Gjest Lille Solstråle Skrevet 28. oktober 2005 #1 Skrevet 28. oktober 2005 Jeg så filmen i går, og jeg elsket den!! I hele natt har jeg imidlertid ligget og vridd meg litt og lurt på om jeg er dum, for jeg skjønte ikke hvem som var sønnen og hvem som var sønnens mor. De jeg så den sammen med mente at man ikke skulle skjønne hvem moren var, men jeg har en følelse av at det var underliggende og at man burde kunne legge sammen to og to. Derfor; noen som har sett filmen og kan opplyse meg?
Elze Skrevet 28. oktober 2005 #2 Skrevet 28. oktober 2005 Jeg tror ikke det var mulig å finne det ut. Sannsynligvis fikk vi verken se sønnen eller moren - og vi vet jo ikke en gang om det fantes en sønn, eller om det bare var tull. Uansett en veldig bra film, som alt av Jim Jarmusch. Elsker filmene hans!
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2005 #3 Skrevet 28. oktober 2005 Jeg tror heller ikke det var meningen at man skulle finne det ut. Det kunne vært "hvem som helst" av dem, eller noen andre. Jeg tolket det dog som litt sannsynlig at hans siste eks eller den etterforskningsglade naboen hadde sendt han brevet. Kanskje for å minne han på verdien av fortida, og av en familie. Feks. Men dette er en ganske privat tolkning, da. Ellers var fyren som stakk hodet ut av bilen på slutten en av Bill Murrays sønner:-) Er også Jarmusch-fan. Likte Broken Flowers veldig godt, samtidig som historien kanskje ikke var like skrudd og original som f eks Stranger than paradise eller Dead Man... Uten at det nødvendigvis gjør noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå