Gå til innhold

Kjæresten min vil ikke dele på Jodix tablettene

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest loveli
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Synes begge er litt sære her.

Selvsagt deler man!

Samtidig er det litt irriterende med folk som ikke bare kan fikse ting selv og lener seg på andre, om du ofte er sånn så kan jeg forstå frustrasjonen. 

Anonymkode: 6bb75...fdb

Enig i denne!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Da hadde jeg faktisk dumpet han.. Det er nok til å dele.

Anonymkode: 4dabb...81f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle barn får vel på skole/barnehage . Heller ikke fått tak i, men fikk meld fra skolen om dette i går

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er sært....unner han ikke barnet ditt å få der i stedet for å ruge på tablettene selv? Det er ikke innafor!

Anonymkode: 83152...597

TS unner visst ikke barna sine tabletter selv, åpenbart. Så ser ikke helt problemet.

Dette er noe vi har visst om i flere tiår - altså at behovet kan komme. At kjæresten til TS har vært klok, mens TS har gitt faen, skal vel ikke kjæresten lide for? Det vil si, det er jo åpenbart, i følge denne tråden.

Og vi kan faktisk komme i situasjoner hvor det er behov for flere enn én tablett per person. Men nå er tiden inne for å kritisere de som har vært føre var, og ignorere at man selv har vært slepphendt mtp. sikkerhet. Mye enklere å beskylde typen for å være egoist - selv om han tenker på sine nærmeste først og fremst.

Anonymkode: fac7c...d29

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, mod.
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg trodde man ikke skulle bryte forseglingen, for å kunne dele? 

Uansett, vanvittig hensynsløst!

Anonymkode: 32b3f...fae

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS unner visst ikke barna sine tabletter selv, åpenbart. Så ser ikke helt problemet.

Dette er noe vi har visst om i flere tiår - altså at behovet kan komme. At kjæresten til TS har vært klok, mens TS har gitt faen, skal vel ikke kjæresten lide for? Det vil si, det er jo åpenbart, i følge denne tråden.

Jeg har vært uvitende

Ts

Anonymkode: 0cedc...9aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Nassenøff skrev (1 time siden):

Alle barn får vel på skole/barnehage . Heller ikke fått tak i, men fikk meld fra skolen om dette i går

Forutsatt at det smeller mellom kl 7 og 16 da! Om det skjer midt på natt eller i helg så må en ta det FØR en går ut og blir utsatt for stråling. Tablettene mister virkning etter allerede 2 timer i stråling.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg trodde man ikke skulle bryte forseglingen, for å kunne dele? 

Uansett, vanvittig hensynsløst!

Anonymkode: 32b3f...fae

Jeg fikk beskjed på apoteket at selv om de i praksis er evigvarende, til tross for utløpsdato i september, så forringes de fortere om jeg åpner boksen.

Anonymkode: d694c...636

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditt barn er over 18, det er barn under 18 som er i høyere risiko. pillene varer ikke lenge heller. Du tror vel ikke at 1 pille varer for flere mnd? 

Dere er kjærester, men særboere. At din kjæreste har ett kriselager er jo hans, du bør jo ha ett selv.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville delt. Har kjøpt tabletter til OSS. Det vil si henne og hennes barn også. Men jeg deler ikke ut til fremmede som er så dumme å ikle ha kjøpt. Dette har stått på beredskapsplanen alle skal ha. Og man har hatt flere år på å skaffe det. Holdbarheten er bare tull. Den varer. Det sier apoteket nå også. 
når det skjer en ulykke vil jeg vurdere hvem som kan få av lageret mitt. Det er en fin byttemulighet. Kanskje trenger vi transport og noen trenger jod. Men deler ikle til fremmede før det

Grunnen til at de sier kvinner og barn er fordi de ikke har nok til alle. Sånne prioriteringer vil komme med masse. Men det er mye det ikke beskytter mot også. Hud og lunger. Har dessverre ikke gassmaske til barna og tror det hadde vært tungt og uforståelig for de små å ha det på

Anonymkode: 1297c...42b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
56 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjæresten min har skaffet seg en pakke med Jod tabletter i tilfelle atomulykke.

Han har et barn på 10 og jeg har et barn som er 18 år, og våre barn trenger da kun én jod tablett hvis det blir nødvendig.

Han har laget seg et utstyrslager i tilfelle ulykken er ute, mens jeg har ingen verdens ting utenom mat i huset.

Siden Jodix er utsolgt spurte jeg kjæresten om jeg kunne få eller kjøpe en tablett av han til sønnen min, i tilfelle det blir nødvendig, men da fikk jeg nei !

Han sier han trenger alle tablettene selv til barnet sitt.

Da sier jeg at det er kun én tablett barn skal ha, men det virker ikke som det går inn🤔

Snakk om å være sær.

Vi er særboere, har vært sammen et par år og han kjenner barnet mitt godt

Du vet at kommunene har nok til alle under 18 år og vil dele ut? Han har ikke bruk for dem. 

Anonymkode: 94b41...749

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Grunnen til at de sier kvinner og barn er fordi de ikke har nok til alle. Sånne prioriteringer vil komme med masse. Men det er mye det ikke beskytter mot også. Hud og lunger. Har dessverre ikke gassmaske til barna og tror det hadde vært tungt og uforståelig for de små å ha det på

Anonymkode: 1297c...42b

Hva i all verden skal en med gassmasker? Vi løp ikke omkring med gassmasker i 1986.

Anonymkode: d41d8...ac6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har vært uvitende

Ts

Uvitende? Eller bare ignorert kunnskapen som har blitt servert? 

For dette er virkelig ikke noe nytt, og det er noe som har blitt tatt opp med jevne mellomrom ifbm. hva man bør ha i beredskap hjemme. Tematikken kommer med jevne mellomrom, og det er ikke veldig lenge siden det var fokus på hva man bør ha lagret (våren 2020 bidro til økt fokus).

Joda, man kan påberope seg å være uvitende, men det er jaggu ingen andres skyld, og ingen andres ansvar å ordne opp i det.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du vet at kommunene har nok til alle under 18 år og vil dele ut? Han har ikke bruk for dem. 

Det forutsetter jo at ungene er i skole/barnehage når man får beskjed om å ta tablettene.

Anonymkode: d2670...ae6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det forutsetter jo at ungene er i skole/barnehage når man får beskjed om å ta tablettene.

Anonymkode: d2670...ae6

Det forutsetter også at kommunen faktisk har nok tabletter. Nabokommunen her jeg bor har allerede gått ut med at det har de ikke..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Bor i landets største kommune, så tviler på at kommunen har til alle som trenger det.

Ts

Du bor i Kauto? Da har de sikkert. :) Ikke så langt unna her😂

Anonymkode: ac929...ae9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Utsolgt til 20 april fra grossisten 

Ts

De fleste apotekene får inn igjen neste uke

Anonymkode: 6a4b8...31b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei det visste jeg ikke

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du bor i Kauto? Da har de sikkert. :) Ikke så langt unna her😂

Anonymkode: ac929...ae9

Folketallet mente jeg

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Alivamale skrev (44 minutter siden):

Det verste er at jeg mistenker det er utsolgt på apotek fordi også en drøss med mennesker over 40 har hamstret jodtabletter.

En drøss over 40 har nok fulgt anbefalingene om å skaffe seg Jodex på vegne av seg selv og NABOER. 

Anonymkode: 50880...81f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...