Gå til innhold

Operere kjønnslepper. Noen som har gjort det her inne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er din erfaring i forhold til tiden det tar for sårene å gro?

Blir det veldig synlig etterpå at kjønnsleppene er operert?

Opererte du offentlig eller privat? 

Er du fornøyd med det endelige resultatet?

Anonymkode: 469ee...25b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

• 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Lurer fortsatt. Noen har vel erfaring?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har ei venninne som har gjort det i Afrika.

Ho fikk kjønnsleppene kuttet av og så sydd igjen. 

Anonymkode: e1933...de1

??

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har ei venninne som har gjort det i Afrika.

Ho fikk kjønnsleppene kuttet av og så sydd igjen. 

Venninnen min dro også til Afrika for og gjøre det, hun var ganske heldig siden faren hennes betalte hele operasjonen.

Anonymkode: 38a4d...560

AnonymBruker
Skrevet

La nå de kjønnsleopene være, lær deg å elske kroppen din. 

Anonymkode: c01d0...397

AnonymBruker
Skrevet

Hva er feil med kjønnsleppene dine...?

Anonymkode: 9af10...353

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva er feil med kjønnsleppene dine...?

Takk for at du spør og ikke bare latterliggjør problemet mitt. De indre kjønnsleppene er unormalt lange og gir mye plager i hverdagen. Jeg kan ikke gå med klærne jeg ønsker da kjønnsleppene stadig kommer i klem. De må rulles inn i skjeden for ikke å være i veien eller komme i klem. Ved sex må de brettes eller rulles vekk og holdes unna for ikke å bli med inn i skjeden. Det gjør vondt å ha sex uten å fysisk holde de vekk. Å bli med venner på sykkeltur går ikke da jeg ikke har kunnet sykle siden småbarnstiden på trehjulsykkel. Jeg kunne heller aldri bli med venninner på ridesenter. Idrett har vært vanskelig fordi de kommer i klem ved løping. Gynekologen som henviste meg til operasjon forstod ikke at dette ikke var henvist for før (jeg er over 30 år nå). Det er såpass at jeg får dekket operasjon på offentlig sykehus, men er usikker på om de vil operere med godt resultat der. Det er jo bare å se på responsen i andre innlegg at dette er et problem som folk flest bagatelliserer eller latterliggjør. Lurer da på andres erfaring og om de har operert seg offentlig eller privat og eventuelt om de er fornøyd i ettertid. Er redd dette ikke er noe de vil prioritere å gjøre spesielt vellykket på offentlig sykehus. Vet operasjonen er kun ukomplisert inngrep og bør lett kunne gjøres vellykket, men dette er ikke allmenn akseptert som et problem. Jeg plages mye og operasjonen er medisinsk betinget, men man ønsker selvsagt et ok resultat likevel.

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for at du spør og ikke bare latterliggjør problemet mitt. De indre kjønnsleppene er unormalt lange og gir mye plager i hverdagen. Jeg kan ikke gå med klærne jeg ønsker da kjønnsleppene stadig kommer i klem. De må rulles inn i skjeden for ikke å være i veien eller komme i klem. Ved sex må de brettes eller rulles vekk og holdes unna for ikke å bli med inn i skjeden. Det gjør vondt å ha sex uten å fysisk holde de vekk. Å bli med venner på sykkeltur går ikke da jeg ikke har kunnet sykle siden småbarnstiden på trehjulsykkel. Jeg kunne heller aldri bli med venninner på ridesenter. Idrett har vært vanskelig fordi de kommer i klem ved løping. Gynekologen som henviste meg til operasjon forstod ikke at dette ikke var henvist for før (jeg er over 30 år nå). Det er såpass at jeg får dekket operasjon på offentlig sykehus, men er usikker på om de vil operere med godt resultat der. Det er jo bare å se på responsen i andre innlegg at dette er et problem som folk flest bagatelliserer eller latterliggjør. Lurer da på andres erfaring og om de har operert seg offentlig eller privat og eventuelt om de er fornøyd i ettertid. Er redd dette ikke er noe de vil prioritere å gjøre spesielt vellykket på offentlig sykehus. Vet operasjonen er kun ukomplisert inngrep og bør lett kunne gjøres vellykket, men dette er ikke allmenn akseptert som et problem. Jeg plages mye og operasjonen er medisinsk betinget, men man ønsker selvsagt et ok resultat likevel.

Greia er at det er SVÆRT få som har dette problemet, derfor får du ikke mange seriøse svar her. Det er ikke mange nok å ta av. 

Hadde det vært meg som hadde hatt så mange plager, så hadde jeg gått offentlig. Hadde jeg vært rik ville jeg gått privat. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Greia er at det er SVÆRT få som har dette problemet, derfor får du ikke mange seriøse svar her. Det er ikke mange nok å ta av. 

Hadde det vært meg som hadde hatt så mange plager, så hadde jeg gått offentlig. Hadde jeg vært rik ville jeg gått privat. 

Det er trist at så mange har behov for å latterliggjøre andres problemer på den måten noen driver med her inne. Jeg skjønner selvsagt at de som skriver så mye tull er små unger som ikke vet bedre, men likevel synd at de driver på sånn.

Takk for forståelse og støtte. Jeg er ikke rik og tenker derfor jeg bør kunne stole på at det offentlige kan fikse dette greit. Men hadde jeg hatt penger ville jeg nok gjort noe privat for lenge siden. Dette har vært stor belastning gjennom livet.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det er trist at så mange har behov for å latterliggjøre andres problemer på den måten noen driver med her inne. Jeg skjønner selvsagt at de som skriver så mye tull er små unger som ikke vet bedre, men likevel synd at de driver på sånn.

