Gå til innhold

Ekstreme magesmerter (etter måltid?)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er gravid i 3. trimester og har de siste par dagene hatt to episoder med ekstreme magesmerter 15-30 min etter måltid. Det er grusomt vondt øverst i hele magen, altså ikke livmor. 
Det varer i 15-20 min og er helt uutholdelig, men går plutselig over. Sjekket på legevakt etter første anfall, for jeg trodde jeg skulle dø da det sto på. De fant ingenting.

Noen som har opplevd det samme?
Blir jo redd for å fremprovosere nye anfall om det er mat eller hva som kan utløse det?

Anonymkode: e6318...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Er gravid i 3. trimester og har de siste par dagene hatt to episoder med ekstreme magesmerter 15-30 min etter måltid. Det er grusomt vondt øverst i hele magen, altså ikke livmor. 
Det varer i 15-20 min og er helt uutholdelig, men går plutselig over. Sjekket på legevakt etter første anfall, for jeg trodde jeg skulle dø da det sto på. De fant ingenting.

Noen som har opplevd det samme?
Blir jo redd for å fremprovosere nye anfall om det er mat eller hva som kan utløse det?

Ja, gallesteinsanfall. 

Anonymkode: ac520...6ee

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, gallesteinsanfall. 

Anonymkode: ac520...6ee

Det har jeg hatt før for noen år siden, og da var det en helt annen smerte, og mye mer lokalisert på høyre side. Galleblæren var/er heller ikke øm, så det var visst ikke sannsynlig at det kunne være det. 

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Luftsmerter? Luftsmerter kan være så ille at det kan kjennes ut som hjerteinfarkt.

Anonymkode: 89e91...43e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Luftsmerter sikkert! Har hatt heeelt jææævelige luftsmerter og som sagt over kan det faktisk føles som hjerteinfarkt.

Hvis du spiser raskt eller svelger mye luft kan det være en grunn, 

Anonymkode: a4148...65a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Luftsmerter sikkert! Har hatt heeelt jææævelige luftsmerter og som sagt over kan det faktisk føles som hjerteinfarkt.

Hvis du spiser raskt eller svelger mye luft kan det være en grunn, 

Anonymkode: a4148...65a

Det kan hende det er det da! Får passe på å spise mindre og saktere, så det forhåpentligvis ikke kommer igjen da! Spiste ikke særlig mye da det skjedde noen av gangene, men får være mer forsiktig uansett! Det er jo tydeligvis ikke mye plass der inne for tiden. 

For ja, det er virkelig så ekstremt vondt at jeg knapt får puste!

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja, etter å ha spist reker i lake. Vet ikke hva det var og fikk det aldri siden 

Anonymkode: ba478...696

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...