AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #1 Skrevet 4. mars 2022 Hvilket forhold har dere til deres eks-svigermødre etter samlivsbrudd? Jeg føler min eks-svigermor er alt for intens og opptatt av kontakt. Jeg har barn med min eksmann, så selvfølgelig blir det jo noe kontakt og det har jeg heller ikke noe i mot sånn sett. Jeg kan ta en kaffe og en liten prat en gang i blant, det er ikke det.Veldig fint at barna og bestemor har kontakt, men nå som vi er skilt tenker jeg jo at det er mest naturlig at hun ser barnebarn når de er hos far og når de er hos meg treffer vi ofte min familie. Men også her vil hun være med og ta en kaffe osv..Og hun treffer barnebarna annenhver uke hos far, så det er jo ofte. Likevel får jeg meldinger på mine dager om hun kan komme innom (eller hun bare dukker opp) , og det er generelt mye meldinger i perioder om hvordan det går med meg, hva slags planer jeg har.. Kjenner at jeg vil leve mitt liv med mine, det var min eksmann som ønsket bruddet og ikke jeg, så jeg har litt behov for å finne mitt eget liv.. Er det "slemt" av meg å ønske å begrense kontakt noe? Jeg forstår at hun mener det godt, men det hører med til historien her at hun blander seg veldig i andres liv, noe jeg syntes var slitsomt da vi var gift og som jeg nok kjenner på en enda lavere toleranse for nå.. Anonymkode: 12d5c...16a
Rosatoast Skrevet 4. mars 2022 #2 Skrevet 4. mars 2022 Neste gang hun dukker opp uten forvarsel, sier du at dette passer dårlig - dere er på vei ut etc. Neste gang hun skriver meldinger og lurer på besøk og hvordan det går - si at du er opptatt, det går bra! Dere er på vei til din familie etc. Du må nesten avvise hun pent, og hvis det ikke fungerer så får du bli mer bastant og si at det er din uke med barna, hun kan treffe de når dem er hos far. Forstår godt at det går en kule varmt med denne type dialog, det er slitsomt. Og ihvertfall etter et samlivsbrudd, hun er sikkert ensom. Kanskje eksem din også kan be hun roe seg ned litt, for du og barna trenger tid til å etablere dere. 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #3 Skrevet 4. mars 2022 Hadde begrenset kontakten veldig. De jeg kjenner med barn som er skilt holder seg til sine uker for kontakt med besteforeldre. Anonymkode: b9d9f...a14
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #4 Skrevet 4. mars 2022 Jeg er usikker på hva som er verst av det du forteller og mine ekssvigers, som ikke engang hilser på meg etter bruddet. Hva de har sagt til ungene om meg, kan jeg bare gjette meg til. Anonymkode: 348fd...d96 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #5 Skrevet 4. mars 2022 Rosatoast skrev (7 minutter siden): Neste gang hun dukker opp uten forvarsel, sier du at dette passer dårlig - dere er på vei ut etc. Neste gang hun skriver meldinger og lurer på besøk og hvordan det går - si at du er opptatt, det går bra! Dere er på vei til din familie etc. Du må nesten avvise hun pent, og hvis det ikke fungerer så får du bli mer bastant og si at det er din uke med barna, hun kan treffe de når dem er hos far. Forstår godt at det går en kule varmt med denne type dialog, det er slitsomt. Og ihvertfall etter et samlivsbrudd, hun er sikkert ensom. Kanskje eksem din også kan be hun roe seg ned litt, for du og barna trenger tid til å etablere dere. Ja det er dette jeg gjør, men hun tar ikke hintet 😅 hun eier ikke selvinnsikt og tar også ting veldig personlig, så jeg har rett og slett ikke orket 🙈 hun vil nok gjerne hjelpe til, men skjønner ikke helt at jeg ikke ønsker mammaen til eksmannen min her i tide og utide og til å rydde og ordne i mitt hus.. Jeg klarer meg jo selv. Men du har nok rett, må kanskje bare være mer direkte. Anonymkode: 12d5c...16a
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #6 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hadde begrenset kontakten veldig. De jeg kjenner med barn som er skilt holder seg til sine uker for kontakt med besteforeldre. Anonymkode: b9d9f...a14 Dette jeg har inntrykk av at kanskje er det vanligste også 🤔 en gang i mellom er selvfølgelig ok. Anonymkode: 12d5c...16a
Rosatoast Skrevet 4. mars 2022 #7 Skrevet 4. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Ja det er dette jeg gjør, men hun tar ikke hintet 😅 hun eier ikke selvinnsikt og tar også ting veldig personlig, så jeg har rett og slett ikke orket 🙈 hun vil nok gjerne hjelpe til, men skjønner ikke helt at jeg ikke ønsker mammaen til eksmannen min her i tide og utide og til å rydde og ordne i mitt hus.. Jeg klarer meg jo selv. Men du har nok rett, må kanskje bare være mer direkte. Anonymkode: 12d5c...16a Det kan være ubehagelig å være direkte og avvisende, man vet som regel at mennesket mener godt. Det du beskriver her er veldig grenseoverskridende, og hun som en voksen dame burde skjønne at man ikke roter i andre sitt hus.. Kanskje du skulle sendt hun en sms, vær vennlig og spør hvordan det går - så skriver du videre at du syntes relasjonen deres er problematisk fordi du og *** er ikke gift lengre, og du føler du trenger avstand fra både hun og andre i familien deres fordi du nå skal etablere deg på nytt og du trenger tid for deg selv og dine nærmeste . Eller noe i den duren Endret 4. mars 2022 av Rosatoast 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå