Gå til innhold

50/50- foreldre: hva er din plan? Atomkrig

Poision-Ivy

Anbefalte innlegg

Dere som har barna deres 50%, typ gjerne annenhver uke. Har dere avtalt ulike handlingsstrategier med den andre forelderen, eventuelt bonusfamilie, ny partner etc? 

Jeg tenker jeg er forpliktet til å ta meg dit barna mine oppholder seg, gitt katastrofesituasjon - også hvis jeg er hos ny partner i den uka det skjer, eller? Altså, flytte inn hos eksen og barna der, om ulykken skulle inntreffe. Eller bør jeg la eks ta vare på dem alene, og bli der jeg er, trolig hos ny partner et stykke unna, da det trolig skjer på natten. 

Dette høres latterlig ut, men jeg synes det er en nøtt. Lettest hadde det vært å bare bli hos partneren om jeg er der når det skjer, men hvilken garanti har jeg for at barna blir ivaretatt da? Kanksje det skjer noe med eksen, og barna kan ikke gi beskjed  fordi alle kommunikaskjonskanaler har røket med i et heftig cyberangrep? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Her har far bare helgesamvær, men vi har avtalt at barnet reiser til far ASAP hvis mulig - ved krig (uansett krigsmetode). Dette grunnet far bor svært avsides og langt uti «gokk», mens jeg bor i en av Norges største og mest strategisk plasserte byer. Denne byen vil dermed være svært utsatt, mens fars hjemsted vil nok ingen ha 😂 Hva jeg gjør selv er usikkert, vil jo klart være med barnet (på tross av eksen) - men jeg er kritisk helsepersonell og kan nok ikke bare stikke av i en slik situasjon. Jeg vet at far fint klarer å ivareta barnet, og at han er en god pappa :) 

Anonymkode: ed728...e6d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Her har far bare helgesamvær, men vi har avtalt at barnet reiser til far ASAP hvis mulig - ved krig (uansett krigsmetode). Dette grunnet far bor svært avsides og langt uti «gokk», mens jeg bor i en av Norges største og mest strategisk plasserte byer. Denne byen vil dermed være svært utsatt, mens fars hjemsted vil nok ingen ha 😂 Hva jeg gjør selv er usikkert, vil jo klart være med barnet (på tross av eksen) - men jeg er kritisk helsepersonell og kan nok ikke bare stikke av i en slik situasjon. Jeg vet at far fint klarer å ivareta barnet, og at han er en god pappa :) 

Anonymkode: ed728...e6d

Skjønner! Tenker bare at barnet også må transporteres til far i gokk uansett, og da er det naturlig at du reiser dit med det, eller? Tenker nå heeelt konkret. Det skjer i natt, og du må handle med én gang. Hva gjør du? Venter på faren? 

Barnefaren her og jeg bor i nærheten av hverandre, men jeg er ikke i hjembygda annenhver uke, men hos ny kjæreste. Det er et stykke unna, nok til at det kunne blitt et problem om man ikke fikk kommunisert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vel, ved evt. atomulykke så bør dere ikke åpne inngangsdøra en gang når atomavfallet når der du er, så å reise til eller med barna høres ut som en særdeles dårlig ide. Jeg tenker at du, dersom du er redd, pakker med barna et par Jodix-tabletter til oppbevaring hos far, og sitter stille i båten dersom det skulle skje noe. 

Anonymkode: e7b72...4e1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Vel, ved evt. atomulykke så bør dere ikke åpne inngangsdøra en gang når atomavfallet når der du er, så å reise til eller med barna høres ut som en særdeles dårlig ide. Jeg tenker at du, dersom du er redd, pakker med barna et par Jodix-tabletter til oppbevaring hos far, og sitter stille i båten dersom det skulle skje noe. 

Anonymkode: e7b72...4e1

Akkurat det har jeg allerede sørget for, Jodixen altså. 

Kanskje du har rett, at man uansett ikke har noe valg og dermed intet dillemma. 

Samtidig: ville ofret livet bare for å sjekke at ungene er i sikkerhet. La oss si man velger å bli værende der man er, i god tro om at den andre forelderen er der, men så er den ikke det?! Han kan være syk, ikke hjemme, forurlykket. Gudene vet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved en atomulykke må en holde seg inne i to dager. Så da må barna være der de er uansett hvis det blir aktuelt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
sommermor skrev (20 minutter siden):

Ved en atomulykke må en holde seg inne i to dager. Så da må barna være der de er uansett hvis det blir aktuelt.

Nei, man har to døgn til det når oss. Så ts,  du rekker fint å oppsøke barna dine

Anonymkode: f5473...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, man har to døgn til det når oss. Så ts,  du rekker fint å oppsøke barna dine

Hva om det skjer en atomulykke rett utenfor kysten? 

Anonymkode: fb5dc...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

To døgn sier du, kan du se inn i framtiden? 

Anonymkode: fcea0...705

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

To døgn sier du, kan du se inn i framtiden? 

Anonymkode: fcea0...705

Nå tenkte nok denne personen på at de skulle smelle i Ukraina, ikke at en ubåt går på grunn utenfor Egersund.

Anonymkode: 52974...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om det skulle smelle i Ukraina har man to døgn før asken når oss.

Skulle det smelle feks utenfor Bergen (atomubåt) så må man holde seg inne i to dager.

Må man ut så må man vaske alle klær, sko og spyle seg selv så fort man er inne. 

Anonymkode: 61c94...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...