AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #1 Skrevet 4. mars 2022 Jeg er nyutdannet og skal på mitt første jobbintervju om ikke så altfor lenge. Hva slags spørsmål er «typiske» intervjuspørsmål, og hvordan kan jeg gjøre et best mulig inntrykk? Anonymkode: 7758d...751
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #2 Skrevet 4. mars 2022 Google det, du finner mye om dette. Hvilke spørsmål du faktisk får er det ingen som vet. Mange arbeidsgivere suger på intervjuer, og bruker å grille kandidaten med nonescence spørsmål. Du finner mange standardspørsmål som du burde forberede deg godt på utifra deg og jobben din. Husk at det er ikke om å gjøre å være ærlig, selv om du må unngå å åpenbart lyve. Du må si det som arbeidsgiveren ønsker å høre. Svar på spørsmålene for deg selv, skriv det ned. Jeg bruker å ta med notater på intervju. Det er 1000 ganger bedre å ha med seg notater med stikkord, slik at du får sagt det du vil si, ikke roter deg bort i noe du ikke burde si i mangel på svar, samt som hjelpemiddel mot et eventuelt hjernteppe. Husk at det er ikke en eksamen du skal på, og det er helt normalt å være forberedt. Uforberedte jobbsøkere finner man raskt ut av, og det gir ingen godt inntrykk. Du burde også sette deg inn i bedriften og informasjon du finner om den. Klarer du å få ut noe informasjon om leder gjennom sosiale medier så har du også et godt utgangspunkt å designe dine svar rundt. Ha godt humør, kle deg ordentlig (men ikke overdriv verken klær eller sminke), ro ned og pust. Husk at du har all makt i verden, og kan reise deg å gå ut hvis du synes det blir for ukomfortabelt. Det er som sagt ingen eksamen. Ta også å forbered minst 5 gode spørsmål om arbeidsplassen og stillingen. Ting du faktisk lurer på. Du må bruke intervjuet til å selv finne ut om du egentlig vil jobbe der. Følg også med lederen for å kartlegge hvordan han/hun er. Du bør unngå å jobbe for mennesker du får dårlig magefølelse for. Det blir neppe bedre med tiden, og dårlig lederskap er en stor fallgruve som kan ødelegge mye i karrieren videre. Lykke til. Anonymkode: 0c2c1...677 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå