AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #1 Skrevet 4. mars 2022 Jeg har søkt på flere lærerstillinger i kommunen her og fristen gikk ut 1 mars... Hvor lang tid bør jeg gi det før jeg gir opp å få en innkallelse? Jeg har kompetansen de etterspør. Anonymkode: f8155...e46
Jippijei Skrevet 4. mars 2022 #2 Skrevet 4. mars 2022 Tidligst neste uke, men etter en måned ville jeg tenkt håpet er ute. Travle hverdager gjør at de på innsiden ikke står parat dagen etter for å plukke ut søkere. Det er flere som skal lese og vurdere, og en må beramme intervju. Sånt tar tid.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #3 Skrevet 4. mars 2022 Fristen var for 3 dager siden så at du ikke har hørt noe er vel ikke så rart. De skal vel ha tid på å se gjennom det de har fått inn først også? En uke eller to, kanskje. Kommer an på hvor mange som har søkt osv. Anonymkode: 3f7bc...ce0
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #4 Skrevet 4. mars 2022 Tidligst neste uke. Hvis det er flere stillinger og mange søkere må de bruke endel tid på å få oversikt. Hvis det i tillegg er vinterferie denne uke tar det nok lenger tid. Anonymkode: a1895...233
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #5 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har søkt på flere lærerstillinger i kommunen her og fristen gikk ut 1 mars... Hvor lang tid bør jeg gi det før jeg gir opp å få en innkallelse? Jeg har kompetansen de etterspør. Anonymkode: f8155...e46 Det tar tid å gå igjennom alt de har fått inn. Vent til slutten av neste uke, hvert fall. Det samme med etter jobbintervju så tar det noen uker før du får svar. Anonymkode: f84c8...df9
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #6 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Det tar tid å gå igjennom alt de har fått inn. Vent til slutten av neste uke, hvert fall. Det samme med etter jobbintervju så tar det noen uker før du får svar. Anonymkode: f84c8...df9 Okei. De har sendt epost for to dager siden hvor det stod at de om kort tid ville kalle inn så jeg trodde kanskje det betydde at det ville skje noe i løpet av dagen idag. Håper på et intervju og en jobb! Anonymkode: f8155...e46 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #7 Skrevet 4. mars 2022 Jeg ville ringt dem hver dag for oppdatering på status. Kjedelig med frister som ikke opprettholdes av udugelig ansatte Anonymkode: f3da5...9d0
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #8 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ville ringt dem hver dag for oppdatering på status. Kjedelig med frister som ikke opprettholdes av udugelig ansatte Anonymkode: f3da5...9d0 Haha, du er morsom 😂 Anonymkode: f8155...e46 4
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #9 Skrevet 7. mars 2022 Innafor å sende epost å høre om prosessen nå? Anonymkode: f8155...e46
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #10 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Innafor å sende epost å høre om prosessen nå? Anonymkode: f8155...e46 Nei. Ikke mas. Anonymkode: e80f8...ba1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #11 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Nei. Ikke mas. Anonymkode: e80f8...ba1 Hvor lang tid bør jeg gi det før jeg bare kan innse at jeg ikke får noe intervju?? Og blir man kontakta på epost? Anonymkode: f8155...e46
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #12 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor lang tid bør jeg gi det før jeg bare kan innse at jeg ikke får noe intervju?? Og blir man kontakta på epost? Anonymkode: f8155...e46 En gang tok det 3 uker og trodde det ikke ble noe. En annen gang tok det to dager. Anonymkode: f84c8...df9
Snabeltann Skrevet 7. mars 2022 #13 Skrevet 7. mars 2022 Om det er vinterferie nå, så jobber sikkert administrasjonen (som er på jobb og har god tid nå) med det as we speak. Innafor å ta en tlf å høre hvor langt de er i prosessen nå, ja. Lykke til, håper du får jobb!
