Gå til innhold

Dere som jobber i barnehage, hvor ofte blir dere syke?!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg starta å jobbe i barnehage denne uka, og nå etter uka er omme føler jeg meg syk. Er vel ikke akkurat overraskende ettersom alle er ekstremt snørrete der.

Så bare lurer på hvor ofte blir dere som jobber i barnehage syke? Er det en konstant runggang på å jobbe og bli syk? 

Anonymkode: 5ef54...c42

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ble syk noen ganger den første tiden. Etter hvert ca hvert 5.år.

Anonymkode: 60087...b7a

AnonymBruker
Skrevet

Kommer veldig an på, om vinteren var jeg ofte syk. Våren, sommer var jeg sjelden syk. 

Anonymkode: 659a3...2d4

AnonymBruker
Skrevet

Første året var jeg mye syk, men etter det er det sjelden jeg blir syk 

Anonymkode: fa357...c03

AnonymBruker
Skrevet

Jeg diskuterte dette med en barnehageansatt en gang. Han sa at det første året han jobbet i barnehage, var han syk ca hele tiden. Etter det hadde han nesten ikke vært syk. 
Du må nok bare stålsette deg, du kommer til å være MYE mer eksponert for virus nå enn du var tidligere. Men du vil utvikle immunitet etterhvert. Akkurat det samme skjedde med oss da vårt første barn begynte i barnehage. Vi voksne var sammenhengende syke en hel høst/vinter/vår. Etter det ble ting mye bedre, og vi opplevde ikke det samme da de to yngste barna begynte i barnehage .

Anonymkode: 624d9...5a0

AnonymBruker
Skrevet

Vært syk en gang på de 5 åra jeg har jobbet i bhg. Fikk omgangssyka. Fikk og korona nå i år, men teller ikke det som syk, siden jeg såvidt var forkjølet og ellers helt fin.

Men, jeg har alltid hatt et godt immunforsvar. Blir du lett syk, så blir du nok lett syk i bhg. og.

Anonymkode: 42733...092

AnonymBruker
Skrevet

Første året var jeg konstant syk eller forkjølet. Har hatt permisjon noen mnd nå, kom tilbake etter jul, og jeg et igjen syk/ forkjølet hele tiden. Vet det blir bedre etterhvert når immunsystemet blir bedre.  

Anonymkode: f031b...c73

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hei.

Jeg starta å jobbe i barnehage denne uka, og nå etter uka er omme føler jeg meg syk. Er vel ikke akkurat overraskende ettersom alle er ekstremt snørrete der.

Så bare lurer på hvor ofte blir dere som jobber i barnehage syke? Er det en konstant runggang på å jobbe og bli syk? 

Jobbet i barnehage i 2 år og var konstant syk. 

Anonymkode: d5e3b...902

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet i barnehage veldig lenge og er normalt ofte syk vil jeg si. Jeg får de bugsa som kommer av og til, somregel kan jeg forsatt gå på jobb. De hender jeg får omgangssyke, men det er sjeldent. 

Anonymkode: a1e52...911

AnonymBruker
Skrevet

Like ofte som foreldre sender barn med oppkast og diaré tilbake å si de spydde bare en gsng når de spydde 20 i en hel dag, hoste og feber, alle driter i 48 timers regelen og de driter i barna sine!

Anonymkode: 57bb8...843

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet i barnehage i mange, mange år, og som de fleste andre, var jeg mye forkjølet det første året. Etter det har jeg vært lite syk, og har lavt sykefravær, sammenliknet med mange andre i samme yrke. Man blir jo herdet etter mange år i bransjen, og en del ting blir man nærmest immun mot etter hvert. Omgangssyke har jeg for eksempel ikke hatt på 15 år, til tross for at jeg i perioder vasker spy på jobb omtrent hver dag. Jeg fikk covid i vinter, men det var ikke annet å forvente. 

At du føler deg syk etter første uka, er nok ganske vanlig. Det blir bedre etter hvert. 

Anonymkode: ac237...c6d

AnonymBruker
Skrevet

Jobbet over 20 år i barnehage, vært syk 5 ganger 

Anonymkode: 7d15a...2e8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er syk/forkjølet stort sett fra oktober til april, med noen dagers opphold mellom. Ikke tull en gang. Har jobbet i barnehage siden 2011, og det er likt hvert år. Blir smittet av alle ting som kommer inn i barnehagen... har hele livet blitt fort og mye syk. 

Anonymkode: 37ec2...f02

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.3.2022 den 22.40):

Hei.

Jeg har jobbet i barnehage i snart tolv år, og har vært veldig lite syk. Har aldri brukt opp halvparten av egenmeldingsdagene mine og har kun vært sykmeldt én gang og det var pga legen min insisterte på å sykmelde meg pga jeg hadde korona da korona ga 10 dagers isolasjon. Blir som regel ikke syk med oppkast eller diaré lenger selv om barn nærmest spyr på meg. Influensa får jeg kanskje hvert 2-4 år og jeg blir jo forkjølet men ikke slik at jeg vil kalle meg syk. Det kan hende definisjonen på syk er forskjellig fra person til person, men jeg regner meg som syk hvis jeg er sengeliggende og ikke greier å være på jobb, når det ikke er korona kan man være på jobb selv om man er forkjølet hvis formen er fin. 

Jeg tror at hvis du er lite syk til vanlig er du lite syk om du jobber i barnehage og omvendt. Det er nok vanlig at man er oftere syk når man begynner å jobbe i barnehage pga man ikke er vant til å bli utsatt for så mye sykdom, men det bedrer seg etter hvert. :)

Anonymkode: 527ea...2e2

AnonymBruker
Skrevet

Jobbet 12 år i barnehage og er stort sett småforkjøla hele høsten/vinteren, men ikke så jeg må være hjemme. De gangene jeg er hjemme er det gjerne pga migrene o.l. skal sies at disse to årene med korona har gjort underverker for aldri vært så lite forkjøla. Heldigvis!

Men opplever at det første året er verst.. og at en del kan bli syke i starten når man bytter barnehage.  Typ ny bakterieflora 😅

Anonymkode: b069f...395

AnonymBruker
Skrevet

De første par årene hadde jeg mange runder med forkjølelse, noen ganger med feber. Hadde også noen runder med omgangssyke. Etterhvert ble jeg mer herdet. Har gjerne en runde med forkjølelse hver høst/vinter. Nå er det korona😝 

Anonymkode: 799dc...14c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var aldri/sjelden syk før. Hadde ikke en eneste sykedag på videregående. Gjennom studietiden hendte det at jeg var borte med sykdom. MEN etter å ha begynt i barnehage, herregud så mye syk! Startet for 1,5 år siden, så det har jo blitt litt ekstra i forbindelse med testing for korona, fravær med milde symptomer osv. I november og desember i fjor hadde jeg 13 sykedager på en måned. Mer syk enn på jobb. Det var heftig! Og i år har jeg hatt korona, så ble fire dager med det. Og natt til i går kasta jeg opp. Er mektig lei nå, men regner med det bare er sånn i starten. 

Anonymkode: f2db3...c12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...