Gå til innhold

Mannen tar ikke åpenbare hint eller beskjeder. Hvordan snakke om sexlivet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner jeg er litt lei. Føler sexlivet vårt har gått dårligere i det siste. Er helt ok, men ikke fantastisk. Føler mye går "hans vei". Stillinger på sin måte, sex når han ønsker, mest tilfredsstillelse av han osv. 

I starten prøvde jeg å hinte, men ganske åpenbare hint. Etterhvert har jeg sagt noe rett ut også. Da "retter" han på det kanskje en gang, men så er det tilbake til det gamle. Merker at jeg faktisk ikke klarer å konsentrere meg / slappe av like bra under sex, for jeg irriterer meg. Et eksempel er f.eks hvordan vi ligger i en stilling. Han vil gjerne dypt og legger seg godt oppå meg. Men det er ubehagelig sa jeg føler ansiktet ikke er helt fritt, og jeg får litt vondt om det blir for dypt. Jeg har gitt beskjed under sex. Da retter han litt på seg, men så glemmer han seg igjen. Til slutt gidder jeg ikke å gi beskjed. En annen ting er at jeg føler at jeg "leser" han bedre enn han leser meg. Hvis han f.eks gnir seg hardt inntil under sex, så tar jeg hintet om at han gjerne vil ha litt hard sex. Mens hvis jeg f.eks flytter på meg nedentil fordi jeg vil ha han lengre ut eller inn, så bare følger han etter i stedet for at jeg kan "styre" litt. 

En annen ting er at jeg syns det er alt for mye sex/kåtskap. Jeg kan fint ha sex hver dag, men jeg trenger ikke at vi er "oppå" hverandre hele kvelden og forsøk på beføling for ofte. Blir litt stresset av det. 

Jeg vet jeg må ta dette opp med han. Men hvordan? Kjenner at jeg begynner å bli så irritert at jeg ikke vet om jeg klarer å ikke klandre han direkte. Og da blir han vel sur siden jeg "klager". Samtidig så vet jeg rett og slett ikke om det gå rundt grøten for at han skal forstå. 

Hjelp?

Anonymkode: 90169...1cc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymus51
Skrevet (endret)

Det virker kanskje som du ikke har vært tydelig nok med han?

Utfra det du skriver så tenker jeg at han er ganske egoistisk, eller veldig uerfaren. Virker som han bryr seg ganske lite om hvordan du har det. Men du må også si tydelig ifra før du evt gir han opp. Er du litt utydelig og han er litt treig med å ta hint, så kan det være noe rom for forbedring.

Men jeg må innrømme at det ikke virker som han tar særlig mye hensyn, nei.

lykke til!

Endret av Anonymus51
Skrevet

Vi menn kan være utrolig trege med å ta hint, vi trenger klar tale. Du må fortelle han dette på en bestemt men saklig måte. Han vil nok bli fornærmet og sur sånn umiddelbart men det går raskt over og forhåpentligvis forbedrer han seg. Bare min egen personlige erfaring 🤣

AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke forelsket. Hvorfor er du med han? Det blir ikke bedre. Livet er for kort til å ha det slik. Dump.

Anonymkode: e9b51...bb8

• Liker 2
Skrevet

Han mangler nok seksuell forståelse, da mangler han også samarbeidsvilje, og blir meget egoistisk. Du har nok fått den "steinen" som det ikke nytter å prate med, men også den "steinen" som ikke ingen vil ha... Han kommer aldri til å bli noen god elsker, før han har fått seksuell forståelse.

Sex er enklere enn å knytte skoene, men man må ha forståelse av hva partneren ønsker seg, lytte og gjør det som blir sagt. Sex er teamwork og det samme gjelder i forholdet i hverdagen. Og sex og hverdagen er nokså like når det gjelder å ha det gøy og føle seg lykkelig. Så hvorfor være sammen med en mann som er som en stabukk? Han er jo ikke samarbeidsvillig i det hele tatt...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke uvanlig for unge menn, og om de ikke blir korrigert så fortsetter de. De jager egen orgasme, og når de får den er sexen ferdig. Det er også disse mennene som ordlegger seg med ord som viser at de er den aktive, og dama er bare et middel for å komme i mål. 

Han trenger å forstå at sex skal være for begge, ikke bare for ham. Og han må lære at du liker litt andre ting enn ham. Du må også forklare at du trenger å ha kroppen for deg selv når det ikke er i en seksuell situasjon. 

Anonymkode: 10028...b2c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du er ikke forelsket. Hvorfor er du med han? Det blir ikke bedre. Livet er for kort til å ha det slik. Dump.

