Nafiaa Skrevet 4. mars 2022 #1 Del Skrevet 4. mars 2022 Mulig jeg spør dumt her, men tenkte jeg kunne høre om noen vet. Jeg er en kvinne uten bil, så får ikke kjørt ned selv. Jeg er helsefagarbeider, men såklart bare med vanlig erfaring innen sårstell osv. Men jeg tenker det kan være bruk for meg både med småting som sår, men også organisering, støtte osv. Men kan jeg bare kontakte hjelpeorganisasjoner som skal ned på grensen og si jeg vil være med? Eller hva gjør jeg for å bidra med hjelp der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 4. mars 2022 #2 Del Skrevet 4. mars 2022 Ville kontaktet hjelpeorganisasjonene i forkant og hørt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 4. mars 2022 #3 Del Skrevet 4. mars 2022 (endret) Du hjelper best ved å gi penger til de større organsisasjoner og holde deg langt unna. Et stort problem i konfliktområder er folk som vil «hjelpe», men dette skaper store køer på grenseoverganger, genererer veldig mye avfall og krever store ressurser for koordinering. Ofte må de tilfeldige frivillige også ivaretas fordi de ikke er kvalifiserte psykisk eller fysisk. Det er en grunn til at opptakskravene til delegater i organisasjonene er STRENGE. Så: gi penger. Hold deg unna. Som helsefagarbeidet kan det tenkes at du vil være aktuell for delegatordning gjennom Røde Kors for eksempel, men du må ha veldig sterk psyke og fysikk - samt en god porsjon erfaring. Du sendes ikke til Ukraina uansett. Med mindre du var spesielt kvalifisert. Du kan hjelpe ved å være frivillig hjemme, for eksempel på mottak. Eller som flyktningeguide. Endret 4. mars 2022 av Fløff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå