Gå til innhold

Erfaringer skapdører og benkeplate fra Ikea.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg må spør om litt erfaringer fra flere 😂 Vi skal bytte ut innredning og ommøblere litt på kjøkkenet, og skal bruke ikea-kjøkkenskap (Metode). Vi har vært kjempefornøyd med det der vi bodde før, så den er grei. 

Men vi klarer ikke helt å bestemme oss for hvilke skap/skuffedører. Vil bare ha noe som ser moderne ut og er lett å holde rent. Vi er ikke veldig opptatt av design og utseende, men om vi skal selge en gang er det jo fint at det er litt tidløst og pent.

Vi tenker enten Voxtorp i matt hvitt fordi det er uten håndtak, eller Veddinge i hvitt med noen enkle håndtak i svart (det har vi i vaskerommet som er ved siden av kjøkkenet). Men er usikker. Kanskje vi bør ha noe annet enn hvitt? Vi vil ikke ha profilerte dører. Kjøkkenet er ca 9kvm, i et eget rom og har et vindu mot vest. Hvitevarer i svart og stål. Vi kan alltids make veggene for å få farge inn. 

Noen som har noen tips eller erfaringer fra de ulike skapdørene Ikea har inne nå? Som de er fornøyd med, og er lett å holde rent og holder seg fint? :)

(Vi vet at man kan kjøpe skapdør fra andre leverandører også, men sjekket ut og det virka mye dyrere)

Vi skal også ha ny benkeplate. Har hatt i tre før, men vil gjerne ha noe som er lettere å vedlikeholde (små barn, mye søl...). Jeg likte overflaten til Ekbacken matt antrasitt, har noen erfaring med det? Eller noe annet? 

Anonymkode: e4626...238

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dytte! 

Noen som har Ikea kjøkken og kan anbefale eller fraråde benkeplate eller fronter? 

Eller noen som liker å bla i katalogen og har meninger om hva som er finest? 

Og er egentlig mørk eller lys benkeplate best? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.7.2022 den 9.30):

Dytte! 

Noen som har Ikea kjøkken og kan anbefale eller fraråde benkeplate eller fronter? 

Eller noen som liker å bla i katalogen og har meninger om hva som er finest? 

Og er egentlig mørk eller lys benkeplate best? 😊

Kjøkken fra Ikea er top notch. Frontene er av god kvalitet. 
Har dårlig erfaring med mørk benkeplate fra Ikea. Blir kladdemerker som er vanskelige å få bort. 
På mitt siste Ikea kjøkken valgte jeg lys benkeplate. Superhappy med den. 

Anonymkode: 8fcc8...55e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har det kjøkkenet du tenker på. Voxtorp matt hvit og er veldig fornøyd. Det var lett å sette sammen og henge opp. Vi gikk for benkeplate i fargen lys betong og syns den går fint med kjøkkenet. Jeg var redd for å velge en farge på kjøkkenet som jeg ville bli lei av om noen år. Mulig hvit er kjedelig, men passet oss best 😃

Anonymkode: e0e49...935

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjøkken fra Ikea er top notch. Frontene er av god kvalitet. 
Har dårlig erfaring med mørk benkeplate fra Ikea. Blir kladdemerker som er vanskelige å få bort. 
På mitt siste Ikea kjøkken valgte jeg lys benkeplate. Superhappy med den. 

Takk for svar! Hvilke fronter og type/navn benkeplate har du? Jeg har også lest noen kommentere at det blir lett merker på mørk benkeplate så er litt usikker. At det er lett å vaske av og holde rent er viktig.

På den jeg nevnte (ekbacken matt antrasitt) står det at det skal bli mindre fingermerker på, noen som har den og vet om det stemmer? 🤔

https://www.ikea.com/no/no/p/ekbacken-spesialtilpasset-benkeplate-matt-antrasitt-laminat-60409010/#content

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi har det kjøkkenet du tenker på. Voxtorp matt hvit og er veldig fornøyd. Det var lett å sette sammen og henge opp. Vi gikk for benkeplate i fargen lys betong og syns den går fint med kjøkkenet. Jeg var redd for å velge en farge på kjøkkenet som jeg ville bli lei av om noen år. Mulig hvit er kjedelig, men passet oss best 😃

Anonymkode: e0e49...935

Takk! Vi tenker også at hvite fronter er best og mest tidløstm. vi kan jo bare male veggene om vi vil ha litt farge :) Det er jo in med mørkt nå, men vi vil ha det mest mulig lyst hjemme!

Veldig usikker på benkeplate altså.. Kanskje betongfarget er lurt da :)

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Takk for svar! Hvilke fronter og type/navn benkeplate har du? Jeg har også lest noen kommentere at det blir lett merker på mørk benkeplate så er litt usikker. At det er lett å vaske av og holde rent er viktig.

På den jeg nevnte (ekbacken matt antrasitt) står det at det skal bli mindre fingermerker på, noen som har den og vet om det stemmer? 🤔

https://www.ikea.com/no/no/p/ekbacken-spesialtilpasset-benkeplate-matt-antrasitt-laminat-60409010/#content

Takk! Vi tenker også at hvite fronter er best og mest tidløstm. vi kan jo bare male veggene om vi vil ha litt farge :) Det er jo in med mørkt nå, men vi vil ha det mest mulig lyst hjemme!

Veldig usikker på benkeplate altså.. Kanskje betongfarget er lurt da :)

TS

Jeg har hatt flere Ikea kjøkkener….Voxtorp Grå, Bodbyn grå og offwhite, og nå har jeg Sinarp. Alle har vært helt supre, men Voxtorp grå er det kjøkkenet som det har vist mest fingermerker.

Bodbyn har helt klart vært det mest solide og «luksuriøse». Her er det frontene lakkerte og de dørene er tykkere enn de fleste andre modellene. 

Har hatt helt sort benkeplate og en mørk grå, litt rutete mønster….begge var grusomme å holde rene. Måtte bytte de ut til slutt. 
Siste to gangene har valget falt på Eckbacken grå betong…denne har vært helt perfekt. 
Har flyttet noen ganger, derfor mange kjøkken 🙈🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...