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #14 Skrevet 7. mars 2022 Var vinterferie i uke 8 her. 😊 Tar de kontakt på epost som regel? Syns det er så rart å ikke ha hørt noe... Anonymkode: f8155...e46
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #15 Skrevet 8. mars 2022 Snabeltann skrev (På 7.3.2022 den 12.34): Om det er vinterferie nå, så jobber sikkert administrasjonen (som er på jobb og har god tid nå) med det as we speak. Innafor å ta en tlf å høre hvor langt de er i prosessen nå, ja. Lykke til, håper du får jobb! Idag er det en uke siden fristen gikk ut og jeg har ikke hørt noe. Ikke vinterferie her nå. 47 søkere på to stillinger. Bare å gi opp eller? Anonymkode: f8155...e46
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #16 Skrevet 8. mars 2022 "Innen kort tid" vil jeg anse som 1-2 uker. Det tar fort 20-30 min bare å lese igjennom søknadene, så skal man gjøre vurderinger om hvem som eventuelt kan være aktuelle, og sortere disse. Så skal man drøfte det med kolleger. Noen har kanskje vinterferie eller er syke... Så skal man finne ut hvem som skal være med på eventuelt intervju, og finne ut når alle har åpne tidspunkt i kalenderen sin, før man i det hele tatt kan begynne vurdere ringe søkere. Og for hver søker som ringer "bare for å høre status" så forsinkes alt. Du kontaktes på telefon eller epost. Noen sender ut personlighetstester pr epost først, andre sender innkalling til intervju. Noen ringer for å avklare intervjutid. Avslag kommer vanligvis på epost. Noen venter helt til hele prosessen er ferdig før de sender ut avslag, noen sender ut avslag til uaktuelle samtidig som de innkaller aktuelle til intervju. Sist jeg søkte jobb i offentlig, så tok det rundt seks uker fra fristen til jeg hørte noe, jeg fikk jobben. Anonymkode: 597b6...e95
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #17 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): "Innen kort tid" vil jeg anse som 1-2 uker. Det tar fort 20-30 min bare å lese igjennom søknadene, så skal man gjøre vurderinger om hvem som eventuelt kan være aktuelle, og sortere disse. Så skal man drøfte det med kolleger. Noen har kanskje vinterferie eller er syke... Så skal man finne ut hvem som skal være med på eventuelt intervju, og finne ut når alle har åpne tidspunkt i kalenderen sin, før man i det hele tatt kan begynne vurdere ringe søkere. Og for hver søker som ringer "bare for å høre status" så forsinkes alt. Du kontaktes på telefon eller epost. Noen sender ut personlighetstester pr epost først, andre sender innkalling til intervju. Noen ringer for å avklare intervjutid. Avslag kommer vanligvis på epost. Noen venter helt til hele prosessen er ferdig før de sender ut avslag, noen sender ut avslag til uaktuelle samtidig som de innkaller aktuelle til intervju. Sist jeg søkte jobb i offentlig, så tok det rundt seks uker fra fristen til jeg hørte noe, jeg fikk jobben. Anonymkode: 597b6...e95 Når du først hørte noe var prosessen rask da?😄 Anonymkode: f8155...e46
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #18 Skrevet 9. mars 2022 Kommunen min hadde også frist 1.mars. Jeg var på intervju igår. Og en annen skole jeg har hørt fra ønsket meg på intervju neste uke. De andre skolene i kommunen har jeg ikke hørt fra ennå. Men det er heller ikke alle skoler som har oversikt over behovet ennå, lærere kan si opp så sent som 1.mai. Så slapp av. Det ordner seg nok. Anonymkode: 5c98b...97e
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #19 Skrevet 9. mars 2022 Har blitt kalt inn alt fra dagen etter søknadsfristen til tre uker etter. Anonymkode: 12d0a...335
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #20 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kommunen min hadde også frist 1.mars. Jeg var på intervju igår. Og en annen skole jeg har hørt fra ønsket meg på intervju neste uke. De andre skolene i kommunen har jeg ikke hørt fra ennå. Men det er heller ikke alle skoler som har oversikt over behovet ennå, lærere kan si opp så sent som 1.mai. Så slapp av. Det ordner seg nok. Anonymkode: 5c98b...97e Har du lyst til å dele hvilken kommune? 🙃 Anonymkode: f8155...e46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå