Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg hadde en one night stand for litt siden og nå er jeg gravid. Jeg er 21 år gammel og fremdeles student, så en baby er ikke en del av planen. Jeg har ikke hatt noen kontakt med faren siden vi møttes, og han bor i en annen by. Jeg har verken vært gravid eller tatt abort før og vet ikke hva som er vanlig å gjøre, spesielt når faren ikke er i bildet. Burde jeg prøve å kontakte ham bare for å si at jeg er gravid og skal abortere eller skal jeg la ham være?

Endret av Mahognhi
Skrivefeil
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han uansett ikke skal ha innflytelse på beslutningen, ville jeg latt det være og ikke utsatt verken ham eller meg selv for belastningen det er å involvere ham. Det hadde kanskje vært noe annet om du var i tvil om du skulle beholde eller ikke, selv om det også da var du som måtte ta den endelige beslutningen. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri fortalt noe i den situasjonen. 

Anonymkode: 044a2...825

• Liker 4
  • Nyttig 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Synes det er helt greit når man ikke har et forhold til vedkommende. Hadde dere vært kjærester, burde du ha sagt noe, men i din situasjon er det helt riktig å la være.

Skrevet

Jeg hadde ikke sagt noe, og mener det er helt greit.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

La han være. Og til neste gang, bruk prevensjon!

Anonymkode: 34d8d...5a5

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke sagt noe i denne situasjonen. Hadde vært noe annet om dere var kjærester 

Anonymkode: 3eda7...7c9

AnonymBruker
Skrevet

Ikke med mindre du tenker at han kan påvirke valget ditt. 

Om han sier du må beholde - og at han tar alt ansvaret fra dagen babyen er født? Kommer du til å endre beslutning?

Anonymkode: 09ecb...575

Skrevet
Mahognhi skrev (29 minutter siden):

Jeg hadde en one night stand for litt siden og nå er jeg gravid. Jeg er 21 år gammel og fremdeles student, så en baby er ikke en del av planen. Jeg har ikke hatt noen kontakt med faren siden vi møttes, og han bor i en annen by. Jeg har verken vært gravid eller tatt abort før og vet ikke hva som er vanlig å gjøre, spesielt når faren ikke er i bildet. Burde jeg prøve å kontakte ham bare for å si at jeg er gravid og skal abortere eller skal jeg la ham være?

Fortell.

Menn har bare gått av å vite at knulling fører til unger.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du likevel skal ta abort er det ingen vits i å involvere han du lå med. Husk beskyttelse neste gang. 

Anonymkode: 67ec1...b4f

AnonymBruker
Skrevet

Si ifra. Både for å minne på samtale om prevensjon og fordi det kan være nyttig for en mann i senere tid å vite at han kan befrukte en kvinne (for eksempel hvis han møter på ufrivillig barnløshet) 

Anonymkode: a9947...992

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
O.G. skrev (32 minutter siden):

Fortell.

Jeg er faktisk enig i dette. 

Og selv om du gledelig tar abort er det en påkjenning og den syns jeg fint du kan dele med mannen som deltok. 

Om han ikke vil ha barn så kanskje han skjerper seg så slipper han å bli ufrivillig far en dag også😊

Anonymkode: 0ecb1...40f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke giddet det. Hadde bare fjerna det og gått videre med livet mitt.

Anonymkode: f32cb...556

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må du ta abort ?  Det er da mange andre som klarer å fullføre studier selvom de har fått barn.

Syns det er en helt vanvittig likegyldig og lett holdning til abort. Som å klaske til en flue liksom...

Anonymkode: 1949e...0ef

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor må du ta abort ?  Det er da mange andre som klarer å fullføre studier selvom de har fått barn.

Syns det er en helt vanvittig likegyldig og lett holdning til abort. Som å klaske til en flue liksom...

Hvorfor skal hun rettferdiggjøre aborten for deg? 

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det var vel ikke det hun spurte om. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Si ifra. Både for å minne på samtale om prevensjon og fordi det kan være nyttig for en mann i senere tid å vite at han kan befrukte en kvinne (for eksempel hvis han møter på ufrivillig barnløshet) 

Anonymkode: a9947...992

Du aner ikke hvor mange menn som er STOLTE av at de har fått ei dame gravid (og hun måtte ta abort) fordi de "er så fruktbare", "har så sterke svømmere/gode gener", etc. Jeg ville ikke gitt ham gleden av å vite det. 

Anonymkode: 5877a...0ae

• Liker 1
Skrevet

Ser ikke vitsen med å fortelle. Ser ikke at det kommer noe godt ut av det.

AnonymBruker
Skrevet
O.G. skrev (1 time siden):

Fortell.

Du har et poeng her, men jeg ville personlig ikke fortalt noe. Tenk om han er så dust at han overtaler henne til å ikke ta abort (noen menn er faktisk sånn, tro det eller ei) og så sitter hun der med en baby og en fyr som egentlig ikke bryr seg, men bare er en mann av prinsipper... 

Nei trådstarter, skal du ta abort så bare gjør det uten å snakke med han. Men du har krav på barnebidrag og diverse om du bærer ungen frem, så om du beholder så må du jo informere han helst. Din kropp og ditt valg. Mannen hadde et valg om å ikke sprute eller sprute i deg, og valgte å sprute i deg og befrukte deg, så han har ingenting han skulle sagt. 

Anonymkode: 3534b...dbd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor skal hun rettferdiggjøre aborten for deg? 

Skjerp deg !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...