Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

...

Hvordan var den for dere som har opplevd brudd med barn? Hvordan ble forholdet til eksen etter brudd og hvordan har sambeid med barn(a) vært i etterkant? 

Jeg og min partner har nådd bunnen og ingen av oss har mere å gi, vi har prøvd. Vi vet begge hvilke vei det går. Men det er sårt og emosjonelt drenerende. Vi er helt utmattet av dette begge to. 

Men det er skummelt. Alt! Bosted, deling av barn, økonomi ect. Jeg fatter ikke hvor jeg skal begynne!?! 

Først banken? 

Hvordan gikk det med dere i tiden før bruddet og i etterkant? 

Anonymkode: 63192...57e

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er i startgropen på det samme. Ingen krangling, men har ikke snakket sammen på 5 uker. Jeg føler meg helt ferdig nå, hatt tøffe perioder tidligere, men han er så langt fra den jeg forelsket meg i for 17 år siden. Ønsker ikke å være med han. Men så er det felles barn og hjem da. Ingen av oss har råd til å beholde huset. Ingen rimelige boligalternativer i skolekretsen. Ønsker ikke at barna må skifte skole, trives så godt… 

Å gå til trang økonomi og mindre slingrinsmonn…

Anonymkode: b7859...7c0

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Første jeg gjorde var å ta kontakt med banken og se hva jeg kunne få i lån. Fikk tak i et rimelig rekkehus som jeg pusset opp litt og litt. 

Samvær var vanskelig, men etter ett år med prøving og feiling ble vi enige og har hatt et godt samarbeid etter det. Men var vondt å stå i med tanke på alle følelser involvert også og en sint og frustrert eks. Viktigste er vel å ikke hisse seg opp, forståelse og god kommunikasjon. Kommer mye an på partneren også. Alltid sette barnas behov først og hva som er det beste for dem. 

Anonymkode: b9171...d91

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar og for at dere ønsker å dele med meg, det setter jeg stor pris på❤️ 

TS

Anonymkode: 63192...57e

AnonymBruker
Skrevet

Ringte banken og et meglerfirma som hadde husbankhus, et par dager etterpå sign jeg kontrakt på nytt hus. Det er vondt og tøfft å stå i. Huset skal gjøres klar for salg og vi bor sammen. Jeg føler jeg gjør det jeg må, mens inni meg føler jeg meg som et vrak med klomp i magen/halsen og kroppen er utmattet. Jeg vet at det blir bedre med tiden og når jeg flytter, men det er ikke dette jeg ville men jeg vet at det er til det beste. Lykke til❤

Anonymkode: 358db...62e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Grunnen til at du får få svar er fordi det er tatt opp mange ganger, så det er lurt å søke så får du masse input. :) 

Det er tøft å skille seg, ikke minst for barnas del. Men det går bra til slutt. Vi valgte å la barna bo i huset mens vi flyttet in og ut et halvt år, det fungerte veldig bra og barna fikk vent seg til situasjonen før de måtte begynne å flytte på seg. Flyttet nærme, så de går mellom husa som de vil. Samarbeidet fungerer utmerket, snakker stadig sammen om det ene og andre. Tre år siden nå og alt vel, det verste var over på et år egentlig, men først nå jeg har sluttet å syns synd på barna etc. De sier de har det bra og det virker slik også. Vi brukte skilsmisseadvokat for å ikke ende i krangel, dyrt men anbefales. Lykke til! 

Anonymkode: 33557...6e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...