AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #1 Skrevet 4. mars 2022 Hei Har en liten disput med styret her i borettslaget. Enkelt fortalt så gjelder det anskaffelse av hund. Skaffet meg en hund, og fikk i ettertid beskjed om at dette ikke var tillatt lengre i borettslaget - noe som var vedtatt på et styremøte godt over et halvt år tidligere. Etterspurte dette skriftlig, men dette var ikke protokollført. Så først nå etter det nye styremøtet har dette vedtaket blitt protokollført. Har det noe å si for meg at vedtaket ikke er nedskrevet før etter at jeg skaffet meg hunden? Hilsen en litt frustrert ung mann Anonymkode: 39199...167
Mokkilokki Skrevet 4. mars 2022 #2 Skrevet 4. mars 2022 Hvis dyrehold ikke er tillatt så skal det stå i vedtektene hos dere. Styret har håndtert dette helt feil, i så fall skulle de i ettertid sendt ut varsel til beboerne at dyrehold ikke var tillatt. Endring i vedtektene kan kun gjøres på generalforsamlingen. Så lenge de ikke har det skriftlig så mener jeg dette ikke er gyldig. Du kan kontakte boligbyggelaget ditt og høre hvordan du skal forholde deg i denne saken.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #3 Skrevet 4. mars 2022 Den type endringer pleier å bli tatt opp på generalforsamlingen, som normalt avholde på våren (type april/mai). Det er for øvrig helt vanlig å måtte søke styret om å anskaffe husdyr. Du kan nok beholde hunden din, men det øyeblikket den er til sjenanse for andre kan du regne med at den må bort. Min nabo måtte flytte fordi hunden bjeffet/ulte/pep som et helvete når han ikke var hjemme. Anonymkode: ac7c6...082
smilo Skrevet 4. mars 2022 #4 Skrevet 4. mars 2022 Husdyr er ofte en del av husordensreglene. Er disse oppdatert og sendt til alle beboere etter møtet? Hvis ikke, hvordan tenkte styret at dere beboere ble informert om dette?
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #5 Skrevet 4. mars 2022 7 hours ago, AnonymBruker said: Har en liten disput med styret her i borettslaget. Hva er en disput? Anonymkode: 686c5...5ab
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #6 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hva er en disput? Anonymkode: 686c5...5ab Google: ETYMOLOGI fra fransk dispute, avledet av disputer 'diskutere; trette', av latin disputare, se disputere Anonymkode: d60e2...98c
Mokkilokki Skrevet 4. mars 2022 #7 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Den type endringer pleier å bli tatt opp på generalforsamlingen, som normalt avholde på våren (type april/mai). Det er for øvrig helt vanlig å måtte søke styret om å anskaffe husdyr. Du kan nok beholde hunden din, men det øyeblikket den er til sjenanse for andre kan du regne med at den må bort. Min nabo måtte flytte fordi hunden bjeffet/ulte/pep som et helvete når han ikke var hjemme. Anonymkode: ac7c6...082 Der man kan ha dyr så er betingelsen at hunden skal ikke stå og bjeffe hele dagen. Vi har hatt det i vårt borettslag også der beboere faktisk har flytta pga hunden bjeffa hele dagen. Men så lenge styret ikke har det på papiret angående dyrehold så tror jeg ikke de kan gjøre noe.
Gjest Blondie65 Skrevet 5. mars 2022 #8 Skrevet 5. mars 2022 Så de "glemte" å protokollføre et vedtak og så "kom de på det" etter at du hadde anskaffet hund? Og dette mener de skal få tilbakevirkende kraft for deg? Klag skriftlig - be dem om å vise deg hvor det står i husordensregler og vedtekter at du ikke kan ha hund. Skaff deg vedtekter og husordensregler først - sånn at du ser at de endrer i ettertid. Forsøker de seg på det må du få dem kastet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå