AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #1 Skrevet 4. mars 2022 Jeg har hatt telenor så og si hele livet, men syns de er ganske heftig i pris. Har YNG som likksom skal være rimeligere, men det koster jo mer enn vanlig abonnement hos konkurenter. Har 4 GB men skal ned til 2, da jeg ikke bruker mer lengre. Har sett på chilimobil men kjenner ingen som bruker dem men har sett reklame for dem så ble litt nysgjerrig. Noen dere kan gi tips om? Bor i Trøndelag hvis det har noe å si 😅 Anonymkode: d1dad...491
Svisle Skrevet 4. mars 2022 #2 Skrevet 4. mars 2022 Jeg byttet fra Telenor etter å ha vært kunde der i en mannsalder over til Chillimobil og er superfornøyd! Har prøvd ulike GB-abonnementer men endte opp med Fri data. Veldig enkelt å administrere abonnementet selv i app'n deres, god dekning over alt (enkelte venner med abonnement andre steder kan ha dårlig dekning hos meg) og helt OK pris. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #3 Skrevet 4. mars 2022 Plussmobil. Er billige abonnement som gir deg plussinnpass i diverse medier, stabil telenordekning. Veldig fornøyd med dem. Anonymkode: 34ed1...514 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #5 Skrevet 4. mars 2022 Svisle skrev (3 minutter siden): Jeg byttet fra Telenor etter å ha vært kunde der i en mannsalder over til Chillimobil og er superfornøyd! Har prøvd ulike GB-abonnementer men endte opp med Fri data. Veldig enkelt å administrere abonnementet selv i app'n deres, god dekning over alt (enkelte venner med abonnement andre steder kan ha dårlig dekning hos meg) og helt OK pris. Så godt å høre! Da blir det nok dem 👍 Anonymkode: d1dad...491 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #6 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Plussmobil. Er billige abonnement som gir deg plussinnpass i diverse medier, stabil telenordekning. Veldig fornøyd med dem. Anonymkode: 34ed1...514 Aldri hørt om! Da må jeg lese meg opp på de også 👍 Takk! Anonymkode: d1dad...491
Million Skrevet 4. mars 2022 #7 Skrevet 4. mars 2022 Både jeg og den voksne sønnen min har Chili mobil. Jeg bruker lite data, og 2GB i måneden er tilstrekkelig for meg på mobil. Dette koster bare 149,- i mnd. Bra pris! Jeg har nettopp blitt kunde. Byttet til Chili Mobil da Telia bare kuttet abonnement-typen jeg hadde (den rimeligste) og da gadd jeg ikke være kunde der mer. Sønnen min har Fri Data til 398 i måneden hos Chili Mobil, og han har vært kunde der lenge. Veldig fornøyd, passer ham bra. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #8 Skrevet 4. mars 2022 Anbefaler Chilli! Bytta fra Telia for noen måneder siden, og svarer mellom 200-300 for akkurat samme🙈 Anonymkode: 0dff3...0d1
CrazyCatLady2500 Skrevet 4. mars 2022 #9 Skrevet 4. mars 2022 Jeg har Onecall, har ikke noe å klage over.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #10 Skrevet 4. mars 2022 Million skrev (19 minutter siden): Både jeg og den voksne sønnen min har Chili mobil. Jeg bruker lite data, og 2GB i måneden er tilstrekkelig for meg på mobil. Dette koster bare 149,- i mnd. Bra pris! Jeg har nettopp blitt kunde. Byttet til Chili Mobil da Telia bare kuttet abonnement-typen jeg hadde (den rimeligste) og da gadd jeg ikke være kunde der mer. Sønnen min har Fri Data til 398 i måneden hos Chili Mobil, og han har vært kunde der lenge. Veldig fornøyd, passer ham bra. De faser ut mitt også nå. Men siden endringen kun gir meg 1 gb ekstra, til samme pris, gidder jeg ikke bytte foreløpig. Enig i at telefon ikke er noe å bruke hundrevis av kroner på hver mnd. Chili har jeg aldri hørt om, men greit å vite om. Lages det dyrere abonnementer i framtiden, er det greit med alternativer. Tenker også at hva som lønner seg, kommer an på hvordan man bruker telefonen. Anonymkode: 88c7b...86c
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #11 Skrevet 4. mars 2022 Dagens idiot-spørsmål: Hvordan bytter man mobilleverandør? Må jeg ringe Telenor og si fra at jeg sier opp abonnementet mitt? Hvordan ordner jeg det sånn at abonnementet starter hos ny leverandør samtidig som abonnementet hos Telenor utløper? Lurer også på om det er forskjeller i hvor god dekning er. Jeg bor like utenfor Oslo, men det er dårlig dekning her jeg bor så må alltid ut på balkongen for å ringe. Er det noe som kan bli dårligere hvis jeg bytter til en annen leverandør? Anonymkode: 0cca6...a4b
