Gå til innhold

Har noen noengang laget en fest for deg? Og feirer du bursdagene dine?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har noen lagd en fest for deg noen gang? Jeg feiret førti nå, rimelig alene. Det handler mest om at jeg har hatt foreldre som dro meg frem og tilbake, saboterte og ødela, -jeg fikk aldri slått meg til ro noe sted og dermed ikke pleid vennskap over lang tid. jeg er på nytt på et sted hvor jeg knapt kjenner noen. Det føles selvsagt bare vondt hele greia, man skal jo liksom feire store dager i det minste. Men jeg har ikke feiret med venner på mange år, og når bekjente prater så snakker de gjerne om at venner har lagd fest for dem, og de for vennene sine. Jeg har lagd flere fester for andre over årene, men aldri, noen gang faktisk, har noen lagd en fest for meg. Er det rart?

Anonymkode: df512...676

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplever at de rundt meg gjerne vil feire bursdagene mine, men selv liker jeg ikke å bli feiret. Fylte 30 år i fjor, og hadde ikke noe 30års lag, bare en liten middag med venner som bor her jeg for tiden bor. 

Tror ikke det er så veldig vanlig at andre arrangerer festen. Det må vel i så fall være en partner eller liknende. I min omgangskrets er det hvertfall helt uvanlig at man lager fest for hverandre. Man inviterer inn selv til feiring. 

Anonymkode: b54ed...602

Skrevet

Jeg fikk en liten overaskelsesfest en gang, hadde begynt i ny jobb, jobbet mye og var for sliten til å arrangere noe. Min kollektiv-venninne hadde bakt kake, kjøpt vin og så gjemte de (7-8 stk) seg i mørket da jeg kom hjem. Ble kjempeglad.

Før pleide jeg å feire med noen få venner på restaurant hvor jeg betalte maten, men de siste årene har jeg valgt å reise på skitur med mannen istedet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri noen som har arrangert fest og jeg feirer ikke bursdager fordi jeg ikke vil det skal bli pinlig dersom det ikke kommer mange.

Anonymkode: 7cca4...778

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen har laga fest for meg som voksen, men har pleid å spise kake hos foreldrene mine på bursdagen. Feira ikke 40-årsdagen annet enn hos dem. Vil ikke ha mye styr, og tenker at som voksen er det opp til en selv å invitere til fest. Hadde følt det veldig ukomfortabelt hvis noen andre arrangerte 40-årsfest for meg. Så mye oppmerksomhet liker jeg ikke.

Anonymkode: cd4fc...4e8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så jeg er ikke helt alene om det altså, så "bra" -på den måten at det ikke bare er meg. :) Er ikke så veldig oppmerksomhetssyk jeg heller, men livet mitt ble jo litt vondt, og da føltes det plutselig mer trist enn jeg hadde sett for meg. Men jeg tar det med godt mot -det kommer nye dager, og jeg setter mer pris på hverdagen som nå skal bli bedre, mer enn alt annet. Kjente bare litt på det at det var så mange som husket sine runddager som den dagen noen lagde noe for dem, eller da de hadde stor fest, og jeg ble litt trist kanskje. Tenkte at det bare var meg som ikke hadde noen som gjorde slikt for meg. Men skal invitere til en liten fest nå snart da, det blir med nye bekjente så jeg nevner nok bare at jeg har hatt bursdag tidligere, -så får heller festen bli en "bli kjent-fest" som ikke handler om meg spesielt. Er endel samhold blant de folka jeg har rundt meg nå, så håper det blir bra  :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Aldri noen som har arrangert fest og jeg feirer ikke bursdager fordi jeg ikke vil det skal bli pinlig dersom det ikke kommer mange.

Anonymkode: 7cca4...778

Man trenger jo ikke være så mange da egentlig!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk utdrikningslag, en skikkelig overraskelse. 😄 Aldri fått andre overraskelsesfester. Jeg feirer alltid bursdag, selv om jeg er voksen og har familie. Er barnslig slik, bursdag er min dag og skal feires.

Anonymkode: 2e41d...3ea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ingen har laga fest for meg som voksen, men har pleid å spise kake hos foreldrene mine på bursdagen. Feira ikke 40-årsdagen annet enn hos dem. Vil ikke ha mye styr, og tenker at som voksen er det opp til en selv å invitere til fest. Hadde følt det veldig ukomfortabelt hvis noen andre arrangerte 40-årsfest for meg. Så mye oppmerksomhet liker jeg ikke.

Anonymkode: cd4fc...4e8

Ja, det er kanskje sånn at det er lettere når man selv tar ansvaret, er jo det jeg skal gjøre nå da, men utenom selve bursdagen, den var helt først på året.

Skrevet

Feirer bursdagen min, ordner til selv/mannen eller en av ungene baker også ei av kakene. Feirer med familien (inkl søsken/foreldre), så da er vi ofte ca 15 stk. 

Har ikke fått overraskelsesfest og det passer meg utmerket. Det er ikke vanlig i min krets, og jeg ville ikke likt det heller. 

Gjest AprilRyan
Skrevet

Nei, men jeg er i en lignende situasjon som deg ts. Jeg har flyttet mye rundt så det å pleie vennskap og få nye venner har vært vanskelig.

Jeg kunne gjerne feiret bursdagen min, men trenger ikke noe stort. Har ikke feiret bursdagen noe særlig i voksen alder. Eksen synes ikke at sånt var viktig og nå er jeg singel. Har vært hos foreldrene mine et par ganger og spist kake.

I år blir jeg 40, men tviler på at det blir noen feiring. Litt sårt på en måte, men sånn er det bare.

AnonymBruker
Skrevet

Aldri, dessverre. Jeg liker å feire bursdagen min. Ikke sånn overdådig stort, liksom - men setter pris på en liten oppmerksomhet i form av en type gave og kanskje en middag eller noe også.  Syns bare det er fint at det skal markeres, liksom.

Da jeg fylte 40 så spurte en av mine venninner som fyller år bare et par uker før meg om vi skulle feire sammen - og det hadde jo vært gøy tenkte jeg. Mange felles venner og sånn. Men hvem måtte stå for alt?  Jeg. Hun gjorde nada for at det skulle skje noe, kom med et forslag til hvor vi skulle spise  - men det var alt.  Syns det var kjipt. Jeg har selv gjort stor stas på mine venner runde tall eller ei, jeg spør hva de vil: om de vil feire eller ikke, og om vi skal gå ut å spise eller ta det hjemme eller hva de tenker. Ordner og fikser, men blir jo mindre av det ettersom ingen noengang har gjort det for meg.

Hadde satt såå pris på om noen bare f.eks sa, du - jeg syns vi skal gå på kafe på bursdagen din. Er du med?  så lite skal til for at jeg hadde blitt glad

Anonymkode: 5670c...2da

AnonymBruker
Skrevet

Sukk! Ja, har det sånn jeg også. Føler at alle andre har masse venner og alle andre lager i stand fester for alle andre. 

Jeg fikset noe da ene venninna ble 40 og så fant jeg på noe sprell da andre venninna ble 50, men da jeg ble 40 mnd etter så fikk jeg en hilsen på FB og det var det. 

Da jeg ble 50 nå nylig så fikk jeg hilser på FB, en liten pengegave på Vipps fra broren min og det var det. 

Det ER sårt. Jeg vet jeg kunne trommet sammen noe selv, men det er så tydelig at folk kommer bare når de blir invitert, det er egentlig ingen som bryr seg om å lage i stand noe for meg. Det er derimot helt greit å ta i mot. Trist. 

Anonymkode: c78a6...239

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så jeg er ikke helt alene om det altså, så "bra" -på den måten at det ikke bare er meg. :) Er ikke så veldig oppmerksomhetssyk jeg heller, men livet mitt ble jo litt vondt, og da føltes det plutselig mer trist enn jeg hadde sett for meg. Men jeg tar det med godt mot -det kommer nye dager, og jeg setter mer pris på hverdagen som nå skal bli bedre, mer enn alt annet. Kjente bare litt på det at det var så mange som husket sine runddager som den dagen noen lagde noe for dem, eller da de hadde stor fest, og jeg ble litt trist kanskje. Tenkte at det bare var meg som ikke hadde noen som gjorde slikt for meg. Men skal invitere til en liten fest nå snart da, det blir med nye bekjente så jeg nevner nok bare at jeg har hatt bursdag tidligere, -så får heller festen bli en "bli kjent-fest" som ikke handler om meg spesielt. Er endel samhold blant de folka jeg har rundt meg nå, så håper det blir bra  :)

Du er ikke alene.  Det finnes mange som er alene og aldri blir husket på bursdagen sin.  Andre får sine hilsener fra kun facebook-venner.  Ikke fordi vennene husker det, men fordi de blir påminnet det.  

En helt annen ting er å skaffe seg venner eller en omgangskrets.  Fint at du forstår at du må vise interesse og initiativ selv.  Jeg krysser fingrene for deg :)  

Anonymkode: 4a701...ac9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...