Gå til innhold

Kjæresten min vil ikke dele på Jodix tablettene

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Herregud. Apoteket får det inn igjen. Bare dra å kjøp

Anonymkode: 6a4b8...31b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

At en skal ha beredskapslager i hjemmet er gammelt nytt. Du kan vel skaffe deg Jodix selv, som andre gjør. 

Anonymkode: d41d8...ac6

Det er utsolgt på alle apotek, også nettapotek

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Herregud. Apoteket får det inn igjen. Bare dra å kjøp

Anonymkode: 6a4b8...31b

Utsolgt til 20 april fra grossisten 

Ts

Anonymkode: 0cedc...9aa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er at jeg mistenker det er utsolgt på apotek fordi også en drøss med mennesker over 40 har hamstret jodtabletter.

• Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts

Apotera har på nett, kjøpte i dag tidlig 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette kan du lese deg til selv. Alle husstander har fått brosjyre om det, og info finnes på dsb.no. Ikke bruk kg som info til noe såpass alvorlig da, vær så snill.

Anonymkode: ebe47...409

Når, hvor? 

Anonymkode: 62247...9a3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om du kan få tak i selv eller ei, så er det rimelig lite omtenksomt å ikke sikre barnet til samboeren samtidig med sitt eget. En slik mann er ikke en mann som hadde forblitt min i noe særlig lang tid.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Salg fra grossistene har vært  stanset mens samfunnskritiske funksjoner har kartlagt hva de trenger av jod tabletter, det har de nå gjort, så apotekene vil snart få mer på lager. Forøvrig skal kommunene ha et beredskapslager for å kunne distribuere jod tbl til barn/unge, gravide, ammende og de funksjoner som ikke kan holde seg inne i 2 døgn. Vi fikk samtykkeskjema fra skolen vår i dag på at de skulle kunne gi barna jod tabletter ved en atomhendelse.

Anonymkode: 00ad9...f2c

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Alivamale skrev (Akkurat nå):

Det verste er at jeg mistenker det er utsolgt på apotek fordi også en drøss med mennesker over 40 har hamstret jodtabletter.

Nemlig!

Mange har ikke fått med seg at det hovedsaklig er til de under 18, og under 40 hvis det blir skikkelig ille 

Ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts

Farmasiet.no tror jeg får inn fortløpende. Jeg melde meg på og fikk varsel da de fikk det inn på lager igjen.

Anonymkode: 6fdd8...f67

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjæresten min har skaffet seg en pakke med Jod tabletter i tilfelle atomulykke.

Han har et barn på 10 og jeg har et barn som er 18 år, og våre barn trenger da kun én jod tablett hvis det blir nødvendig.

Han har laget seg et utstyrslager i tilfelle ulykken er ute, mens jeg har ingen verdens ting utenom mat i huset.

Siden Jodix er utsolgt spurte jeg kjæresten om jeg kunne få eller kjøpe en tablett av han til sønnen min, i tilfelle det blir nødvendig, men da fikk jeg nei !

Han sier han trenger alle tablettene selv til barnet sitt.

Da sier jeg at det er kun én tablett barn skal ha, men det virker ikke som det går inn🤔

Snakk om å være sær.

Vi er særboere, har vært sammen et par år og han kjenner barnet mitt godt

Hva med å ta ansvar for deg selv og dine? Klarer han å kjøpe så kan du også klare det.

Anonymkode: 355fd...1ff

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva med å ta ansvar for deg selv og dine? Klarer han å kjøpe så kan du også klare det.

DET ER UTSOLGT

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når, hvor? 

I 2018 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke nødvendig med en 10pk til en familie på 2. 

Anonymkode: 88169...289

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Synes begge er litt sære her.

Selvsagt deler man!

Samtidig er det litt irriterende med folk som ikke bare kan fikse ting selv og lener seg på andre, om du ofte er sånn så kan jeg forstå frustrasjonen. 

Anonymkode: 6bb75...fdb

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Når, hvor? 

Det kom i 2017. Og det ligger også på nettet, og det har stått i media tusenvis av ganger og opplyst på tv flere ganger.

Anonymkode: d41d8...ac6

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Alivamale skrev (4 minutter siden):

Jeg var på Apoteket for å kjøpe Jodix i dag. Kom 20 minutter før åpningstid og det var allerede kø. Jeg fikk min boks med Jodix, men omtrent alle andre som stod i køen med meg skulle ha maks antall bokser (altså 3 stk). Folk hamstrer som bare det.. 

Anonymkode: b9ec7...8c9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg hadde ikke orket et sekund mer av den mannen. Du beskriver en som kun tenker på seg og sitt. Hadde vært kroken på døra for min del. Livet er for kort til å deles med en kjip fyr! 

Anonymkode: fd280...986

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner ikke at dere stresser så...her har kommunen beredskapslager. De har til alle innbyggere x2, enda mange er over 40 år. Og har bestilt ytteligere 2000 tabletter i tilfelle noen forpakninger er ødelagte.

Kommunelegen presiserte i går på streamet kommunestyremøte at jodix ikke går ut på dato, og så lenge de ikke går i oppløsning av elde så funker de. Legemiddelfirmaene er bare nødt til å sette en dato pr av merking. Men jod i seg selv er et grunnstoff, og går aldri ut på dato. 

Anonymkode: ac929...ae9

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg var på Apoteket for å kjøpe Jodix i dag. Kom 20 minutter før åpningstid og det var allerede kø. Jeg fikk min boks med Jodix, men omtrent alle andre som stod i køen med meg skulle ha maks antall bokser (altså 3 stk). Folk hamstrer som bare det.. 

Anonymkode: b9ec7...8c9

Det er sikkert ikke lenge til folk begynner å selge Jodix på Finn.no til høystbydende

Ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skjønner ikke at dere stresser så...her har kommunen beredskapslager. De har til alle innbyggere x2, enda mange er over 40 år. Og har bestilt ytteligere 2000 tabletter i tilfelle noen forpakninger er ødelagte.

Kommunelegen presiserte i går på streamet kommunestyremøte at jodix ikke går ut på dato, og så lenge de ikke går i oppløsning av elde så funker de. Legemiddelfirmaene er bare nødt til å sette en dato pr av merking. Men jod i seg selv er et grunnstoff, og går aldri ut på dato. 

Anonymkode: ac929...ae9

Bor i landets største kommune, så tviler på at kommunen har til alle som trenger det.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...