Gå til innhold

bursdag, kommer kun til og be de nærmeste

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg vet mange ber alle av samme kjønn ut barneskolen, dette har vi ikke mulighet til, er 18 av samme kjønn som vår ( 19 med det ), vi har råd til og kun ha de nærmeste, helst de 4 barnet leker med, er dette så ille? er jo 15 som ikke blir bedt.

Kommer selvsagt til og sende en mld eller legge innbydelsen i postkassen. de går i 2 klasse.

Anonymkode: e8674...6a8

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette kan du søke opp og finne mange tråder om. Jeg skjønner ikke hvor dyrt dere må gjøre et barneselskap? To pakker pølser og pølsebrød og litt first price chips så har dere festen i boks. 

Jeg skjønner ikke hvorfor så mange må lage tråd om dette emnet? Er det for å lage diskusjon og kvalme? 

Anonymkode: 32501...6fb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Må dere gjøre så mye ut av det da? Utebursdag med pølser på grill eller bål og leker er jo helt topp, f.eks. Jeg synes det er en uting å begynne å velge ut noen få (ofte de samme) allerede fra 7-årsalder (!), og dere vil sette en standard for andre med fare for dårlig klassemiljø. 

Anonymkode: 26d04...55f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du kommer nok til Å be de nærmeste. Og det er helt greit, spør du meg. Alle liker ikke alle, og det er like greit å lære først som sist.

Anonymkode: b9dcf...bd3

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Dessuten, hva er så mye bedre ved å velge alle fra ett kjønn, enn å velge de barnet liker å være med? 

Anonymkode: b9dcf...bd3

AnonymBruker
Skrevet

vi begge er på sosial penger, får ca 15000 til sammen i mnd.  bor i kjelleren til mine foreldre pga dette, så de er snille og tar bare 5000, vi har 2 små + en tenåring, så vi har ikke mye og rutte med.

vi mistet begge jobben i 2020 og gjør alt for og få jobb igjen,men det er ikke lett, så derfor sliter vi hver mnd for og få det til og gå rundt, ingen hadde krav på dagpenger heller.

vi må spare mye, men vi prøver og ikke la dette gå utover barna, men kun oss voksne, ofte vi legger oss sulten 3-4 dager får vi før mer penger

• Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Dette kan du søke opp og finne mange tråder om. Jeg skjønner ikke hvor dyrt dere må gjøre et barneselskap? To pakker pølser og pølsebrød og litt first price chips så har dere festen i boks. 

Jeg skjønner ikke hvorfor så mange må lage tråd om dette emnet? Er det for å lage diskusjon og kvalme? 

Jeg digger folk som «ikke skjønner» at et par hundrelapper fra eller til (eller en 50-lapp, for den saks skyld) betyr MYE for de som lurer på hvordan de skal ha råd til mat på slutten av måneden. 🙄🤦‍♀️

Jeg syntes det er fint at TS forsøker å få en liten feiring for barnet sitt, på tross av dårlig økonomi. Alle andre kan ta seg ei bolle! 

Anonymkode: 5cc93...36d

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jobbtips, bhg og helse trenger vikarer!

Anonymkode: 4dde1...545

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jobbtips, bhg og helse trenger vikarer!

Anonymkode: 4dde1...545

har prøvd der også, de fleste vil ha utdannet folk innen dette, og jeg er utdannet noe helt annet,men takk :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg digger folk som «ikke skjønner» at et par hundrelapper fra eller til (eller en 50-lapp, for den saks skyld) betyr MYE for de som lurer på hvordan de skal ha råd til mat på slutten av måneden. 🙄🤦‍♀️

Jeg syntes det er fint at TS forsøker å få en liten feiring for barnet sitt, på tross av dårlig økonomi. Alle andre kan ta seg ei bolle! 

Anonymkode: 5cc93...36d

Synd at deres økonomi skal gå på bekostning av barna da. Syns også det er rart at de får utbetalt 15.000 til sammen, høres ikke sant ut. Jeg tror ts et ute etter å lage spetakkel. Sorry. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.3.2022 den 19.18):

Synd at deres økonomi skal gå på bekostning av barna da. Syns også det er rart at de får utbetalt 15.000 til sammen, høres ikke sant ut. Jeg tror ts et ute etter å lage spetakkel. Sorry. 

https://www.nav.no/no/nav-og-samfunn/kontakt-nav/oversikt-over-satser/statlige-veiledende-retningslinjer-for-okonomisk-stonad_kap

dette får vi + det til barn fra 6-10 år. tenåringen er akkurat fylt 18

+ ca 2000 i barnetrygd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvor er det folk har barnebursdagen egentlig, som koster så lite? Altså er det vanlig med gratis/billig utleie av lokale på skolen eller lignende, som i mange barnehager? Jeg kunne aldri hatt plass til 20 unger hjemme, og utebursdag i februar er risikabelt (drittvær og ikke særlig akeføre alle årene ungen har levd til nå). Usikker på hvordan jeg kan løse det i fremtiden på en måte som faktisk ikke blir kjempedyrt (sjekket leie av det lokale grendehuset for litt siden også, var omtrent det dobbelte av det jeg så for meg). 

Anonymkode: 9dc62...1d4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Enig med at dette er for å lage spetakkel. Jeg gikk på sosial stønad selv noen mnd i vente på AAP. Jeg fikk ca 18.000 hver mnd. 

Anonymkode: 52bea...0a9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er helt greit. Jeg spurte styrer i bhg om jeg måtte be alle guttene på avdelingen eller om jeg kunne be de 2 min sønn leker med. Svaret var at det var helt greit så lenge innbydelsen ikke ble lagt i hylla. Tenker vel det samme gjelder skolen og så lenge der ikke er én som ikke blir bedt.

Anonymkode: 766fa...96e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ts, dette er helt innafor. 

God bursdagsfeiring.

Anonymkode: 6d873...985

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

https://www.nav.no/no/nav-og-samfunn/kontakt-nav/oversikt-over-satser/statlige-veiledende-retningslinjer-for-okonomisk-stonad_kap

dette får vi + det til barn fra 6-10 år. tenåringen er akkurat fylt 18

+ ca 2000 i barnetrygd

Ja og det er ikke 15000 men 19000.

Anonymkode: fd7c9...22b

AnonymBruker
Skrevet

Gå på bekostning av barna? Si meg en ting, sitter du og følger med på hvilke bursdager barnet ikke blir bedt i i klassen, eller? Om barnet ikke blir bedt i en bursdag og heller ikke vet om den så tenker de null og niks over det! Det viktige er at bursdagsbarnet får en fin feiring, og det får man med de nærmeste vennene!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg synes det er helt greit. Jeg spurte styrer i bhg om jeg måtte be alle guttene på avdelingen eller om jeg kunne be de 2 min sønn leker med. Svaret var at det var helt greit så lenge innbydelsen ikke ble lagt i hylla. Tenker vel det samme gjelder skolen og så lenge der ikke er én som ikke blir bedt.

Du forstår at det er forskjell på barnehage og skole?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du forstår at det er forskjell på barnehage og skole?

Er det ikke samme policy der at man må be alle om man deler ut innbydelsen på skolen (og også hvis man vil låne skolens lokaler). Skolen blander seg ikke borti om man ber noen få av mange (4 av 18 var der vel i TS sitt tilfelle). 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...