Takk for forståelse og støtte. Jeg er ikke rik og tenker derfor jeg bør kunne stole på at det offentlige kan fikse dette greit. Men hadde jeg hatt penger ville jeg nok gjort noe privat for lenge siden. Dette har vært stor belastning gjennom livet.

Bare skumles de idiotiske svarene å gå videre. Det er idioter overalt, også på forum :) 

Jeg tenker at du kan stole på det offentlige. Men jeg har selv aldri operert noe som helst. Kan du ikke få snakke med kirurgen, og høre litt om hva hn planlegger å gjøre, fortelle om hvilket resultat du ønsker? Så kjenner du hva magefølelsen sier. Du merker vel hvis dere er på totalt forskjellige planeter. Ønsker deg lykke til uansett :) 

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Du bør fine noe privat i Afrika. Det er bra og billig.

Er du tilbakestående eller? Folk reiser ikke til Afrika for en slik operasjon «billig» vet du hvor mye der koster å reise til Afrika eller ? Hva om man får komplikasjoner ? 

Anonymkode: e2f24...1fc

• Liker 2
Skrevet

Snakk med en gynekolog om problemet... Jeg kjenner ei som har likt problem som deg som har hatt lyst til og operere. Men tror ikke hunhar turt enda.... Jeg har også svære lepper men ikke så de plager meg... 

AnonymBruker
Skrevet
Rosaullteppe skrev (2 minutter siden):

Snakk med en gynekolog om problemet... Jeg kjenner ei som har likt problem som deg som har hatt lyst til og operere. Men tror ikke hunhar turt enda.... Jeg har også svære lepper men ikke så de plager meg... 

Det var gynekolog som tok det opp uoppfordret. Jeg har aldri turt å nevne dette selv. Det ble tatt opp på en vanlig rutinekontroll for celleprøver og hun henviste meg til sykehuset for operasjon og jeg fikk beskjed der om at dette vil de operere. Men så er jeg bare usikker på andres erfaring med den slags operasjoner på offentlig sykehus.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det var gynekolog som tok det opp uoppfordret. Jeg har aldri turt å nevne dette selv. Det ble tatt opp på en vanlig rutinekontroll for celleprøver og hun henviste meg til sykehuset for operasjon og jeg fikk beskjed der om at dette vil de operere. Men så er jeg bare usikker på andres erfaring med den slags operasjoner på offentlig sykehus.

Åja.. Skjønner. Forresten... Kom på det nå. Mamma har operert faktisk... Hun sa det var jævlig vondt.... Men tror mest hun mente det var vondt og sitte pga stinga... Og leppene hovnet jo opp så var jo vondt. Men tror ikke hun angrer. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Bare skumles de idiotiske svarene å gå videre. Det er idioter overalt, også på forum :) 

Jeg tenker at du kan stole på det offentlige. Men jeg har selv aldri operert noe som helst. Kan du ikke få snakke med kirurgen, og høre litt om hva hn planlegger å gjøre, fortelle om hvilket resultat du ønsker? Så kjenner du hva magefølelsen sier. Du merker vel hvis dere er på totalt forskjellige planeter. Ønsker deg lykke til uansett :) 

Tusen takk! Jeg bør nok snakke mer med kirurgen før selve operasjonen ja. Alt gikk så fort og jeg forstår jo at dette er nedprioriterte saker, men likevel viktig for meg 😉  

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tusen takk! Jeg bør nok snakke mer med kirurgen før selve operasjonen ja. Alt gikk så fort og jeg forstår jo at dette er nedprioriterte saker, men likevel viktig for meg 😉  

Det er nok ikke nedprioritert saker. Det er mange som sliter med mye forskjellig. Men det snakkes ikke om sant.... Jeg har konissert meg /operert oppi livmorhalsen 2 ganger nå... Flaut og ligge der og skreve men jeg har heldigvis sovet hver gang.... De er flinke.... Men se for deg selv før du bestemmer deg hvordan du vil dem skal se ut... Hvilken lengde du vil ha ❤️

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er du tilbakestående eller? Folk reiser ikke til Afrika for en slik operasjon «billig» vet du hvor mye der koster å reise til Afrika eller ? Hva om man får komplikasjoner ? 

Anonymkode: e2f24...1fc

Kanskje ikke så lurt å kalle andre tilbakestående når du går glipp av poenget. ;) Det er en dårlig referanse til kvinnelig kjønnslemlestelse.

Anonymkode: ac004...05e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kanskje ikke så lurt å kalle andre tilbakestående når du går glipp av poenget. ;) Det er en dårlig referanse til kvinnelig kjønnslemlestelse.

Anonymkode: ac004...05e

Tenderer vel til mangel på både IQ og EQ å kombinere den slags dårlige referanser til kvinnelig kjønnslemlestelse med å gi råd til en som sliter og ber om andres erfaring på forumet. Jeg tenker at dette er unger som har det gøy på andres beksotning, men at noen kaller den slags morsomheter for tilbakestående eller lavmåls er da fullt forståelig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har operert de indre kjønnsleppene av lignende grunner som deg, men på privat klinikk. Gikk helt fint, ikke så ille som jeg trodde.

Det er imidlertid viktig å huske for andre unge eller usikre at de fleste kvinner har lengre indre enn ytre kjønnslepper, så ikke tro det er unormalt og gjør det av den grunn. Menn elsker dem. Men er det plagsomt så er det en annen sak. 

Anonymkode: c6ffd...637

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...