Anonymkode: e9b51...bb8

Hvordan i all verden vet du at jeg ikke er forelsket? Hva er dette for et svar? Mener du at man kun er forelsket om man syns sexen er fantastisk hele tiden?

Bamseklemmer skrev (19 minutter siden):

Han mangler nok seksuell forståelse, da mangler han også samarbeidsvilje, og blir meget egoistisk. Du har nok fått den "steinen" som det ikke nytter å prate med, men også den "steinen" som ikke ingen vil ha... Han kommer aldri til å bli noen god elsker, før han har fått seksuell forståelse.

Sex er enklere enn å knytte skoene, men man må ha forståelse av hva partneren ønsker seg, lytte og gjør det som blir sagt. Sex er teamwork og det samme gjelder i forholdet i hverdagen. Og sex og hverdagen er nokså like når det gjelder å ha det gøy og føle seg lykkelig. Så hvorfor være sammen med en mann som er som en stabukk? Han er jo ikke samarbeidsvillig i det hele tatt...

Det er jo ikke slik at ego i sengen er automatisk gjør en til ego på alle andre punkter i livet. Vi har hatt veldig bra sex før, men det har sklidd ut. Det er jo ikke slik at normalen er å gå inn i et forhold også gi opp med en gang man møter på et problem. Kanskje det er slik for deg da. Synd for de damene du møter.  

Jeg ber om råd om hvordan jeg skal prate med han, ikke om jeg skal slå opp eller ei. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan i all verden vet du at jeg ikke er forelsket? Hva er dette for et svar? Mener du at man kun er forelsket om man syns sexen er fantastisk hele tiden?

Det er jo ikke slik at ego i sengen er automatisk gjør en til ego på alle andre punkter i livet. Vi har hatt veldig bra sex før, men det har sklidd ut. Det er jo ikke slik at normalen er å gå inn i et forhold også gi opp med en gang man møter på et problem. Kanskje det er slik for deg da. Synd for de damene du møter.  

Jeg ber om råd om hvordan jeg skal prate med han, ikke om jeg skal slå opp eller ei. 

Jeg hadde ikke vært redd for å stoppe sexen og si ifra klart og tydelig. "Au, ikke så langt inn. Når jeg flytter meg opp så er det fordi jeg får vondt og da må du ikke følge etter."

Men aller best er det å ta det opp utenfor senga. Si det du mener når dere sitter i sofaen.

Anonymkode: 080d4...b68

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er din oppgave å si fra (ikke hinte eller antyde eller hentyde) om hvordan du vil ha ting, hva du ikke vil ,hva du liker og hvordan du ønsker og forventer å bli tilfredsstilt.

Det du sier (i klartekst!) er at han er dyktig på å si fra. Han er faktisk SÅ dyktig på å formidle egne ønsker at du ved hjelp av hans kropsspråk øyeblikkelig lenker dette til forventnigner og sner fra han - som han verbalt og klart har formidlet på forhånd. Og du sier også at du er så dårlig på å formidle at han ikke har noen referanse for ditt kropsspråk og hva du forsøker formidle.

Første steg er klarspråk. "når jeg under sex dytter deg vekk/snur meg betyr dette x og y. Jeg forventer da at du forholder deg slik til dette og responderer sånn på slik adferd".

Dette er ditt ansvar, ts. Det er også ditt ansvar å formidle klart og uten rom for tvil at det er du som har valgt å ikke si fra til han om dette før, og at du skammer deg for dette valget og er veldig lei for denne løgnen. For den kan ha ført til at han inngikk et forhold med deg han ikke ville ha inngått om du var åpen og ærlig. Så her legger du deg langflat fra start.

Så slutter du å si til deg selv at "jeg er god på å lese han". Han er god på å kommunisere. Du bare tar imot, du. Var du god til å kommunisere villa han "lese" deg like godt som du leser han. Men du er dårlig på det, og han har null underlag for å vite noe om deg.

Anonymkode: 7472d...8be

Skrevet (endret)

Du må ta det opp seriøst og klart,men jeg heller dessverre til å være enig med @Bamseklemmer. Mennesker som mangler seksuell forståelse og evne, vilje og egen lyst/motivasjon til å spille på lag med partner, ved å lese kroppspråk og respons, men istedenfor er mest opptatt av seg selv under sex, har i liten grad potensiale til å bli gode elskere. Om han er ung kan han med årene modnes inn I bedre seksuell forståelse, men det er en prosess over år isåfall, og han kan ødelegge deg seksuelt med sin egoisme før han kommer dit. 

Likevel, alltid verdt et forsøk å prate skikkelig, men dropp hint og vaghet. Klar tale og å også følge opp med klare meldinger under sex må til. Stoppe sex om nødvendig, om ting blir ubehagelig for deg. Ikke fortsette med å gi opp, og bare la ting skje. 

Prognosen er dessverre dårlig, men man må jo alltid forsøke.

Endret av Trolltunge
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

ja det har sklidd ut pga av manglende vedlikehold av kjærligheten. Sex samliv er teamwork, det burde du forstå. Og når jeg nevner seksuell forståelse, mener jeg han bør gjøre hverandre tilfreds som i et teamwork. Desverre ser jeg annen utvei på problemet deres med å bli mere i ett med hverandre. Kommunikasjonen er kanskje heller ikke deres styrke siden du bare hinter... En god elsker som forstår seg på kvinner kan nok lese hintene, men det gjør jo ikke typen din?

Nei, for guds skyld ikke slå opp med han, det er ikke min avgjørelse. Du bør heller si at det er viktig med teamwork for at sexen mellom dere blir bra, så må du si at han må høre etter på hva du sier. Men jeg tviler litt på at du har mot nok til å si det, for han kan reagere negativt. men reagerer han positivt er jo hele problemet løst... ikke sant?

Ikke tenk på meg, jeg er kodeknekker når det gjelder kvinner. Vi kommuniserer mye, ønsker mye, gir hverandre mye. helt problemfritt og bekymringsfritt🤗

Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Vis han innlegget du har skrevet, eller si det som du har skrevet. 

Rett ut og rett fram. Ingen hint eller bevegelser, men klar tale. 

AnonymBruker
Skrevet

Vel,

Ofte når en kvinne tror hun har «hintet åpenbart» så må du nesten være synsk eller kryptograf for å få det med deg. Hvorfor det er så vanskelig å bruke ord og direkte kommunikasjon er beyond me. 

I dette scenario kunne setningen «ikke ligg oppå meg» fungert bra. 

Anonymkode: 36f48...b11

Skrevet
Trolltunge skrev (7 minutter siden):

Du må ta det opp seriøst og klart,men jeg heller dessverre til å være enig med @Bamseklemmer. Mennesker som mangler seksuell forståelse og evne, vilje og egen lyst/motivasjon til å spille på lag med partner, ved å lese kroppspråk og respons, men istedenfor er mest opptatt av seg selv under sex, har i liten grad potensiale til å bli gode elskere. Om han er ung kan han med årene modnes inn I bedre seksuell forståelse, men det er en prosess over år isåfall, og han kan ødelegge deg seksuelt med sin egoisme før han kommer dit. 

Likevel, alltid verdt et forsøk å prate skikkelig, men dropp hint og vaghet. Klar tale og å også følge opp med klare meldinger under sex må til. Stoppe sex om nødvendig, om ting blir ubehagelig for deg. Ikke fortsette med å gi opp, og bare la ting skje. 

Prognosen er dessverre dårlig, men man må jo alltid forsøke.

Ååå, det er så godt du sier dette med seksuell forståelse. ikke for å skryte for mye, men vi som har det prater på en annen måte. Vi krangler aldri og tar opp problemene der og da, vi ser om noe er galt og prøver å løse problemene med kommunikasjon.

"Nå som vi endelig er sammen skal vi begge få oppleve kjærligheten og sexen kunst.. vi skal begjære hverandre i uendelige deilige orgasmer, helt bekymringsfritt.. og vi skal være åpne om seksualitet og utvikle oss i spennede hærlighet av nytelse... i all enighet og tilhørighet, og ingen ord og spørsmål er kleint å snakke om... Fy fasan som vi skal kose oss"

Dette er jo eks. ord vi legger en plan over i fremtidig forhold. Det er også dette som skaper lykke.. sex er lykke og det overføres det fine i det daglige forholdet. Så et kyss om morgenen og utover dagen, er lykke av enighet som gjør at vi føler oss elsket... Det er nettopp det som ofte får senga til å knirke om natten🤭🙏

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

1: Gå rundt grøten gir grunnlag for misforståelser og usikkerhet. Klar beskjed om hva du trenger, ønsker, vil er bedre. (Og likeledes er det greit å tåle om han gir en direkte beskjed til deg.)

2: Snakk om det utenfor seksuelle situasjoner, i fredstid.

3: Noen kan trenge påminnelser underveis noen ganger, til det sitter. Jeg er en av dem. Ja vel, det kan føles avtennende å minne om for ørtende gang at "au, det blir for dypt!". Men på sikt kan det kanskje være å foretrekke over en liten periode fremfor å bli irritert eller kanskje begynne å grue seg og avvise? 

Anonymkode: acbb7...052

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...