AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #61 Del Skrevet 16. mars 2022 Jeg er opptatt av å vise min niåring de gode historiene/eventyrene, ikke de gode voksenfilmene. Barn skal få være barn. Narnia, Harry Potter, etter hvert Ringenes Herre, Edward Saksehånd, Annie, Kamilla og tyven (for en tid siden da), nyinnspillinger fra Disney, Pirates-filmene, Tilbake til Fremtiden, Indiana Jones, ET, Courpse bride osv osv. Det finnes masse flotte eventyrfilmer som berører mange viktige livstema. Virkeligheten kan vente, la den beholde magien en stund til. Anonymkode: 1d6d2...c18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #62 Del Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 16.3.2022 den 22.26): Jeg er opptatt av å vise min niåring de gode historiene/eventyrene, ikke de gode voksenfilmene. Barn skal få være barn. Narnia, Harry Potter, etter hvert Ringenes Herre, Edward Saksehånd, Annie, Kamilla og tyven (for en tid siden da), nyinnspillinger fra Disney, Pirates-filmene, Tilbake til Fremtiden, Indiana Jones, ET, Courpse bride osv osv. Det finnes masse flotte eventyrfilmer som berører mange viktige livstema. Virkeligheten kan vente, la den beholde magien en stund til. Anonymkode: 1d6d2...c18 Ts her. Poenget mitt er at barnet ikke liker «oppdikting/eventyr/fantasti». Harry Potter, Narnia, Ringenes Herre osv faller ikke i smak. Kon-Tiki, Amundsen osv likte han godt. Husker det ble spurt om hva han ikke kan se sv alder eller hva blir for voksent. Men det vil jeg si at jeg svarer nok likt mange andre: vil skåne for alvorlig vold, død osv, spesielt mot barn. Titanic er ok fordi «alle» vet historien og hvordan det ender, og poenget er historien om skipet som ikke «kunne skulle synke». Han liker også gode varme filmer slik som «Den fantastiske historien om Benjamin Button». ts Anonymkode: 231da...a39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melpomene Skrevet 21. mars 2022 #63 Del Skrevet 21. mars 2022 36 minutter siden, AnonymBruker said: Ts her. Poenget mitt er at barnet ikke liker «oppdikting/eventyr/fantasti». Harry Potter, Narnia, Ringenes Herre osv faller ikke i smak. Kon-Tiki, Amundsen osv likte han godt. Husker det ble spurt om hva han ikke kan se sv alder eller hva blir for voksent. Men det vil jeg si at jeg svarer nok likt mange andre: vil skåne for alvorlig vold, død osv, spesielt mot barn. Titanic er ok fordi «alle» vet historien og hvordan det ender, og poenget er historien om skipet som ikke «kunne skulle synke». Han liker også gode varme filmer slik som «Den fantastiske historien om Benjamin Button». ts Anonymkode: 231da...a39 Hei TS Hvis han likte The Curious Case of Benjamin Button vil jeg foreslå Hunt for the Wilderpeople (2016). Det er en herlig historie om en "street smart" bygutt som havner i fosterhjem hos et eldre ektepar på en ranch i New Zealand og må finne utav ting med sin temmelig grinete og motvillige nye fosterfar på fottur i villmarka. Det er minimalt av vold, og det lille som er er komisk/slapstick. Filmen er utrolig hjertevarm og sjarmerende, ganske spennende og veldig veldig morsom. Ellers kan kanskje også News of the World (2020) være aktuell, western/drama med Tom Hanks og Helena Zengel. Den handler om en borgerkrigsveteran som livnærer seg ved å reise fra bygd til bygd og lese aviser for lokalbefolkningen, når han plutselig finner en ung jente som har kommet bort fra familien sin og trenger hjelp til å komme hjem. (Obs, det er en kort sekvens hvor vi ser en død mann hengt fra et tre, men det er veldig kjapt og ikke særlig grafisk. Litt skyting også, men ikke noe blod. Typisk 11-årsgrense.) Og kanskje Sherlock Holmes-universet kunne vært noe? Tror muligens Guy Ritchie sine filmer kan være litt i voldeligste laget foreløpig, men Enola Holmes (2020) er mer passende for yngre seere, med en kreativ og sjarmerende vri på Arthur Conan Doyles klassiske karakterer (her er det da Sherlock og Mycrofts geniale lillesøster som styrer showet). Det er strengt talt eventyr, men uten fantastiske/overnaturlige elementer, så kanskje det faller mer i smak. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #64 Del Skrevet 21. mars 2022 Melpomene skrev (18 minutter siden): Hei TS Hvis han likte The Curious Case of Benjamin Button vil jeg foreslå Hunt for the Wilderpeople (2016). Det er en herlig historie om en "street smart" bygutt som havner i fosterhjem hos et eldre ektepar på en ranch i New Zealand og må finne utav ting med sin temmelig grinete og motvillige nye fosterfar på fottur i villmarka. Det er minimalt av vold, og det lille som er er komisk/slapstick. Filmen er utrolig hjertevarm og sjarmerende, ganske spennende og veldig veldig morsom. Ellers kan kanskje også News of the World (2020) være aktuell, western/drama med Tom Hanks og Helena Zengel. Den handler om en borgerkrigsveteran som livnærer seg ved å reise fra bygd til bygd og lese aviser for lokalbefolkningen, når han plutselig finner en ung jente som har kommet bort fra familien sin og trenger hjelp til å komme hjem. (Obs, det er en kort sekvens hvor vi ser en død mann hengt fra et tre, men det er veldig kjapt og ikke særlig grafisk. Litt skyting også, men ikke noe blod. Typisk 11-årsgrense.) Og kanskje Sherlock Holmes-universet kunne vært noe? Tror muligens Guy Ritchie sine filmer kan være litt i voldeligste laget foreløpig, men Enola Holmes (2020) er mer passende for yngre seere, med en kreativ og sjarmerende vri på Arthur Conan Doyles klassiske karakterer (her er det da Sherlock og Mycrofts geniale lillesøster som styrer showet). Det er strengt talt eventyr, men uten fantastiske/overnaturlige elementer, så kanskje det faller mer i smak. Takk for gode tips! Har skrevet ned de to første, tenker å prøve ut de først. Takker både deg og andre for mange gode tips ellers i tråden. Og sier selvfølgelig ikke nei takk til flere tips😍 ts Anonymkode: 231da...a39 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melpomene Skrevet 21. mars 2022 #65 Del Skrevet 21. mars 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for gode tips! Har skrevet ned de to første, tenker å prøve ut de først. Takker både deg og andre for mange gode tips ellers i tråden. Og sier selvfølgelig ikke nei takk til flere tips😍 ts Anonymkode: 231da...a39 Bare hyggelig, kos dere med filmkveld ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #66 Del Skrevet 21. mars 2022 Familiefilmer med flere lag slik at både barn og voksen får utbytte. Noen gamle Disney-filmer er slik. Kommer bare ikke på noen nyere. Så bør de vel snakke norsk? Anonymkode: adca5...752 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #67 Del Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Så bør de vel snakke norsk? Nei, han leser raskt og forstår godt engelsk. Ble så vi så denne i kveld. Falt godt i smak😃 ts Melpomene skrev (6 timer siden): Hunt for the Wilderpeople (2016). Det er en herlig historie om en "street smart" bygutt som havner i fosterhjem hos et eldre ektepar på en ranch i New Zealand og må finne utav ting med sin temmelig grinete og motvillige nye fosterfar på fottur i villmarka. Det er minimalt av vold, og det lille som er er komisk/slapstick. Filmen er utrolig hjertevarm og sjarmerende, ganske spennende og veldig veldig morsom. Anonymkode: 231da...a39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #68 Del Skrevet 21. mars 2022 Max Manus Anonymkode: 6b2bf...29a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #69 Del Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 9.3.2022 den 17.20): Enig. Veldig spesielt å kutte slutten. I tillegg om ungen likte filmen så er det stor sjanse for at hun vil prøve å se slutten på egenhånd. Anonymkode: b3b90...57e Ungen min på da ca 6-7 var på besøk hos nabogutten, der satt de å så titanic på tven, alle sammen. Var sånn han lærte at folk kunne ta selvmord, det eneste han huska om filmen var han som skjøt seg selv i gode. Den jævla naboen, ungen hadde mareritt i flere dager. Anonymkode: 6b2bf...29a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2022 #70 Del Skrevet 21. mars 2022 *hodet Anonymkode: 6b2bf...29a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 21. mars 2022 #71 Del Skrevet 21. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 9.3.2022 den 0.15): Jeg ville aldri i verden latt en 9-åring se Titanic eller Schindlers liste. Anonymkode: 619f3...314 Syns mange er litt hysteriske på aldersgrenser. Jeg så mye verre filmer enn dette i enda yngre alder. Ble ikke videre traumatisert av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melpomene Skrevet 22. mars 2022 #72 Del Skrevet 22. mars 2022 20 hours ago, AnonymBruker said: Nei, han leser raskt og forstår godt engelsk. Ble så vi så denne i kveld. Falt godt i smak😃 ts Anonymkode: 231da...a39 Så flott at den falt i smak, det var koselig å høre Tipper dere kommer til å få mange flotte filmopplevelser sammen fremover, det er en herlig hobby å dele som familie. Skal ha tråden i bakhodet når jeg ser film fremover, så titter jeg inn med nye anbefalinger om jeg snubler over noe jeg tror kan kan passe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #73 Del Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 4.3.2022 den 12.53): 9åringen, gutt har snakket om Titanic men ikke sett den. Samme med Pearl Harbor. Har sett Kon-tiki og liker tydeligvis å se noe som er basert på sann historie. Kan du anbefale noen fler? Anonymkode: 231da...a39 Favoritt filmen min da jeg var 8-10 år var Titanic💗 Anonymkode: 3fe91...ade Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #74 Del Skrevet 16. juni 2022 Kamilla og Tyven Veldig nostalgisk og fin film! Anonymkode: 0375a...e75 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #75 Del Skrevet 16. juni 2022 Hvis han liker Amundsen og Kon-Tiki vil han sikkert like Against the Ice på Netflix. Den handler om danske oppdagere på Grønland i 1909. Anonymkode: d01b9...320 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #76 Del Skrevet 17. juni 2022 Gamle filmer Som stand by me, the war, tom sawyer, goonies, groundhog day, mrs doubtfire? Anonymkode: 18b90...3fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå