AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #1 Skrevet 4. mars 2022 Føler du på det noen gang? Jeg er deprimert (diagnosert av leger) og tenker dette sikkert hver dag. Jeg har samboer og familie, men føler at de syns jeg er mest til bry…. Vet ikke hva spørsmålet mitt er, jeg har det bare veldig kjipt om dagen. Jeg er forresten ikke egentlig suicidal, men jeg tenker ofte at det hadde vært lettere å ikke være til…. Vanskelig å forklare egentlig Anonymkode: 91833...137 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #2 Skrevet 4. mars 2022 Vil bare gi deg en klem🥰 Anonymkode: 8c6ff...82d
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #3 Skrevet 4. mars 2022 Klem ❤️ Kan garantere at familien din bryr seg om og er glad deg. Husk det! Får du profesjonell hjelp? Hvis ikke, snakk med legen igjen. Er selv i en situasjon hvor jeg bryr meg om og er glad i en person som ikke klarer å ta det til seg. Vondt å se personens lidelse..... Anonymkode: 37fcc...99e
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #4 Skrevet 4. mars 2022 Folk bryr seg om seg selv. Anonymkode: b536b...9b5 1 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #5 Skrevet 4. mars 2022 Takk til dere som vil gi klem Og du som sa at folk bryr seg om seg selv, ja, det gjør folk. Men er det egentlig feil? Og man kan jo bry seg om andre, selv om man setter seg selv først.. Anonymkode: 91833...137 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #6 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Folk bryr seg om seg selv. Anonymkode: b536b...9b5 Det er helt sant, akkurat som TS selv gjør. Og ofte er de som er syke enten psykisk eller fysisk er de mest selvsentrerte av de alle. Anonymkode: 6d76e...eaf
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #7 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er helt sant, akkurat som TS selv gjør. Og ofte er de som er syke enten psykisk eller fysisk er de mest selvsentrerte av de alle. Anonymkode: 6d76e...eaf Kan du utdype hvorfor du sier dette? Anonymkode: 91833...137
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #8 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan du utdype hvorfor du sier dette? Anonymkode: 91833...137 For å gi deg et litt annet perspektiv kanskje. Anonymkode: 6d76e...eaf
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #9 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det er helt sant, akkurat som TS selv gjør. Og ofte er de som er syke enten psykisk eller fysisk er de mest selvsentrerte av de alle. Anonymkode: 6d76e...eaf Det er jo ikke diagnosen(e) som nødvendigvis gjør de selvsentrert. Da vil jeg heller si at de er det av natur, eller at de ikke har innsikt nok i sykdommen - som gjør at de ikke ser andre enn seg selv. Alt handler om dem, og alt er andres egen skyld. Definisjon på mangel på selvinnsikt. Jeg har uspesifisert tilbakevendende depressiv lidelse og PTSD. Er flinkere til å ta vare og bry meg om de jeg har rundt meg, enn meg selv. Jeg var enda verre før, da satt jeg alle foran meg selv. Men så måtte jeg begynne å sette grenser, fordi det gikk utover min egen kapasitet. Enda så er jeg den som lytter, bryr meg og tar vare - så lenge kapasiteten tillater det. Får ikke så mye tilbake da, men who cares. Psykologen har fått et lite inntrykk av at jeg er søppelbøtta for andre, og det kan jo tildels være sant 🤷🏼♀️ Så du bør ikke legge alle under en kam. Anonymkode: 13ae1...0b3 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #10 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): For å gi deg et litt annet perspektiv kanskje. Anonymkode: 6d76e...eaf Ja, men kan du utdype? Anonymkode: 91833...137
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #11 Skrevet 4. mars 2022 Jeg er både fysisk og psykisk syk, og tar lett til tårene av empati for kjente og ukjente. Nå har det gått så langt at psykologen gir meg «lekser», fordi jeg blir utmattet av andre mennesker som svært ofte bruker meg som søppelbøtte. Jeg kastet opp etter å ha snakket med en bekjent 2 timer. Pga smerter og utmattelse. Nå må det være nok. Godt mulig jeg er selvsentrert som nå skal sette meg selv først🧐 Anonymkode: 00728...884 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #12 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg er både fysisk og psykisk syk, og tar lett til tårene av empati for kjente og ukjente. Nå har det gått så langt at psykologen gir meg «lekser», fordi jeg blir utmattet av andre mennesker som svært ofte bruker meg som søppelbøtte. Jeg kastet opp etter å ha snakket med en bekjent 2 timer. Pga smerter og utmattelse. Nå må det være nok. Godt mulig jeg er selvsentrert som nå skal sette meg selv først🧐 Anonymkode: 00728...884 Vi sa jo at ALLE er selvsentrerte, og setter oss selv først, det er ikke unikt. Anonymkode: 6d76e...eaf
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #13 Skrevet 5. mars 2022 Joda, men det var en som skrev at de syke var værst; prøvde å forklare at det er nyanser der og☺️ Anonymkode: 00728...884
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2022 #14 Skrevet 13. mai 2022 Jeg «hadde rett» da. Ingen bryr seg om meg….. Samboeren vil gjøre det slutt fordi jeg stiller krav, og familien min bryr seg ikke Anonymkode: 91833...137
Gjest AprilRyan Skrevet 14. mai 2022 #15 Skrevet 14. mai 2022 Jeg har det også sånn, men det er ingen som viser at de bryr seg. Så da er det ikke lett å vite om folk gjør det. Men det er nok depresjonen som snakker også for det kan også være sånn at man trekker seg unna folk ubevisst fordi man ikke vil være til bry for andre for eksempel. Så tenker kanskje andre at man ikke ønsker kontakt. Det er en ond sirkel. At samboeren din vil gjøre det slutt kunne nok skjedd uansett for det er ikke alltid ting fungerer og ikke sikkert at familien din er flink til å vise at de bryr seg? Det spørs hva slags forhold dere har.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #16 Skrevet 14. mai 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg «hadde rett» da. Ingen bryr seg om meg….. Samboeren vil gjøre det slutt fordi jeg stiller krav, og familien min bryr seg ikke Anonymkode: 91833...137 Hva slags krav stiller du da? Anonymkode: 6c49c...b15 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2022 #17 Skrevet 14. mai 2022 Jeg følte det nok sånn tidlig i 20 åra da jeg var syk og folk ikke gadd å bry seg. Nå tenker jeg at folk har nok med sitt ofte. De sitter ikke å tenker på hvordan alle andre har det, til en hver tid, de tenker på seg selv. Det gjør sikkert du også, TS? Anonymkode: 6d76e...eaf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå