Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg sa ja til å være med en venninne på lørdag, hun vil at vi skal drikke vin og hygge oss på dagen og utover kvelden. Parallellt avtalte min mann å være med sine søsken siden en av de som bor borte kommer hjem for helgen, litt dårlig kommunikasjon rundt helgen mellom oss. De vil ha rolig kveld (uten vin), derfor vanskelig å kombinere ønskene til disse to partene eventuelt.

Jeg føler på at det er rart av meg å ikke bli med å møte søsknene hans siden de er familie, men føler også at det er dårlig å droppe en avtale med venninnen min fordi denne avtalen med søsknene dukket opp i etterkant. Jeg kan i teorien møte venninnen min når som helst, men hun vil gjerne få til noe på lørdag. Kan møte søsknene når som helst og, minus den ene som bor langt unna. 

Hva hadde dere gjort? Og ja, er klar over at dette egentlig ikke er et problem sammenliknet med andres og verdens problemer, bare et irriterende dilemma skapt av dårlig planlegging......

Anonymkode: a3e5b...de1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du drar ut og spiser lunsj med søsknene på dagen, og drar til venninnen din på kvelden

Anonymkode: 41845...86d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde oppholdt min avtale med min venninne. 

Og om mannen min hadde laget en avtale på mine vegne så hadde han fått stå for det selv. 

Anonymkode: 22a47...b38

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du drar ut og spiser lunsj med søsknene på dagen, og drar til venninnen din på kvelden

Anonymkode: 41845...86d

En veldig god ide, men søsknene kan ikke på dagen, bare på kvelden... 

Anonymkode: a3e5b...de1

AnonymBruker
Skrevet

Hadde prioritert venninner. 

Anonymkode: 1aff6...7ed

• Liker 1
Skrevet

Ryddigst å holde på avtaler laget først, så sant det ikke er noe helt spesielt som gjør at noe annet må prioriteres.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at en god venninne ville forstått at du ville møtt søsknene hans mens de er i byen. Venninna di kan du vel møte en annen gang? 

Anonymkode: c7e64...490

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville møtt venninnen som avtalt på dagen, og vært sammen med henne til ettermiddag/tidlig kveld, og så hadde jeg dratt til de andre etterpå. Går ut fra at venninnen din fint skjønner at du denne gangen må gjøre det slik på grunn av det ene familiemedlemmet som er på besøk akkurat denne helgen.

Anonymkode: 1fb96...192

AnonymBruker
Skrevet

Neste gang bør mannen spørre før han gjør avtale på vegne av begge og du bør informere om de avtalene du har, men gitt situasjonen du er i nå ville jeg prøvd å finne en ny tid til venninnen - som du jo strengt tatt kan treffe når som helst. Hun vil helt sikkert forstå.

kommunikasjon er nøkkelen til mye her i livet

Anonymkode: 6fa25...ba7

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg hadde oppholdt min avtale med min venninne. 

Og om mannen min hadde laget en avtale på mine vegne så hadde han fått stå for det selv. 

Anonymkode: 22a47...b38

Enig.

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke få til begge deler? Først søsken tidlig kveld og venninne resten av kvelden?

Anonymkode: 2eb7c...f3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...