har nettopp solgt til en med over 50 10er vurderinger, og det har vært ekstremt dårlig og treig kommunikasjon fra hennes side. Har tatt 1døgn+ å få svar, får ikke skikkelige svar, pruter etter at jeg har sagt det ikke er pruting ect, kverulering på hvordan det skal sende ect. Som bringer meg til nr to, jeg hadde aldri sendt uten å få pengene først. Fordi sånne som hun dama jeg nevner over neppe hadde sendt resten av pengene, og da er det meg som taper på det. 

Anonymkode: 4a991...11f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sender med en gang, men glemte pakken i bilen en gang jeg hadde mye å gjøre! Da spurte heldigvis kjøper raskt og jeg fikk levert samme kveld.

Anonymkode: 8902d...b43

• Liker 1
Skrevet

Jeg sender senest neste dag, og når jeg kjøper noe så sender selger også senest neste dag. En gang skjedde det noe uforutsett hos selger og da ga hun beskjed om når pakken ble sendt. Det ble ikke lang forsinkelse og jeg fikk fortløpende beskjed. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg legger ikke utpå Finn hvis jeg ikke har emballasje til å sende eller tingen ikke er klar til å selges (feks skitten). Så fort jeg får pengene på konto så sender jeg den, eller absolutt senest innen et døgn hvis jeg er på jobb. 

Anonymkode: 67e06...148

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke forhåndsbetalt til ukjente. Da risikerer du dette. 

Anonymkode: 0e09e...68a

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.3.2022 den 23.03):

Før jeg vippset pengene var selger ganske og sendte en del meldinger, og svarte raskt. Men etter at jeg vippset pengene har jeg ikke hørt et pip. Selgeren har sånn bekreftet-hake ved siden av navnet sitt, har vært på Finn i flere år, og har flere høye karakterer fra andre kjøpere. Det står ingen negative kommentarer fra andre kjøpere. Så jeg tror ikke det er en svindler, men jeg synes det er rart at jeg ikke hører noe. Jeg har bestilt sending via Helthjem og ba selger sende meg sporingskoden, men den har jeg altså ikke fått. Det er tolv dager siden jeg vippset og siden selger sist svarte meg på melding. Når kan jeg begynne å mase?

Hele livet 🤣

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde ikke forhåndsbetalt til ukjente. Da risikerer du dette. 

Anonymkode: 0e09e...68a

Du får i hvert fall ikke tilsendt noe du ikke har betalt for. 

• Liker 18
  • Nyttig 1
Skrevet

Du har nok sannsynligvis blitt svindlet her.

Skrevet

Hadde mast for lenge siden. Jeg selger mye på Finn, og sender alltid sporingsnummer/link samme dag kjøper har Vippset. Sender alltid neste dag, om jeg ikke får til det gir jeg beskjed. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det der hadde jeg vært skeptisk til….de gangene jeg kjøper noe på Finn drar jeg til kjøper og vipser når jeg er der, hvis jeg ender med å kjøpe. Søker kun i Oslo når jeg skal ha noe, nettopp for å unngå slikt, samt ta varen i øyesyn først.

Anonymkode: 5fea0...0a7

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.3.2022 den 23.03):

En dag eller to etter at du betalte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...