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #12 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dagens idiot-spørsmål: Hvordan bytter man mobilleverandør? Må jeg ringe Telenor og si fra at jeg sier opp abonnementet mitt? Hvordan ordner jeg det sånn at abonnementet starter hos ny leverandør samtidig som abonnementet hos Telenor utløper? Lurer også på om det er forskjeller i hvor god dekning er. Jeg bor like utenfor Oslo, men det er dårlig dekning her jeg bor så må alltid ut på balkongen for å ringe. Er det noe som kan bli dårligere hvis jeg bytter til en annen leverandør? Anonymkode: 0cca6...a4b På chili sine sider står det at de gjør det for deg! Vet ikke om det gjelder flere, men vet mange gjør det for da er det jo mer sannsynlig de får kunder. Står sikkert på nettsidene 😄 Anonymkode: d1dad...491
Spell Skrevet 4. mars 2022 #13 Skrevet 4. mars 2022 Jeg har hatt Chili Mobil i ca 2 år nå tror jeg, og er ganske fornøyd med de. Har i alle fall ikke hatt noe problemer! De bruker Telia-nettet, så om man har dårlig dekning med det der man bor, så er det kanskje ikke anbefalt, men jeg synes det er mindre forskjell på Telia og Telenor nå enn før. Jeg har da brukt dette store deler av Østlandet og Trondheim uten problemer. Det samme med Norgesferie (sør for Dovre). 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #14 Skrevet 5. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dagens idiot-spørsmål: Hvordan bytter man mobilleverandør? Må jeg ringe Telenor og si fra at jeg sier opp abonnementet mitt? Hvordan ordner jeg det sånn at abonnementet starter hos ny leverandør samtidig som abonnementet hos Telenor utløper? Lurer også på om det er forskjeller i hvor god dekning er. Jeg bor like utenfor Oslo, men det er dårlig dekning her jeg bor så må alltid ut på balkongen for å ringe. Er det noe som kan bli dårligere hvis jeg bytter til en annen leverandør? Anonymkode: 0cca6...a4b Chilli Mobil fikset faktisk dette for meg! de kontaktet min tidligere operatør, og at sa i fra om at jeg hadde hoppet over tl dem. men dette fungerer vel bare så lenge folk ønsker å beholde deres tidligere telefon-nummer. Ønsker folk å bytte nummer i samme slengen, så må de kanskje si ifra til tidligere operatør selv. Anonymkode: ecb25...3ae
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #15 Skrevet 5. mars 2022 Jeg bytter fra Telenor til Talkmore nå, fikk 500 kr i Trumf for å gjøre det. Betaler en femtilapp mindre for litt mer GB, og får trumf for abonnementet hver mnd. Anonymkode: 7b329...7bd
Jallamobil Skrevet 7. juni 2022 #16 Skrevet 7. juni 2022 Velg alt annet enn Chilimobil. Helt krise. Byttet fra Telenor til Chili gjennom jobben for 3 uker siden. Var inne på gulesider ved en tilfeldighet i dag og sjekket nummeret mitt. Kom opp en annen person enn meg. Imponerende! Dårlig dekning. Anrop blir avbrutt. Har ikke sjekket priser og vet ikke hvor de ligger der, men hvis du ønsker å spare 50 kroner måneden og bli påført masse stress hvor du stadig må ta telefoner ut i et forsøk på å få rettet opp ting så er sikkert chili et alternativ. Bare navnet på firmaet bør vel få varselslampene til å blinke. Jeg la faktisk litt jobb i å skrive en tilbakemelding på min kundeopplevelse. Lagde en bruker her på guiden kun for å få blåst ut.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #17 Skrevet 7. juni 2022 Jeg byttet fra Telenor til Happybytes, og har et abonnement (Flex) der jeg betaler for kun det jeg bruker (fra 70 kr). Beste valget jeg har tatt, fordi jeg bruker ikke en gang 1 GB i mnd. Anonymkode: 4ea37...20e
Gjest bienvilleparish Skrevet 7. juni 2022 #18 Skrevet 7. juni 2022 Fornøyd med talkmore. Telenor dekning og rimelige priser
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #19 Skrevet 7. juni 2022 Byttet fra Telenor til Fjordkraft. Mye billigere og samme dekningen. Anonymkode: e921a...b8c
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #20 Skrevet 7. juni 2022 9 hours ago, Jallamobil said: Velg alt annet enn Chilimobil. Helt krise. Byttet fra Telenor til Chili gjennom jobben for 3 uker siden. Var inne på gulesider ved en tilfeldighet i dag og sjekket nummeret mitt. Kom opp en annen person enn meg. Imponerende! Dårlig dekning. Anrop blir avbrutt. Har ikke sjekket priser og vet ikke hvor de ligger der, men hvis du ønsker å spare 50 kroner måneden og bli påført masse stress hvor du stadig må ta telefoner ut i et forsøk på å få rettet opp ting så er sikkert chili et alternativ. Bare navnet på firmaet bør vel få varselslampene til å blinke. Jeg la faktisk litt jobb i å skrive en tilbakemelding på min kundeopplevelse. Lagde en bruker her på guiden kun for å få blåst ut. Og jeg har aldri hatt noen problemer med chilimobil. Har vært kunde der i fire-fem år nå, tror jeg. (PS, er det dårlig dekning så bor du et sted med dårlig Telia-dekning. Det kan du vel ikke skylde på chilimobil for.) Anonymkode: 0def1...731
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå