Gå til innhold

Sende hjem ungene eller holde ut til søndag? Ungene til svigerinnen min er gærne!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to viltre unger på besøk. Det er barna til svigerinnen min. Hun har avtalt med mannen min at vi (les : jeg) skal sitte barnevakt hele helgen fordi hun og mannen er på spa for å pleie forholdet. Min mann var den som gjorde den avtalen, men det eneste han gjorde var å hente ungene. Han jobber denne helga og det betyr i praksis at jeg må ta meg av dem, i tillegg til vårt felles barn som er 2 år. 

Ungene til svigerinnen min er helt umulige, de banner, herjer, skriker. Innestemme er fremmedord, de går rundt som noen neshorn og velter og knuser ting. Begge to er ganske hensynsløse og har null respekt for voksne. De lekeslåss på sofaen og veltet lamper og kasta sofaputene på hverandre, da jeg ba dem holde opp ga de seg ikke. Jeg måtte faktisk fysisk dra dem fra hverandre og be dem skjerpe seg, da ble jeg kalt drittkjerring og den kjørte albuen i magen min. Da jeg måtte gå for å hente i barnehagen, gikk de inn på badet og hadde vannkrig der istedenfor, de spruta vann på hverandre, herja og styrte. Badet så ikke ut etterpå, to av parfymene mine lå knust på gulvet. Da jeg ba dem rydde opp, bare lo de av meg. 

Under middagen tygde de med munnen åpen bevisst for å provosere meg. Han ene tygde og spyttet mat på tallerkenen sin bare for å være ugrei. Etter det ga jeg bare opp lot dem holde på. Begynte å rydde og legge ungen min. De fortsatte og stua ser ut som en krigssone nå. Etter kl.1900, har jeg normalt litt egentid. Men i dag har jeg vært til og fra barnerommet fordi de har vekket barnet vårt med bråk. Vi har en som våkner lett, og må ha det helt stille når han sover. 

Nå er jeg på gråten, orker ikke disse to i 2 dager til. Jeg kommer til å bli gal! I morgen jobber mannen i nesten 10 timer, og det samme på lørdag. Det vil i praksis si at jeg vil være alene med disse to hele helga.  Nå har jeg mest lyst til å ringe og be svigerinna henta ungene sine. Dette gidder jeg ikke! Og mannen min kan dere få gratis av meg! Er det innenfor å si at de må hente barna sine? 

Anonymkode: 57434...b26

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har to viltre unger på besøk. Det er barna til svigerinnen min. Hun har avtalt med mannen min at vi (les : jeg) skal sitte barnevakt hele helgen fordi hun og mannen er på spa for å pleie forholdet. Min mann var den som gjorde den avtalen, men det eneste han gjorde var å hente ungene. Han jobber denne helga og det betyr i praksis at jeg må ta meg av dem, i tillegg til vårt felles barn som er 2 år. 

Ungene til svigerinnen min er helt umulige, de banner, herjer, skriker. Innestemme er fremmedord, de går rundt som noen neshorn og velter og knuser ting. Begge to er ganske hensynsløse og har null respekt for voksne. De lekeslåss på sofaen og veltet lamper og kasta sofaputene på hverandre, da jeg ba dem holde opp ga de seg ikke. Jeg måtte faktisk fysisk dra dem fra hverandre og be dem skjerpe seg, da ble jeg kalt drittkjerring og den kjørte albuen i magen min. Da jeg måtte gå for å hente i barnehagen, gikk de inn på badet og hadde vannkrig der istedenfor, de spruta vann på hverandre, herja og styrte. Badet så ikke ut etterpå, to av parfymene mine lå knust på gulvet. Da jeg ba dem rydde opp, bare lo de av meg. 

Under middagen tygde de med munnen åpen bevisst for å provosere meg. Han ene tygde og spyttet mat på tallerkenen sin bare for å være ugrei. Etter det ga jeg bare opp lot dem holde på. Begynte å rydde og legge ungen min. De fortsatte og stua ser ut som en krigssone nå. Etter kl.1900, har jeg normalt litt egentid. Men i dag har jeg vært til og fra barnerommet fordi de har vekket barnet vårt med bråk. Vi har en som våkner lett, og må ha det helt stille når han sover. 

Nå er jeg på gråten, orker ikke disse to i 2 dager til. Jeg kommer til å bli gal! I morgen jobber mannen i nesten 10 timer, og det samme på lørdag. Det vil i praksis si at jeg vil være alene med disse to hele helga.  Nå har jeg mest lyst til å ringe og be svigerinna henta ungene sine. Dette gidder jeg ikke! Og mannen min kan dere få gratis av meg! Er det innenfor å si at de må hente barna sine? 

Anonymkode: 57434...b26

Ja,  be de hente ungene.Noen må bli fortalt at forsøkene på oppdragelse ikke har fungert. Vil du ikke si det, si du er blitt syk og 3 barn er 2 for mye.

Anonymkode: 5adb2...47c

• Liker 40
  • Nyttig 4
Skrevet

Ja, det er innafor 😳 Si klart i fra at dette er en avtale gjort på vegne av deg, at det ikke er greit og at du ikke passer barn som ikke kan å oppføre seg 😳

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Nei, hadde ikke orket disse to og hadde bedt foreldrene hente dem umiddelbart! Uoppdragne unger er det verste jeg vet.... 

Anonymkode: 92c1d...c21

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tvunget min mann til å ordne opp. Og hvis ikke det går hadde jeg filmet barna som bevis, ringt svigerinnen og bedt de hente barna med en gang. Jeg orker knapt en fetter av barna som har i samme sjanger. Andre søskenbarn er det bare koselig å ha på besøk.. 

Anonymkode: 9f190...d04

• Liker 41
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er barna, da?

Anonymkode: a4cda...587

• Liker 5
Gjest hellokitty
Skrevet

Be om at de blir hentet umiddelbart. Og send foreldrene regning for ødelagte ting.

Skrevet

Dette burde vært ordnet opp i før barna kom. At mannen er toskete nok til å si ja når han jobber og det meste av jobben faller på deg, visste du før barna kom. Da skulle du sagt nei. Nå er det for sent.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Ring foreldrene, gi dem EN sjanse til å snakke med ungene på telefonen og be dem oppføre seg. Funker ikke det, kommer de og henter dem umiddelbart!

Hva slags unger er dette? Hvor gamle er de? Normale unger oppfører seg jo ikke sånn, og ihvertfall ikke hjemme hos andre.....?

Og at mannen din sier ja og ikke engang er hjemme, det er jo en helt annen historie....

Anonymkode: 0471e...ab3

• Liker 31
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Mannen hadde fint måttet ta ubetalt fri for å passe på ungene. Og han hadde aldri igjen fått gjøre avtaler som går utover meg. 

Husk å aldri reise på ferie med dem

Anonymkode: 6ba8b...1bc

• Liker 33
  • Nyttig 4
Skrevet

Faen for en drittmann, du ringer og ber han komme seg hjem og ta vare på disse uoppdragne barna med det samme ellers så ringer du svigerinnen. Veldig spesiell oppførsel på barna, virkelig. Kanskje foreldrene trenger mer enn par tid sammen de trenger nok foreldreveiledning. 

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Bare å ringe! De kan umulig være tamme!

Anonymkode: 0dc7f...040

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Du ringer foreldrene nå og ber de hente i morgen tidlig.

Anonymkode: 17358...45e

• Liker 6
Skrevet

Hvorfor mener så mange at ts skal bryte avtalen de har med svigerinnen? Så lenge hun har akseptert st barna kom, er hun også forpliktet til å passe barna. Vreden får gå ut over mannen dom var dum nok til å inngå en slik avtale når han skulle jobbe.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Ring mannen din straks og si at han må ringe sin søster og be henne komme å hente ungane. Så får han ta på seg skylden. Det er ikke innafor å avtale at dere skal passe ungene uten å spørre deg, iallefall ikke når han jobber hele helga. 

Anonymkode: 1a516...674

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer ikke helt skjønne at folk med gærne barn sender de bort til barnevakt jeg da. Jeg skrev om den gærne fetteren lenger opp. Min svigerinne sendte han en helg til sine gamle foreldre. De ble helt utslitt, han ødela også spisebordet deres🙈 Jeg hadde ALDRI gjort det! ALDRI!!! Ble helt svett bare han var på bursdag her i 2 timer til min sønn for ett par uker siden 😅 

Anonymkode: 9f190...d04

• Liker 12
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (11 minutter siden):

Hvorfor mener så mange at ts skal bryte avtalen de har med svigerinnen? Så lenge hun har akseptert st barna kom, er hun også forpliktet til å passe barna. Vreden får gå ut over mannen dom var dum nok til å inngå en slik avtale når han skulle jobbe.

Det er ingen avtale for ts. Dette ble avtalt over hodet på henne, for henne, som om hun er et barn. Det er hun ikke.. 

Til ts 

Det der hadde ikke jeg taklet. Hadde noen sagt at jeg skulle være barnevakt uten å avtale med meg først hadde jeg ledd dem opp i ansiktet og sagt Nice try og bedt dem fikse opp sjøl. Om det så er at de må ringe inn "syk" til jobb. 

Anonymkode: 96a3e...a20

• Liker 15
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...