Sofakona Skrevet 4. mars 2022 #1 Skrevet 4. mars 2022 Jeg er redd og sliten, for hva som vil skje, og mest tenker vi på atomvåpen. Når mannen min som er den som tar livet med ro og ingen bekymringer også er redd...da.. men vi har to barn,3 år og 9 år...og min største frykt er å miste de..men når de snakker med oss om hva vi skal finne på til sommeren etc...da kjenner jeg en redd og trist følelse i meg. Hva om det ikke blir noe sommer, hva om denne krigen forsetter i 2-6 med til.. Jeg vet at vi ikke kan leve i frykt...men når jeg barna mine smile ,har ingen bekymringer og verden er leken og lett...er det så vanskelig å tenke hva som skjer i verden. Vi viser ikke dette til barna...men vi har ikke den gnisten lenger.. Hvordan takler dere dette med kjenne på krig og ha barn?
Gjest WhisperingWind Skrevet 4. mars 2022 #2 Skrevet 4. mars 2022 Tenker at jeg også kan gå ut av døren i morgen og bli påkjørt av en buss. Eller som en bekjent gjorde: oppleve at ungen dør i en ulykke. Man kan ikke gå å bekymre seg for alt som KAN skje. Heller omfavne nuet og nyte hvert øyeblikk til det fulle. Man vet aldri hva morgendagen vil bringe.
GammelKaktus Skrevet 4. mars 2022 #3 Skrevet 4. mars 2022 Man har aldri en garanti for hva som skjer uansett. Tar det som det kommer og setter pris på hver dag vi får, sånn er livet.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #4 Skrevet 5. mars 2022 Det er ikke noe å takle, for jeg tenker ikke på krig. Lever livet som før og sover godt om natta. Har nettopp bestilt tur til sommerem, gleder oss til det. Du tenker for mye. Anonymkode: 1dcb8...46d
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #5 Skrevet 5. mars 2022 Jeg kjenner ikke på krig. Det er krig i Ukraina, selv bor jeg i Norge. Risikoen for konvensjonell krigføring i Sør-Norge er ikkeeksisterende. Risikoen for atomkrig er minimal. Skulle det komme til det, dør vi og det er ikke mer å mase med. Det eneste av nevneverdig risiko for oss er faren for atomuhell som følge av krigføring nær atomanlegg. Det kan skje, og vil eventuelt være kjipt på linje med Tsjernobyl. Men det gikk nå greit (nok) det også. Anonymkode: 3ceee...3e0
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #6 Skrevet 5. mars 2022 Her reiser vi til Bulgaria 08.07. Gleder oss til det! Går ikke rundt og bekymrer meg for krig. Anonymkode: dba9e...078
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå