AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #1 Skrevet 4. mars 2022 Altså det kan jo tenkes at de helt ærlig bare har glemt det. Medisinerte mennesker liker jo å være medisinert. Ifølge hva de selv sier i hvert fall. Det gjelder medisinering for diverse psykiske tilstander, ikke om de har husket å ta insulinskudd eller whatever. Anonymkode: a3133...a48 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #2 Skrevet 4. mars 2022 Det er frekt, ja. Anonymkode: ef110...28d 9 2
Daria Skrevet 4. mars 2022 #3 Skrevet 4. mars 2022 Jeg kan si Har du ikke tatt pillene dine i dag? til broren min med ADHD hvis han er påfallende mer urolig enn normalt - det er innenfor vår intern-søskenhumor. Jeg ville aldri sagt det til andre - det blir veldig frekt veldig fort. 7
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #4 Skrevet 4. mars 2022 De fleste som tar medisiner for psykiatriske diagnoser kan fint glemme en dose uten at det merkes, de må droppe dem over tid for å miste effekt. Så ja, her vil det være frekt. Jeg kan derimot spør datteren min som har adhd om hun har glemt dagens dose, men det spørs om hun hadde tatt det godt om "hvem som helst" hadde spurt. Anonymkode: 0c586...24a 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #5 Skrevet 4. mars 2022 For egen del(ADD) kommer det veldig an på forholdet mellom meg og den som spør. Jeg hadde ikke tatt det godt fra svigermor, for hun har en tendens til å komme med "morsomheter" på andres bekostning og vifte det bort med at det bare var en spøk. I tillegg har hun ikke greie på sånt, som hun sier, så hun kan være litt på jordet ifht hva som skyldes hva. Samboer og svigerinne har også add/adhd, så vi tre kan fint spørre om en annen har husket medisinen. (Dårlig hukommelse er tross alt en av utfordringene med diagnosen😅) Anonymkode: a8f88...696 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #6 Skrevet 4. mars 2022 Ja. Det er frekt. Det er også frekt å spør om ei dame har mensen, hvis hun oppfører seg som hun har mensen. Anonymkode: 3aec2...875 1 1
Laraa Skrevet 4. mars 2022 #7 Skrevet 4. mars 2022 Det kommer jo an på relasjonen. Til samboeren din må det jo være innafor, men å spørre en kollega du ikke kjenner så godt, nei og atter nei.
Jadaomatte Skrevet 4. mars 2022 #8 Skrevet 4. mars 2022 (endret) Spørs på relasjonen og måten man spør på. Jeg vil gjerne at noen spør 10 ganger mer enn 1 gang for lite, siden jeg bli så dårlig Ikke spør sånn ala; har du mensen eller?!» måte. Men mer om medisin/medisinering generelt. Endret 4. mars 2022 av Jadaomatte
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #9 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): For egen del(ADD) kommer det veldig an på forholdet mellom meg og den som spør. Jeg hadde ikke tatt det godt fra svigermor, for hun har en tendens til å komme med "morsomheter" på andres bekostning og vifte det bort med at det bare var en spøk. I tillegg har hun ikke greie på sånt, som hun sier, så hun kan være litt på jordet ifht hva som skyldes hva. Samboer og svigerinne har også add/adhd, så vi tre kan fint spørre om en annen har husket medisinen. (Dårlig hukommelse er tross alt en av utfordringene med diagnosen😅) Anonymkode: a8f88...696 Men jo, sånn generelt sett er det egentlig frekt og ikke noe man spør hvemsomhelst om. Anonymkode: a8f88...696
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #10 Skrevet 4. mars 2022 Grunn nok til å aldri snakke med deg igjen. Lær deg folkeskikk. Anonymkode: 4d0bb...9d2 3
Jadaomatte Skrevet 4. mars 2022 #11 Skrevet 4. mars 2022 Jadaomatte skrev (6 minutter siden): Spørs på relasjonen og måten man spør på. Jeg vil gjerne at noen spør 10 ganger mer enn 1 gang for lite, siden jeg bli så dårlig Ikke spør sånn ala; har du mensen eller?!» måte. Men mer om medisin/medisinering generelt. Måtte springe for å sjekke om jeg hadde tatt de i dag…🤣 det hadde jeg.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #12 Skrevet 4. mars 2022 Jeg tenker det kommer an på hvor godt man kjenner hverandre og ikke minst hvordan man sier det. Det skal definitivt ikke brukes som en hersketeknikk eller på en ekkel måte, og jeg mener du skal kjenne folk meget godt før du spør om det. Men er det en av dine nærmeste og du kjenner symptombildet deres godt - og du for alvor tenker at det kan være glemte medisiner, så kan man spørre på en fin måte. Gjerne etter man har spurt hvordan personen har det, og kanskje at man har uttrykt på ett eller annet vis at man synes personen er litt annerledes enn han/hun pleier. Anonymkode: f9e9e...c05 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #13 Skrevet 5. mars 2022 Kommer an på Har venninne som har en vandrende psyke/humør hvor man lett merker når hun hat trapper ned. Når hun er på det sinteste, så har jeg faktisk spurt om hun har trappet mere ned (jeg som får sinnet når det ikke er bra mellom henne, partner, svigerfamilie osv) Anonymkode: 7037b...e95
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #14 Skrevet 5. mars 2022 Si det diskret og kun til vedkommende i så fall. Husker en lærer sa høyt «har du glemt å ta medisinene dine, eller?» til en jente i klassen. Jeg var naiv og blåøyd så spurte jenta høyt hva læreren hadde ment i friminuttet. Stakkars jente - fikk det høyt foran alle to ganger på samme dag🙈 Anonymkode: 64f1b...c68 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #15 Skrevet 5. mars 2022 Det er frekt så fremst du ikke er samboer eller tilsvarende nær og har innsikt i om mennesket har en tendens til å glemme de. Anonymkode: 76e76...6c0
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #16 Skrevet 5. mars 2022 Ja, det har du ingenting med faktisk. Anonymkode: d648a...463
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå